• 1
  • 2
2008-01-25, 22:48
Medlem
Finns de något enkelt och mindre smärksamt sätt att ta självmord på?
Något som inte känns så mycket.
2008-01-25, 22:49
Medlem
Slav3rs avatar
Finns ju redan en sånhär tråd

http://www.flashback.org/showthread.php?t=604660

Edit: Länken.
2008-01-25, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slav3r
Finns ju redan en sånhär tråd
Det är fan, antagligen utan överdrift, en i veckan! Börjar kännas trist att avråda folk från det snart.

Som någon klok sa: självmord är en permanent lösning på ett temporärt problem.
2008-01-25, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John Zeppe
Det är fan, antagligen utan överdrift, en i veckan! Börjar kännas trist att avråda folk från det snart.

Kanske de, men om man nu verkligen vill begå självmord. För att man inte står ut med livet orkar inte med de alls utan vill inte existera längre.
2008-01-25, 23:01
Bannlyst
Jag har försökt ta livet av mig flera gånger. Har varit på akuten då jag försökte skära upp armen (funkade nästan...) och höll på att hänga mig då jag blev påkommen. Jag rekommenderar utan vidare omsvep att du ställer dig framför tåget. Du dör troligtvis samma sekund som tåget träffar dig. Ta några bensos innan så du slipper ångest.

Lycka till, om du nu verkligen är ute efter att ta livet av dig...
2008-01-25, 23:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Black_Saphire
Kanske de, men om man nu verkligen vill begå självmord. För att man inte står ut med livet orkar inte med de alls utan vill inte existera längre.

Vad har du för problem? Det finns människor som sitter med kronisk schizofreni, hör röster och är allmänt helt förstörda, som likväl håller fast vid livet.

Så jävla idiotiskt att ta livet av sig pågrund av småsaker.
2008-01-25, 23:03
Medlem
Slav3rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indischer Get
Jag har försökt ta livet av mig flera gånger. Har varit på akuten då jag försökte skära upp armen (funkade nästan...) och höll på att hänga mig då jag blev påkommen. Jag rekommenderar utan vidare omsvep att du ställer dig framför tåget. Du dör troligtvis samma sekund som tåget träffar dig. Ta några bensos innan så du slipper ångest.

Lycka till, om du nu verkligen är ute efter att ta livet av dig...

Har du kommit på bättre tankar nu eller?
2008-01-25, 23:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slav3r
Har du kommit på bättre tankar nu eller?

Ibland funderar jag över självmord, speciellt när jag har många psykotiska symptom, t.ex. röster och synhallucinationer. Men nu när jag har fått rätt medicin är det väldigt sällan jag vill ta livet av mig, vill faktiskt testa på att leva ett riktigt liv först.
2008-01-25, 23:06
Medlem
låter bra, men lägg en röst på SD först och fundera sen efteråt. hitta inte på något dumt innan dess! du vill väl inte att sverige ska gå åt helvete?
2008-01-25, 23:06
Medlem
Slav3rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indischer Get
Ibland funderar jag över självmord, speciellt när jag har många psykotiska symptom, t.ex. röster och synhallucinationer. Men nu när jag har fått rätt medicin är det väldigt sällan jag vill ta livet av mig, vill faktiskt testa på att leva ett riktigt liv först.

Tycker det låter bra att du "testar" leva, du kmr säkert vilja fortsätta med det. Skulle också rekomendera TS att gå i terapi eller liknande innan han gör något dumt.
2011-09-02, 11:43
Medlem
MrAtomics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John Zeppe

Det här är en gammal tråd men jag skriver ändå. Jag tycker det citatet är lite av en förenkling. I vissa fall är problemet inte alls temporärt, psykisk sjukdom kan vara av livslång karaktär.

Det är lite som att säga att vi lever som i binär kod,
I:vi har ett problem 0:vi har inget problem.

Sanningen är mer komplex och det är väl antagligen så att lidandet är olika stort och mer eller mindre hanterbart. Man bör nog istället se på det som är ljuspunkter i livet och det som faktiskt ger något tillbaka.. och satsa på att bli bättre, att bli helt bra kanske inte finns inom nära räckhåll för alla. Men att bli bättre är mycket värt.
2011-10-26, 13:41
Medlem
Är det smärtfritt att ta på sig en påse och vira runt tejp runtom eller kommer man att kvävas och börja få panik? Tack för svar! Den andra tråden som länkas till här i forumet är stängd.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in