2008-02-09, 17:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tourniquet
Serber utropade självständighet först, och det gäller än idag som resolution 1244.

Ok, säg det till någon som bryr sig.
Citera
2008-02-09, 18:16
Medlem
tourniquets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pringl3z
Ok, säg det till någon som bryr sig.

Vadå då?
Kosovo har knappast illyriskt arv, och det har aldrig varit ett illyriskt eller albanskt land. Hur kan då kosovo vara albanskt?
Citera
2008-02-09, 18:19
Bannlyst
Citat:
Vadå då?
Kosovo har knappast illyriskt arv, och det har aldrig varit ett illyriskt eller albanskt land. Hur kan då kosovo vara albanskt?

Du driver med mig va? En serb som pratar om lagar, ser du inte ironin i det hela?

Jag skrev inte för länge sen att kosovoalbanerna härstammar från Kosovo. Jag gav dig en källa där det stod hur övergången från Illyrien till Albanien skedde sig. Varför vägrar du läsa de? Varför ljuger du? Varför förnekar du? Och den kanske viktigaste frågan, vad har du rökt?

Ok, Kosovo har inget med albaner att göra. Du har sagt det, nu kan du lämna tråden. Tack och hej.
Citera
2008-02-09, 18:25
Medlem
tourniquets avatar
Citat:

Jag skrev inte för länge sen att kosovoalbanerna härstammar från Kosovo. Jag gav dig en källa där det stod hur övergången från Illyrien till Albanien skedde sig. Varför vägrar du läsa de? Varför ljuger du? Varför förnekar du? Och den kanske viktigaste frågan, vad har du rökt?

Härstammar räcker inte, de måste vara illyrer väl. Albaner kan väl inte säga vi härstammar ffrån illyrien, kosovo är albanskt.

Sen så finns det inga 100 % bevis på att ni är illyrer, så det är absurt att hävda att kosovo är albanskt.
Citera
2008-02-09, 18:41
Bannlyst
Citat:
Härstammar räcker inte, de måste vara illyrer väl. Albaner kan väl inte säga vi härstammar ffrån illyrien, kosovo är albanskt.

Sen så finns det inga 100 % bevis på att ni är illyrer, så det är absurt att hävda att kosovo är albanskt.

Hahaha jag fattar nu. Du är en clown, eller hur? Då förstår jag varför du skriver såna idiotiska inlägg. Du är iaf den första clownen man känner är som att prata med en vägg. Det går inte in i huvudet på dig. Föressten ditt iq befriande nöt, Kosovo var en del av illyrien som beboddes av den illyriska stammen dardaner som kosovoalbaner härstammar ifrån. Du gillar att hävda att ni serber har ert urpsrung där, kosovoalbaner har hela sin urpsrung där hahaha. Jag ska inte kalla dig för idiot iaf, det vore en förolämpning mot alla andra idioter.

Clown, så upp ordet härstammar. Du verkar inte veta vad det betyder. Inte för att jag är förvånad, skola är inget för er storserber. Det spelar iaf ingen roll vad du anser om albaner och Kosova. I år blir det självständigt, kanske t.om den 17 Februari som Serbien själv säger. Då ska du få ett fint litet PM av mig.

Jag ser verkligen fram emot dina inlägg när Kosovo, precis som alla andra balkanländer, bryter sig ur Serbien. Ingen vill vara en del av Serbien, det blir inget storserbien tyvärr. Ditt mordkåta land blir bara mindre och mindre. Se min avatar, "Serbia is like Nokia".
Senast redigerad av Pringl3z 2008-02-09 kl. 18:46.
Citera
2008-02-09, 18:45
Medlem
tourniquets avatar
Citat:
Clown, så upp ordet härstammar. Du verkar inte veta vad det betyder. Inte för att jag är förvånad, skola är inget för er storserber. Det spelar iaf ingen roll vad du anser om albaner och Kosova. I år blir det självständigt, kanske t.om den 17 Februari som Serbien själv säger. Då ska du få ett fint litet PM av mig.

Har du svårt att svara på mina frågor eller?
Citera
2008-02-09, 18:46
Medlem
Lejonsons avatar
Men det är inte bevisat att albaner härstammar från illyrer heller. Tveksamma språkstudier, inga antropologiska studier, få arkeologiska lämningar, inga skrifter...

Ni kan tala om att mycket pekar på det. Men många här tar det för givet, jag skulle vilja se oberoende källor som skriver om hur albaner blev illyrer.
Citera
2008-02-09, 18:48
Bannlyst
Citat:
Har du svårt att svara på mina frågor eller?

Vilka frågor? Du menar de som du redan fått svar på kanske? De kan du finna om du går tillbaka ett par sidor. Du kan även finna källor, något som du aldrig postat. De är dock på engelska, så jag förstår var du inte läser de.

Men jag vill ha svar på mina frågor nu, skrev det här till dig.

Citat:
Du driver med mig va? En serb som pratar om lagar, ser du inte ironin i det hela?

Ok, Kosovo har inget med albaner att göra. Du har sagt det, nu kan du lämna tråden. Tack och hej.

Svara är du snäll eller lämna tråden. Du är okunnig och totalt obildad, du hör inte hemma här.

Citat:
Ni kan tala om att mycket pekar på det. Men många här tar det för givet, jag skulle vilja se oberoende källor som skriver om hur albaner blev illyrer.

http://pbosnia.kentlaw.edu/resources/history/albania/albhist.htm

Inte för att jag redan postat den tio gånger, men var så god.

Citat:
Men det är inte bevisat att albaner härstammar från illyrer heller. Tveksamma språkstudier, inga antropologiska studier, få arkeologiska lämningar, inga skrifter...

Det finns faktiskt en hel del arkeologiska lämningar, du kan googla runt lite så hittar du mer än vad man faktiskt tror. Både i Albanien och Kosova. Jag tänker inte posta något för det är spelar ingen som helst roll, ni låter er inte övertygas och kommer bara med samma argument när jag till skillnad från er postat flera saker som faktiskt räcker till en HÅLLBAR teori. Struntar man i dessa HÅLLBARA teorier så hittar man ingen förklaring till var albanerna kommer ifrån, inte ens storserberna här har någon förklaring. De föll ner från himlen är en hållbar förklaring för de.

Jag säger det igen, det spelar ingen roll vad ni serber anser. Kosovo kommer bli FRI från Serbien kanske redan nästa vecka! Så det spelar ingen roll om albaner inte härstammar från illyrerna, inte för att de någonsin krävt Kosova på historia som ni serber.
Senast redigerad av Pringl3z 2008-02-09 kl. 18:55.
Citera
2008-02-09, 18:58
Medlem
baller08s avatar

Citera
2008-02-09, 19:01
Medlem
Lejonsons avatar
Citat:
Vilka frågor? Du menar de som du redan fått svar på kanske? De kan du finna om du går tillbaka ett par sidor. Du kan även finna källor, något som du aldrig postat. De är dock på engelska, så jag förstår var du inte läser de.

Men jag vill ha svar på mina frågor nu, skrev det här till dig.

Svara är du snäll eller lämna tråden. Du är okunnig och totalt obildad, du hör inte hemma här.

http://pbosnia.kentlaw.edu/resources/history/albania/albhist.htm

Inte för att jag redan postat den tio gånger, men var så god.

Det finns faktiskt en hel del arkeologiska lämningar, du kan googla runt lite så hittar du mer än vad man faktiskt tror. Både i Albanien och Kosova. Jag tänker inte posta något för det är spelar ingen som helst roll, ni låter er inte övertygas och kommer bara med samma argument när jag till skillnad från er postat flera saker som faktiskt räcker till en HÅLLBAR teori. Struntar man i dessa HÅLLBARA teorier så hittar man ingen förklaring till var albanerna kommer ifrån, inte ens storserberna här har någon förklaring. De föll ner från himlen är en hållbar förklaring för de.

Jag säger det igen, det spelar ingen roll vad ni serber anser. Kosovo kommer bli FRI från Serbien kanske redan nästa vecka! Så det spelar ingen roll om albaner inte härstammar från illyrerna, inte för att de någonsin krävt Kosova på historia som ni serber.
Ok det var en källa, visserligen från Illinois institute of technology. Men fortfarande vill jag se konkreta bevis. Man kan inte bara förlita sig på en text, men måste vara källkritisk också. Jag vill se de konkreta språkliga likheterna och inte bara enstaka ord. Jag vill se konkreta DNA studier. Jag vill se konkreta arkeologiska utgrävningar.

EDIT: Fortfarande är det skillnad på teori och bevis. Det jag menar med arkeologiska lämningar är ju självklart sådana som ska styrka albanernas relation till illyrerna.
Senast redigerad av Lejonson 2008-02-09 kl. 19:04.
Citera
2008-02-09, 19:06
Medlem
tourniquets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_beni

du skriver att har vi bevarat nått från illyrisk-.- för det första vet man inte änns hur illyriska kultur som helhet såg ut.. det finns vissa punkter man vet som dem gamla gre´kiska historiker skirver... tex att man tatuerade sig detta gjorde albaner tidigare främst bland bergsalbaner. så hur kan du vara säker på att albaner ej bevarat en del av sin´kultur av illyrier då mycket av albanska kulturen liknar ej övriga folkslag.

Hur kan ett helt folk glömma bort sin kultur utan att assimileras??????
Det låter väldigt konstigt att era flummiga "bevis" som hävdar att de är illyrer men ni glömde bort er kultur. eller beror det på att ni kanske assimilerades bland bergen och sedan assimilerades till muslimer, siptars.

Citat:
är vi överens om att albanska språket är inte närbesläktat med dem övriga språken som talas idag??

nä, men vet man vad epiroter, thraker hade för språk?

Citat:
serber härstammar från slaver.. slutsatsen har man dratt pgav att serber talar ett slaviskt språk. sen att serber är mixade från turkara eller albaner osv är inte det intresanta då majorieten var slaver då dem idag talar ett slavisk språk. det är det man är ute efter. Att individa familjer har mixat sig är inte intresant för språkvetenskapen då dem drar sin slutsats efter språk.
albaner har säkerligen blandingar alla har det men det är inte det intresanta utan vad härstamar det albanska språket ifrån det är det som är det viktigaste..

I och med att ert ursprung är så komplicerat beror säkert att ni har en mix, med lite av varje folkslag.
Citera
2008-02-09, 19:14
Medlem
baller08s avatar
hur som helst är Kosovo serbiskt.
nu ska vi bara se till att ni betalar in er skatt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in