Citat:
En källa är glest för att bevisa länken mellan albaner och illyrer. Om det verkligen var bevisat så skulle det vara hur lätt som helst att hitta källor som styrkte detta. De källorna du har skickat är antingen vinklade åt albansk fördel eller skrivna av albaner själva. Källan från Illinois institute of technology var oberoende, men den la inte fram konkreta bevis.
Jag går efter det jag har tillgång till. Jag har lagt fram mina källor, flera styckna. Vad har ni gjort för att motbevisa?
Citat:
Jag hittade knappt några arkeologiska fynd. Lite hjälmar eller ruiner från grekiska kolonier eller gamla romerska städer var allt jag hittade.
Finns mer, alltifrån hjälmar, svärd, yxor, begravningsplatser upp till 4000 år gammla, epigrafer, kolonner, stadsmurar, ruiner ... som illyrerna lämnat efter sig.
Citat:
Jo, om det var bevisat att albanerna härstammade från illyrerna och det fanns konkreta bevis för det, så skulle internet vara överflödigt av informationen.
Men det finns hållbara teorier då man inte kan förklara på annat sätt. Googla och du hittar en hel del som säger precis samma sak. Jag tror knappast de bara hittat på det.
Citat:
Illinois institute of technology borde som seriös källa redovisa hur man kommit fram till slutsatserna. Det sker inga redovisningar bara matning av så kalla "fakta".
Öhmm, det gör de väl? Ialla fall, om de utgår efter "fakta" så är det väl inget fel med det? Illinois institute of technology är tusen gånger så mer seriöst än det serberna skriver, de tar något från ett serbiskt forum och klistrar in det här.
Citat:
Ehh! jag har inte påpekat någonting som en del serber har sagt alls.
Spelar ingen roll, allt jag postar är albansk propaganda. Illinois institute of technology är albansk propaganda, därför spelar det ingen roll vad jag postar.
Citat:
Eftersom tråden handlar om albanernas koppling till illyrer så ligger det i förespråkarnas ansvar att redovisa vad som pekar åt deras håll.
Redan gjort det, inte bara en gång utan tio gånger. Ändå kommer folk med och skriver i stil med "Nej, du ljuger. Albaner härstammar inte från Illyrerna, punkt slut." Som sagt, jag har redan gjort. Men vad har ni andra gjort, i synnerhet serberna som skriver det jag nyss skrev?
Citat:
Om det gick att motbevisa att albanerna härstammar från illyrerna så skulle diskussionen vara klar,
Är inte diskussionen klar? De härstammar inte därifrån, så varför diskuterar vi? Jag har försökt övertyga er men det går inte så vad gör vi här?
Citat:
Det finns inga bevis för att albanerna inte skulle härstamma från illyrerna, det betyder dock inte att albanerna härstammar från illyrerna.
Jag anser att de härstammar därifrån, jag har lagt fram det begränsade kunskap jag har men vad har alla andra gjort som tror tvärtom? Ingenting. Sen gäller det att försöka tänka logiskt, vart kom albanerna ifrån om inte illyrerna? Det finns INGET som tyder på att de invandrat till balkan men det mesta tyder på att de kommer ifrån illyrerna.
Citat:
Intresset ligger i att bevisa att illyrerna och albanernas historiska koppling är så pass stark att vi kan tala om albaner som illyrernas ättlingar.
Ja, av det vi vet är kopplingarna tillräckligt starka tycker jag. Vi vet redan var andra andra folkslag i balkan kommer ifrån förutom albanerna.
Citat:
Det är därför jag ifrågasätter dig och inte dina motståndarna.
Hehe vad mer begär du av mig. Jag är den ända som lägger fram källor från alla möjliga sidor. Jag är den ända som ARGUMENTERAR. Jag har inte sett en ända serb lägga fram en argument eller en trovärdig källa, nej jag tycker du borde ta och ifrågasätta de andra som inte gör något förutom att skriva "De härstammar inte därifrån, punk slut." Varför jag nämner serber är för att det bara är de som ställer frågor de redan fått svar på och det är bara de som är 100% övertygade att det inte finns någon koppling och det är bara de som inte kan förklara varför de anser det.