Citat:
Ursprungligen postat av blueDepths
Datorn var dessutom inte märkbart effektivare än under Windows XP. Tyckte bortsett ifrån Firefox att program tog längre tid på sig att ladda och liknande
Tja om du hade förväntat dig att installera flash på samma sätt som i windows så klart att du blir besviken..
Flash finns för Linux och funkar aldeles utmärkt i FF.. Kör själv Linux och FF och har flash att funka aldelse perfekt.
Bara att man får installera Flash på ett helt anorlunda sätt än i Windows bara.
Tyvärr så är det ju Adobes fel (inte Linux) att Flash inte finns för 64bit Linux (oavsätt dist) utan för 32bit Linux (oavsätt dist).
Sedan så är det anorlunda att köra ett *nix baserat operativ gentemot Windos..
Man kan ju undra om du verkligen läste RTFM:en riktigt nogrant innan du körde in Ubuntun. Det finns skillnader även om det skall vara "Windoows-likt"
Jag hart kört Linux-Gentoo i fem-sex år och den är en svårare dist att jobba med än Ubuntu. Det är ett verkliegn pilla pilla dist. Ubuntu fans ju inte ens för fem-sex år sedan då jag startede med att använda Linux. Jag har testat Ubuntu (när den kom) och det är rena "plug 'n' play"-disten i jämföresle med Gentoo. Men jag valde att gå till baka till Gentoon då jag gillar att pilla pilla och är van vid det med. Dessutom så är Gentoon "användarvänlig" (obsevera fnuttarna) i jämförelse med fem-sex år sedan. Då det finns så mycket hjälp att tillgå från andra användare av Gentoo.
Att såga något efter två dagar som du gör ger verkligen inte en rättvis utvedering om någoting. Det säger bara en sak; Att du saknar tålamod helt för att lära dig något
anorlunda att arbeta med än det du är "van vid".. Det är det de säger i praktiken..
Jag har använt Windows innan Gentoo och jag få säga detta att jag har aldrig ångrat att jag böt över till Gentoo. Tvärt om. Händer att jag använder Windows när jag måste ( i skolan b.la) och lyckas alltid att klanta till mig då jag är
väldigt ovan vid Windowsen idag.
Citat:
Ursprungligen postat av Jerka^
(Nedkortad...)
Om du tycker något av det här verkar bra, så prova gärna Linux. Om inte, låt bli - men döm inte ut hela operativsystemet på grund av att det inte motsvarade dina orimliga förväntningar.
Amen..
Hatten av och bugar och nickar insträmmande för hela ditt inlägg.