2008-01-27, 13:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Ralph
Kanske för att det är så oerhört kränkande mot individen som utsäts? Bara min gissing.
Att pedofiler är så hatade är nog att de ger sig på de mest oskyldiga i samhället, dvs, barnen.
Jag tycker djurplågare borde ställas i samma kategori som ovan nämnda. Att ge sig på ett helt oskyldigt djur som antagligen under sin hela livstid inte gjort någon något ont bara för skojs skull.. Jag blir arg bara jag tänker på det.

Din gissning är bra. Det följer en längre i livet om du blir våldtagen än om du blir misshandlad.
Och pedofiler är nog så djupt hatade på att det ger sig på barn som inte ens kan försvara sig.

Och ja, djurplågare och kinisjävlar i kina som flår hundar på avlivas och torteras på lika sätt som en pedofil.
Citera
2008-01-27, 13:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IngenFantasi123
Kvinnliga våldtäktsoffer får inte bara fysisk misshandel i form av förstört underliv och eventuella slag för att bli medvetslös, den psykiska misshandeln är desto större.

Att låta ett så primitivt begär styra en och begå dessa handlingar, med eller utan några som helst empatiska känslor, är lågt.

Den psykiska misshandeln är mycket större. Det stämmer.

Och som du säger - att låta ett sådant primivt begäs strya en och begå dess handlingar, med eller utan några som helst empatiska känslor, är lågt - det är lågt, det är djävligt sjukt.

Det är sådant som djur utan IQ gör. Sådant som äckliga pedofiler och våldtäktsmän gör.

Sådant som får mig att vilja spotta på den mänskliga rasen.
Citera
2008-01-27, 13:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Resistance
Är det inte lika kränkande att få tänderna utslagna och ett par revben knäckta?

Är barn mest oskyldiga? Hur kan barnen vara det? En en helt främmande man kommer fram till mig och slår mig sönder och samman - är inte jag lika oskyldig som barnen då? Jag har ju inte gjort honom någonting eller ens träffat honom.

Jag atackerar inte dig personligen med frågorna. Det är bara några funderingar jag har.

Ursäkta om jag svarar på ett inlägg som inte var riktat till mig ...

Det här inlägget får mig bara att bli arg, på dig. Du kan ju inte på allvar påstå att du är i samma situation som ett barn med en penis i sin mun mot sin vilja, och du som möter en liten gangster på stan.

DU KOMMER ALDRIG ATT HAMNA I SAMMA SITUATION SOM ETT BARN.

ETT BARN ÄR FÖRSVARSLÖST, DU SKULLE IALLAFALL KUNNA SPRINGA RAKT LÅNGT ÅT HELVETE OCH HA EN JÄVLA CHANS ATT KOMMA IFRÅN DEN LILLA GANGSTERN SOM VILL RÅNA DIG OCH SLÅ IN DITT PANNBEN.

IDIOT.

Peace
Citera
2008-01-27, 13:43
Bannlyst
Citat:
Så vad skiljer denna psykiska misshandeln från den som blivit överfallen på stan i from av sparkar och slag? Det är nog inte helt lätt att hämta sig från en sådan upplevelse.

HAHA.

Okay ... Vi säger att du är 63 år gammal, du berättar för dina små barnbarn som är 13 och 14 år gamla att när du var 17 år så blev du misshandlad av ett gäng idioter.

Nu säger vi så här ... Vi säger att du är 63 år gammal, du berättar för dina små barnbarn som är 13 och 14 år gamla att när du var 17 år så blev du våldtagen i ditt anus av ett gäng idioter.

Tror du att det gör ont att tänka på en misshandel som hände när man var 17 år när man 63?

Tror du att det gör ont att tänka på en kuk i rumpan som hände när man var 17 år när man är 63?

Tänk min vän, tänk ..
Citera
2008-01-27, 14:11
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Misshandel kan man komma över. Våldtäkt manifisterar sig permanent. Det är inte svårare än så. För övrigt hör den här tråden, i mitt tycke, inte hemma i filosofi.
Citera
2008-01-27, 14:26
Medlem
Insignificunts avatar
Ingen har besvarat dina frågor ser jag, man har dock nosat mot det rätta svaret här och där.

Skälet till att våldtäkt ses som värre än mord i många fall har två anledningar, båda på ett plan utanför vårt så kallade intellekt som i det här fallet inte har någonting att säga till om.

Att med våld försöka befrukta en kvinna, vilket det egentligen handlar om, har följden att kvinnan löper stor risk att bli med barn med en man hon verkligen inte vill bli med barn med. Och det är endast en promille av vår evolution som vi har haft förmågan att avbryta oönskade graviditeter på ett relativt säkert sätt.

Andra skälet är att män blir extremt förbannade på andra män som gör det här just eftersom dom tar sig friheter och tar det som alla andra män måste kämpa för att få. Om någon ex.v våldtar din partner så är det en extrem skymf mot dig som man, eftersom han då tar någonting som i ditt tycke tillhör dig.

Högst primitivt naturligtvis, men människor i gemen gör allt för att låtsas om att vi inte är en apa som nästan uteslutande drivs av instinkter och känslor snarare än rationella väl övervägda beslut. Sanningen är att det inte finns någonting som rör homo sapiens som man inte kan förklara med hjälp av biologi.
Citera
2008-01-27, 15:23
Medlem
Resistances avatar
Observera att jag inte tar någon sida över huvud taget i den här tråden - tycks vara den del som fått den uppfattningen. Så är alltså inte fallet.

EcstaZy:
Antingen taggar du ned en aning eller så ber jag dig nu lämna tråden. Jag tar ingen sida i den här diskussionen utan jag bara bollar över funderingar och teorier om varför sexualbrott har den låga status den har.
Senast redigerad av Resistance 2008-01-27 kl. 15:28.
Citera
2008-01-27, 15:25
Medlem
Resistances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EcstaZy
Som redan nämnt så är det en stor skillnad på att bli misshandlad och att bli våldtagen. Tänk dig tillbaka till när du var 13, 14 års åldern. Du kanske blir misshandlad av dina klasskamrater på skolgården.

Men vad är värst; att bli misshandlad och få en knäckt näsa på matrasten, eller att bli våldtagen av den kille som kommit längst i puberteten i gympaduschen?

Tänk noga nu ... du får ett slag över käften ... eller så får du ett ollon sakta uppkörd i ditt anus. Tänk noga ...

Vad tror du skulle följa dig längst i livet?

En käftsmäll när du var 13 ... eller en kuk som sakta men säkert fyller ditt rumphål ...

Tänk jävligt noga nu ...
Jag har begripit att folk anser det vara värre men jag undrar fortfarnade VARFÖR folk tycker så då det rent logiskt bör vara "värre" med en grov misshandel och dessutom mord. Ja, sexualbrott är rent generellt mer hatad än mord, varför?
Citera
2008-01-27, 15:30
Medlem
Resistances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGoodDoctor
Misshandel kan man komma över. Våldtäkt manifisterar sig permanent. Det är inte svårare än så. För övrigt hör den här tråden, i mitt tycke, inte hemma i filosofi.
Jaså. Har du råkat ut för en grov misshandel alternativt våldtäkt - eftersom att du svarar så säkert?
Citera
2008-01-27, 15:32
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Citat:
Jaså. Har du råkat ut för en grov misshandel alternativt våldtäkt - eftersom att du svarar så säkert?
Nej, jag utgår ifrån vad offer ifrån båda situationerna har sagt. Samt sunt förnuft. En smäll på käften är inte lika illa som en kuk i röven.
Citera
2008-01-27, 15:34
Medlem
Resistances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGoodDoctor
Nej, jag utgår ifrån vad offer ifrån båda situationerna har sagt. Samt sunt förnuft. En smäll på käften är inte lika illa som en kuk i röven.
Det handlar inte om en smäll på käften utan om misshandel alternativt grov misshandel. Du kanske inte vet vad det innebär i och för sig, då kan jag förstå din reaktion.

Kom inte och prata om sunt förnuft - både du och jag vet att det inte hör hemma här över huvud taget.
Citera
2008-01-27, 15:40
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Citat:
Det handlar inte om en smäll på käften utan om misshandel alternativt grov misshandel. Du kanske inte vet vad det innebär i och för sig, då kan jag förstå din reaktion.
Jag behöver inte själv ha varit med om någotdera för att förstå allvaret, effekterna och naturen av både misshandel och våldtäkt. Och jag svarar fortfarande, efter sunt förnuft och efter vad jag har hört offer tala om IRL och i media, att våldtäkt är värre än misshandel.
Citat:
Kom inte och prata om sunt förnuft - både du och jag vet att det inte hör hemma här över huvud taget.
Du överskattar din intelligens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in