Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-01-30, 17:26
Medlem
Zibris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine
Du är ute och cyklar på tunn is - Flash finns för linux och Adobe har en linuxversion, men anledningen till att det inte funkar direkt är att folk inom linuxvärlden inte vill lägga till Flash vid installation för att det inte är open source.
Problemet är ju inte inkludering från början, vilket, som hybreed mycket riktigt påpekar, inte finns i windows heller. Problemet är att det är buggigt. Och det hypotetiska problemet - som jag dock aldrig haft några problem med - är att det inte går att installera alls, med de installers som Adobe erbjuder. Oavsett vilket, är distributionerna inte skyldiga. Adobe hade kunnat släppa flash fritt - och då hade kanske distributionerna haft ett incitament att hjälpa till i distributionen av flash. Inte för att det känns så troligt att det kommer hända.
Citera
2008-01-30, 18:04
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zibri
Problemet är ju inte inkludering från början, vilket, som hybreed mycket riktigt påpekar, inte finns i windows heller. Problemet är att det är buggigt. Och det hypotetiska problemet - som jag dock aldrig haft några problem med - är att det inte går att installera alls, med de installers som Adobe erbjuder. Oavsett vilket, är distributionerna inte skyldiga. Adobe hade kunnat släppa flash fritt - och då hade kanske distributionerna haft ett incitament att hjälpa till i distributionen av flash. Inte för att det känns så troligt att det kommer hända.
Flash har gått att installera i flera år - är det något som ändrats på den sista tiden då?
Citera
2008-01-30, 18:12
Medlem
Googlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp

Läs på lite innan du ger dig in i debatten för fasen.

Nej för Linux är så ointressant det kan bli faktist.. Det enda jag kollade in detta var för att jag undrar vad folk gör på linux, Det är säkert minst lika säkert som XP.. så vad gör man på linux?!
Citera
2008-01-30, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueDepths
Fin text.
Ah, tack. Då vet vi. Fortsätt med Windows, du. Du verkar vara en sån person helt enkelt. .
Citera
2008-01-30, 18:53
Medlem
Jag har kört med Ubuntu i snart ett år nu, och jag känner igen en hel del av det TS skriver om. Men nu när jag har lärt mig hur allting funkar och att jag måste uppdatera regelbundet (fixat på fem minuter) så kan jag inte tänka mig att byta tillbaka till windows.
Citera
2008-01-30, 18:55
Medlem
Zibris avatar
Citat:
Flash har gått att installera i flera år - är det något som ändrats på den sista tiden då?
Vet inte om du menar till win eller linux, men det går att göra det på bägge plattformarna, ja, inget som ändrats den senaste tiden, nej.
Citera
2008-01-30, 18:58
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Vet inte om du menar till win eller linux, men det går att göra det på bägge plattformarna, ja, inget som ändrats den senaste tiden, nej.
Linux - jag har aldrig haft problem med att installera Flash eller få Flash att fungera i linux. Men det är oviktigt eftersom det inte kommer med förinstallerat och det är massor av sådana småsaker som gör att nya användare inte anser att allt snack om linux från fanboys stämmer.

Helst skulle jag vilja se att alla fanboys som snackar skit och att alla fjortisar som tror de blir hackers bara de installerar linux bara höll käften och höll sig till Windows.

Jag använder för övrigt Windows just nu men har använt linux sen -96/97 nångång.
Citera
2008-01-30, 19:03
Medlem
Zibris avatar
Citat:
Linux - jag har aldrig haft problem med att installera Flash eller få Flash att fungera i linux. Men det är oviktigt eftersom det inte kommer med förinstallerat och det är massor av sådana småsaker som gör att nya användare inte anser att allt snack om linux från fanboys stämmer.

Helst skulle jag vilja se att alla fanboys som snackar skit och att alla fjortisar som tror de blir hackers bara de installerar linux bara höll käften och höll sig till Windows.

Jag använder för övrigt Windows just nu men har använt linux sen -96/97 nångång.
Vet inte vad du snackar om angående flash isf.
Citera
2008-01-30, 19:30
Medlem
Rizados avatar
Citat:
Vet inte vad du snackar om angående flash isf.
Han menar att vissa verkar tro att allt fungerar så fort man installerat linux. De tror att linux = windows fast det alltid fungerar vilket självklart inte stämmer och ingen säger något sådant heller, men vissa läser bara vad de vill

Flash följer inte med fast att det är minst lika lätt att installera som i windows i många distar.
Citera
2008-01-30, 19:41
Moderator
MondoBizarros avatar
Men allvarligt talat - räcker det inte med Linux vs Windows-trådar snart?
Det resultatet som vanligt kommer bli:

Gillar du att pilla med saker och vill inte ha allt färdigt "out of the box"? Kör Linux. För än mer pillande, gör utan GUI.
Vill du bara använda datorn med så lite pill som möjligt och vill dessutom kunna spela de flesta spel, kör Windows. XP för enkelheten, Vista för utseendet.

Och så de vanliga förolämpningarna så vi får det överstökat: Winblow$, Windoze, Linux-är-bara-för-nördar osv, osv in absurdum.

Lås tråden.
Citera
2008-01-30, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Men allvarligt talat - räcker det inte med Linux vs Windows-trådar snart?
Det resultatet som vanligt kommer bli:

Gillar du att pilla med saker och vill inte ha allt färdigt "out of the box"? Kör Linux. För än mer pillande, gör utan GUI.
Vill du bara använda datorn med så lite pill som möjligt och vill dessutom kunna spela de flesta spel, kör Windows. XP för enkelheten, Vista för utseendet.

Och så de vanliga förolämpningarna så vi får det överstökat: Winblow$, Windoze, Linux-är-bara-för-nördar osv, osv in absurdum.

Lås tråden.

Lås din mun, du ivriga begränsare av diskussion och yttrandefrihet.
Citera
2008-01-30, 20:02
Bannlyst
linux är bara för insnöade joltdrickande haschtomtar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här