• 1
  • 2
2008-01-26, 23:01
Medlem
Resistances avatar
Hoppas att tråden hamnade rätt.

Jag läser ofta på Flashback att våldtäktsmän och pedofiler förtjänar döden för det dessa har gjort och även att eventuellt plåga förbrytarna och hänga ut dem för allmän bespottning är en populär åsikt. Varför anses det att våldtäkter är så mycket värre än misshandel alternativt grov misshandel? Eller varför anses pedofili vara så mycket värre än åldringsrån - alltså att man med våld (misshandel) rånar en gammal människa på dennes tillhörigheter?

Varför anser folk att sexualbrott är så hemskt? Jag påstår inte att det inte skulle vara hemskt, men åsikter när det kommer till sexualbrott brukar generellt vara mycket aggressiva. Varför är det så?

Detta är något som jag har funderat på ett tag nu och hoppas att någon kan besvara frågorna eller komma med teorier.
Citera
2008-01-27, 00:23
Medlem
Lord Ralphs avatar
Kanske för att det är så oerhört kränkande mot individen som utsäts? Bara min gissing.
Att pedofiler är så hatade är nog att de ger sig på de mest oskyldiga i samhället, dvs, barnen.
Jag tycker djurplågare borde ställas i samma kategori som ovan nämnda. Att ge sig på ett helt oskyldigt djur som antagligen under sin hela livstid inte gjort någon något ont bara för skojs skull.. Jag blir arg bara jag tänker på det.
Citera
2008-01-27, 00:27
Medlem
Kvinnliga våldtäktsoffer får inte bara fysisk misshandel i form av förstört underliv och eventuella slag för att bli medvetslös, den psykiska misshandeln är desto större.

Att låta ett så primitivt begär styra en och begå dessa handlingar, med eller utan några som helst empatiska känslor, är lågt.
Citera
2008-01-27, 00:29
Medlem
Resistances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Ralph
Kanske för att det är så oerhört kränkande mot individen som utsäts? Bara min gissing.
Att pedofiler är så hatade är nog att de ger sig på de mest oskyldiga i samhället, dvs, barnen.
Jag tycker djurplågare borde ställas i samma kategori som ovan nämnda. Att ge sig på ett helt oskyldigt djur som antagligen under sin hela livstid inte gjort någon något ont bara för skojs skull.. Jag blir arg bara jag tänker på det.
Är det inte lika kränkande att få tänderna utslagna och ett par revben knäckta?

Är barn mest oskyldiga? Hur kan barnen vara det? En en helt främmande man kommer fram till mig och slår mig sönder och samman - är inte jag lika oskyldig som barnen då? Jag har ju inte gjort honom någonting eller ens träffat honom.

Jag atackerar inte dig personligen med frågorna. Det är bara några funderingar jag har.
Citera
2008-01-27, 00:31
Medlem
Resistances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenFantasi123
Kvinnliga våldtäktsoffer får inte bara fysisk misshandel i form av förstört underliv och eventuella slag för att bli medvetslös, den psykiska misshandeln är desto större.

Att låta ett så primitivt begär styra en och begå dessa handlingar, med eller utan några som helst empatiska känslor, är lågt.
Så vad skiljer denna psykiska misshandeln från den som blivit överfallen på stan i from av sparkar och slag? Det är nog inte helt lätt att hämta sig från en sådan upplevelse.
Citera
2008-01-27, 00:35
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Våldtäkt är värre än misshandel för att det kommer mycket närmare än en dagsedel eller ett knytnävsslag gör. När någon våldtar en tjej så kränker denne hennes inersta och det är stor skillnad mot att "bara bli slagen".

Du är en kille och då kan du fundera på vilket du skulle föredra. Att få kraftigt med stryk utan att bli alltför allvarligt skadad, eller att bli våldtagen i röven utan att bli alltför allvarliggt skadad. Jag vet vad jag hade valt...
Citera
2008-01-27, 00:40
Medlem
Resistances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Våldtäkt är värre än misshandel för att det kommer mycket närmare än en dagsedel eller ett knytnävsslag gör. När någon våldtar en tjej så kränker denne hennes inersta och det är stor skillnad mot att "bara bli slagen".

Du är en kille och då kan du fundera på vilket du skulle föredra. Att få kraftigt med stryk utan att bli alltför allvarligt skadad, eller att bli våldtagen i röven utan att bli alltför allvarliggt skadad. Jag vet vad jag hade valt...
Jag hade faktiskt valt att bli våldtagen. Har du fått ordentligt med pisk någon gång? Det gör ont kan sluta riktigt illa.

Edit-
Såg nu att du skrev "utan att bli alltför allvarligt skadad". Vad menar du med det? Hur mycket stryk får man och hur mycket blir man våldtagen?
Senast redigerad av Resistance 2008-01-27 kl. 00:43.
Citera
2008-01-27, 00:43
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resistance
Jag hade faktiskt valt att bli våldtagen. Har du fått ordentligt med pisk någon gång? Det gör ont kan sluta riktigt illa.

Edit:
Såg nu att du skrev "utan att bli alltför allvarligt skadad".
Naturligtvis beror det på hur allvarligt skadad man skulle bli, men jag hade nog valt allvarligt skadad om det inte var för allvarligt...
Citera
2008-01-27, 00:50
Medlem
Pentanistens avatar
Pedofiler: Människor som drar nytta av unga individer som inte har ett skit med dem att göra, och har de det så föredrar jag dem döda.

Våldtäktsmän: Lågt och idiotiskt att tränga sig in i en kvinna med våld, det finns kvinnor för varje sorts män och om man orkar planera en våldtäkt kan man lika gärna spendera tiden och charma rätt kvinnor istället. Kanske fjortis/emostilarna sprider sig upp i åldrarna till "skam" och "sex" inte hör ihop längre.

Klart det handlar om moral i detta fallet. Vissa människor kan vara väldigt trångsynta, eller de flesta ska jag nog säga. Och kanske är det "rätt", med tanke på att vårt samhälle skulle se sjukt tokigt ut om detta vara socialt accepterat. Man kan nog jämföra detta med övervåld. En minoritet av samhället uppskattar/utövar detta, medan de flesta andra blir äcklade av tanken att bli utsatt eller ens tala kring det.
Citera
2008-01-27, 01:18
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Citat:

Edit-
Såg nu att du skrev "utan att bli alltför allvarligt skadad". Vad menar du med det? Hur mycket stryk får man och hur mycket blir man våldtagen?

Jag tror du säger att du hellre skulle bli våldtagen för att du aldrig har blivit det men du har fått stryk så du kan reletera till det lättare.

Till din fråga så är det nog så att vi har ett nedärvt beteende att skydda våra kvinnor och våra avkommor för att stammen ska kunna leva vidare.
Viktigare alltså att skydda kvinnor och barn än gamlingar.
Jag gissar att du inte har några barn och kanske för tillfället heller ingen du stark håller av och därför inte känner var skillnaden ligger.

Jag skulle tycka det var hemskt om någon mördade min mormor, men om någon rörde mina barn fanns det ingen mildare dom än döden.
Och jag lovar att jag skulle ta hand om det själv om så behövdes.
Citera
2008-01-27, 02:15
Medlem
Claes!s avatar
Att bli våldtagen eller misshandlad är väl en sjudjävla skillnad! (det vet du nog också men skapade denna diskussion enbart för diskussionens skull)

Att bli slagen gul och blå gör ont, det kan vem som helst förstå, men att bli våldtagen, bli berövad på det mest privata och intima en kvinna(eller man för den delen) är nog ett riktigt slag under bältet, JAG skulle kunna relatera det till att bli mobbad och utstött under hela sin uppväxt, inte för att jag vet hur jag skulle ta det men jag kan tänka mig att det är i samma nivå... Psykisk misshandel gör nog fan så mycket ondare än fysisk!

Du har ingen själ och förstår dig inte på dödligt folk
Citera
2008-01-27, 13:31
Bannlyst
Citat:
Hoppas att tråden hamnade rätt.

Jag läser ofta på Flashback att våldtäktsmän och pedofiler förtjänar döden för det dessa har gjort och även att eventuellt plåga förbrytarna och hänga ut dem för allmän bespottning är en populär åsikt. Varför anses det att våldtäkter är så mycket värre än misshandel alternativt grov misshandel? Eller varför anses pedofili vara så mycket värre än åldringsrån - alltså att man med våld (misshandel) rånar en gammal människa på dennes tillhörigheter?

Varför anser folk att sexualbrott är så hemskt? Jag påstår inte att det inte skulle vara hemskt, men åsikter när det kommer till sexualbrott brukar generellt vara mycket aggressiva. Varför är det så?

Detta är något som jag har funderat på ett tag nu och hoppas att någon kan besvara frågorna eller komma med teorier.

Som redan nämnt så är det en stor skillnad på att bli misshandlad och att bli våldtagen. Tänk dig tillbaka till när du var 13, 14 års åldern. Du kanske blir misshandlad av dina klasskamrater på skolgården.

Men vad är värst; att bli misshandlad och få en knäckt näsa på matrasten, eller att bli våldtagen av den kille som kommit längst i puberteten i gympaduschen?

Tänk noga nu ... du får ett slag över käften ... eller så får du ett ollon sakta uppkörd i ditt anus. Tänk noga ...

Vad tror du skulle följa dig längst i livet?

En käftsmäll när du var 13 ... eller en kuk som sakta men säkert fyller ditt rumphål ...

Tänk jävligt noga nu ...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in