2008-01-28, 20:31
Bannlyst
Det verkar som om Borås kulturberikare har börjat tagit upp jakten på andra städer i kampen om att utföra så många primitiva dåd som möjligt.

Idag läser man i AB om ett gäng som tydligen terroriserat staden en del på sistone:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1719290.ab

Gänget sköt raketer på låg höjd när kvinnan gick fram och bad dem sluta.

Det slutade med att en 18-åring körde en raket rakt i munnen på kvinna, kallade henne "djävla hora" och hotade tända på.

Idag åtalades 18-åringen.

Nyårsaftonen blev en mardröm för de två kvinnorna i Borås.

De befann sig nära vattentornet när de stötte på tonårsgänget som sköt raketer på farligt låg höjd trots att flera människor befann sig i närheten.

En av kvinnorna träffades av en nyårsraket i huvudet. Hennes väninna fick en raket intryckt i munnen av en 18-årig man när hon gick fram till gänget och bad dem sluta skjuta.

”Gärningsmannen tryckte in en oavfyrad raket samtidigt som han kallade henne djävla hora och hotade att antända raketen” står det i stämningsansökan, som lämnades in på måndagen.

Åklagaren påpekar att hotet var avsett att framkalla allvarlig fruktan hos kvinnan för hennes säkerhet och påpekar att brottet är grovt, inte minst för att hennes väninna blev påskjuten och skadad.

18-åringen hotade att tända på raketen.

Hatet lyste i deras ögon. Jag var livrädd, berättade kvinnan i polisförhör, skriver Borås Tidning.

På måndagen åtalades 18-åringen vid Borås tingsrätt för grovt olaga hot och ofredande mot kvinnan som fick raketen i munnen.

Han förnekar brott.

18-åringen åtalas också för att tillsammans med fyra kamrater i åldrarna 16-19 år samma kväll ha misshandlat en entrévärd utanför Kårhuset med sparkar och slag, bland annat med ett dricksglas.

Misshandel och hot mot vittnen
– Det har varit svårt att veta vem som gjort vad i det fallet, säger kammaråklagare Stefan Johansson till Borås Tidning.

Efter slagsmålet på Kårhuset åtalas gänget också för grov misshandel och flera har erkänt delaktighet.

Enligt stämningsansökan misshandade de en man med både kniv, flaska och dricksglas.

Våldet riktades både mot offrets kropp och huvud.

En 19-åring i gänget åtalas dessutom för övergrepp i rättssak. 19-pringen ringde upp offret för krogmisshandeln dagen efter attacken och hotade med våld om inte polisanmälan och offrets vittnesuppgifter och utpekanden togs tillbaka.

Annars kunde den misshandlade mannen förvänta sig att ”vissa namngivna personer skulle plocka honom”, skriver åklagaren i stämningsansökan.

AB utelämnar i vanlig ordning det som vi realister räknar ut på nolltid - förövarna är primitiva.

Khalil B****** Född 1990 i Irak, kom till Sverige 1994. 17 år.
Chinh v** P*** Född 1989 i Hongkong, kom till Sverige 1992. 18 år.
Alessandro T**** V***** Född 1991 i Sverige, men föräldrarna är födda i Chile och kom till Sverige 1978. 16 år.
Chau v** P*** (verkar vara bror till Chinh) Född 1988 i Kina, kom till Sverige 1992. 19 år.
Slaeh B**** Ab****ahi Född 1988 i Iran, kom till Sverige 1992. 19 år.

M_A_R - du är väl boråsare? Hur upplever du situationen där?
Citera
2008-01-28, 20:36
Bannlyst
Självklart blir de INTE utvisade. Dessa skall ju säkra våra pensioner.

Våra politiker är ryggradslösa mesar. Annars så var det ovanligt att se att kineser attackerat. Det borde väl ha haft ett visst nyhetsvärde. De attackerade kvinnorna antar jag är svenskar.
Senast redigerad av Kafir 2008-01-28 kl. 20:59.
Citera
2008-01-28, 20:43
Bannlyst
Glöm inte att offren är etniska svenskar, förutom möjligen taxichauffören.
Citera
2008-01-28, 20:46
Bannlyst
UNDERBART! även om det är synd om våra offer, med FÖR SVERIGEDEMOKRATERNA.SE får säkert några fler röster i Borås

bit för bit så ska vi bli starka, skydda våra kvinnor&män.
trygga våra barns framtid, nästa val blir ett viktigt för sveriges framtid.
Citera
2008-01-28, 21:23
Medlem
Grävulens avatar
Pojkarnas försvar är vattentätt. Fritidsgårdarna hålls stängda på nyårsafton.
Citera
2008-01-28, 22:26
Medlem
M_A_Rs avatar
Jag visste redan när jag läste gärningsbeskrivningen att det rörde sig om kulturberikare.

Hur är situationen här i Borås?

Jo, det är relativt lugnt här.. än så länge, i alla fall. Invandrarkriminalitet ÄR ett problem, men skall heller inte överdrivas.

Borås har över 20 procent invandrare, så berikarna syns överallt på våra gator och torg. Det är i sanning en mångkulturell stad. Visst, en del av dessa invandrare är finska pingstvänner som inte skulle göra en fluga förnär. Dessa kristna stackare kryllar det av i stadsdelen Sjöbo. Har aldrig gillat dem (kristendom=skit), men de är inte våldsamma i alla fall.

Har själv bott på Hässleholmen i Borås, ett berikat område. Ingen angenäm upplevelse direkt. Fula, skrikiga människor. Vandaliserade busskurer. Kaos i tvättstugan, då blattarna ibland har svårt att respektera andras tvätt-tider. Sopor som hamnar utanför sopcontainrarna. Enligt Borås Tidning, lokalblaskan, har 65 procent av invånarna där utländsk bakgrund, men det kändes mer som 80 procent.

Men det var, och är, rätt lugnt där. Blattar är kraftigt överrepresenterade i brottstatistiken, precis som MÄN är det. Men alla män begår inte brott, och det gör inte heller alla blattar. Men invånarna på Hässleholmen är i huvudsak bidragsfall. Fula människor från tredje världen som vi varken älskar eller behöver. De bidrar inte till samhället, utan tär på våra resurser. Och det är ett brott i sig, anser jag.
Citera
2008-01-28, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grävulen
Pojkarnas försvar är vattentätt. Fritidsgårdarna hålls stängda på nyårsafton.

Boys will be boys.
Citera
2008-01-28, 22:32
Medlem
Bingy Bunnys avatar
Der verkar som om att det är de äldre asiatiska pojkarna som är de som ligger bakom gängets otrevliga fasoner. Sätt dit dem hårt ,så återgår de övriga till att spela playstation som alla andra kidz.
Citera
2008-01-28, 22:45
Medlem
M_A_Rs avatar
Vad man BORDE göra med dessa svin är att binda fast dem vid varsin påle och avlossa x antal nyårsraketer på dessa avskum.

Det skulle bli en fest utan like. Enda nackdelen skulle väl vara stanken av grillad blatte.
Citera
2008-01-28, 23:13
Medlem
jangos avatar
Det är alltid trist när primitivt folk är i farten och attackerar civiliserat och anständigt folk som försöker ignorera dom. SD sitter redan i kommunfullmäktige i Borås och mer röster lär det bli ju mer anständigt folk som kommer i kontakt med dessa våldsamma och primitiva mångkulturella element.
Citera
2008-01-28, 23:22
Bannlyst
Norska Dagbladet slår upp denna nyhet på förstasidan:

- Vil du at jeg skal tenne på, din jævla hore? (2008-01-28 17.21)
http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/01/28/525226.html

Märkligt nog skriver artikelförfattaren Kamilla Thoresen inte ut de åtalades etnicitet.
Citera
2008-01-28, 23:27
Medlem
M_A_Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jango
Det är alltid trist när primitivt folk är i farten och attackerar civiliserat och anständigt folk som försöker ignorera dom. SD sitter redan i kommunfullmäktige i Borås och mer röster lär det bli ju mer anständigt folk som kommer i kontakt med dessa våldsamma och primitiva mångkulturella element.

Det är lite tråkigt att folk alltid resonerar som så att "jag ska minsann rösta på SD", och dylikt. Ni tror på fullaste allvar att demokratin kommer att rädda oss. Demokratin är vår fiende. En republik bara för vita skulle däremot förena det bästa av båda världarna.

Jo, visst kommer jag också att rösta på SD, för att reta det politiska etablissemanget och journalistpatrasket. Men jag gillar det inte, eftersom jag därigenom ger legitimitet åt det rådande politiska systemet. Inse en gång för alla att demokratin inte kommer att rädda oss. En helt sinnessjuk ideologi som jämställer en fläskläppad kongo-neger med en produktiv vit europé kan inte beskrivas som annat än direkt skadlig. Jag älskar freden, men är förberedd för krig. Innerst inne tror jag inte på en fredlig lösning på vårt problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in