Flashback bygger pepparkakshus!
2008-01-28, 14:35
Medlem
yehaaaaas avatar
Testa byt bort Gnome mot något annat istället. Jag kör t ex Fluxbox och då går det mycket snabbare om man råkar sitta på en lite äldre laptop. Har också haft problem med flash när jag körde Ubuntu och Debian. Men nu då jag bytt till Arch så fungerar det klockrent.

Tror även att en av förutsättningarna till att orka köra Linux på en skrivbordsdator är att tycka det är kul att pilla omkring, åtminstone tills allting är fixat sen klarar man sig ett tag.
Citera
2008-01-28, 15:01
Medlem
Det ända jag tycker linux är värdelöst till är "gaming"
Citera
2008-01-28, 15:09
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josip
Det ända jag tycker linux är värdelöst till är "gaming"

Lägg till multimedia på listan.
Citera
2008-01-28, 15:25
Medlem
Eddie Murphys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ödlan

+1

Skulle vilja se Josip använda Photoshop, Reason och övriga applikationer för musik och bildhantering. GIMP kanske?
Citera
2008-01-28, 15:45
Medlem
Citat:

Verkligen. Flash funkar inte, videoprogram kraschar o.s.v.

Om man vill kunna läsa Guitar Pro-tablatur så är det kört också, eftersom det inte finns någon sådan motsvarighet för Linux som fungerar bra.
Citera
2008-01-28, 15:51
Medlem
Flash är inte native för Linux, de är inte svårt att installera om man följer guiden från adobe's hemsida när man laddar ner de eller installerar VIA firefox, gjort de själv flertal gånger och inte varit några problem...
Citera
2008-01-28, 15:56
Medlem
*nickNames avatar
Citat:
Typiskt fanboybeteende. Så fort något inte fungerar skylls det på de onda mjukvaruföretagen.

Men... Det fungerar ju under Windows, ska jag använda Linux på min arbetsstation bara för att det är Adobe's fel att Flash krånglar?

Ehh.. läs http://www.adobe.com/licensing/
Citera
2008-01-28, 16:34
Medlem
Googlas avatar
Ja håller med, Linux är så tråkig design.. Även fast man kan ändra massa saker och ting så är det ändå lite dött. Vet inte hur man ska förklara men har testat linux i 2 veckor på andra datorn. Jag gillar Windows XP mest
Citera
2008-01-28, 16:44
Medlem
CS-bögens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googla
Ja håller med, Linux är så tråkig design.. Även fast man kan ändra massa saker och ting så är det ändå lite dött. Vet inte hur man ska förklara men har testat linux i 2 veckor på andra datorn. Jag gillar Windows XP mest
Du menar antagligen att Gnome har tråkig design, detta är bara en av flera skrivbordsmiljöer som fungerar med GNU/Linux.
Att skylla på att "Linux har tråkig design" är rätt korkat eftersom möjligheterna att konfigurera och göra sitt skrvbord designat efter just ditt behöv är oändligt mycket större om man kör GNU/Linux.
Citera
2008-01-28, 16:46
Medlem
Dejads avatar
Citat:
Jag håller med men jag tänkte att eftersom jag har mycket fritid just nu så ska jag försöka spela in nåt seriöst under linux, dock dök det direkt på att ardour inte klarar av mp3 filer då jag hade tänkte att ha en mp3 som förgrund till min omarbetning av låten. Det är nästan inget windowsprogram på audiosidan som inte har stöd för mp3 just nu.

Att folk snackar om licenser för mp3formatet känns lite bull**** eftersom andra linux program klarar de efter lite övertalning (audoacity m.fl) men jag får väll ta och konvertera filen.
Annars så tycker jag att linux funkar bra för det jag behöver min bärbara till och skulle jag vilja spela så är det bara boota upp i ett annat operativ.
Citera
2008-01-28, 16:50
Medlem
Drooms avatar
Har linux på skolan och det blir flera skratt om dagen. Senaste hängde sig hela Ubuntu för att jag körde ett JUnit-test och flyttade en list samtidigt.
X brukar skita sig när man loggar ut och en gång började en av mina ikoner i startmenyn växa ohämmat.

Är ju kul att några privatpersonen lyckats 10% av vad Microsoft har men de kan ju sluta överdriva och säga att det är 110% så bra.

Har suttit med det i 2 år nu.

(Kan ha varit debian eller liknande också men har provat Ubuntu hemma utan så värst trevliga upplevelser)
Citera
2008-01-28, 16:57
Medlem
noonelses avatar
Skitbra! Mindre noobs på linuxburkar är precis vad vi vill ha. Lämna linux till dom som VILL pillra lite med sitt system. Själv använder jag båda operativsystemen.

Ingen tvingar er!

Sen så funkar in flash i windows heller out-of-the-box? Men visst kan jag hålla med om att det är enklare att installera i windows.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in