2008-01-14, 20:49
Bannlyst
Jag vill inte leva längre, tänker inte skriva något minne eftermig, vill dock ha så billig begravningsgrejs som möjligt, varje krona sparad är bra,.... nu till topic,,, vad är bästa sättet? överdosera mediciner? hänga sig?,,, hoppa från någon bro är ingen smart ide för alla är för små var jag bor
2008-01-14, 20:54
Medlem
rebbans avatar
Hänga sig ska inte va så smärtsamt säger dom.
Tabletter funkar väl med..
Finns många sätt men tänk på din omgivning när det gäller dom som hittar dig.

Sen fundera om tänk på dom som bryr sig om dig och om du verkligen ska göra det.
2008-01-14, 20:57
Medlem
dahfinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vesis88
Jag vill inte leva längre, tänker inte skriva något minne eftermig, vill dock ha så billig begravningsgrejs som möjligt, varje krona sparad är bra,.... nu till topic,,, vad är bästa sättet? överdosera mediciner? hänga sig?,,, hoppa från någon bro är ingen smart ide för alla är för små var jag bor

Antar att du heter vesis"88" för att du är född 88?, du har ett långt liv framför dig. tänk dig för innan du gör nåt dumt..

OT : har också hört att hängning inte ska vara smärtsamt.
2008-01-14, 20:57
Medlem
johnny_viciouss avatar
Dom säger ju att tabletter och alkohol ska vara riktigt jobbigt att ta livet av sig med då man till slut kvävs av sina egna spyor och grejer. En sak är dock bra med det och det är att det ger ett fint lik efter sig, folk som slänger sig framför tåg och ner för broar tänker inte mycket på de efterlevande. Kul att ta hand om en kladdig sörja som man kan torka bort med en mopp. Hängning funkar också men då får du se till att varna den som kommer in i rummet om att du hänger där.
2008-01-14, 21:05
Medlem
Varför vill du ta ditt liv?
2008-01-14, 21:09
Medlem
http://www.fajaf.com/lokalt/suigui/index.html#top5

Lycka till. Tragiskt att självmordshjälp är olagligt.
2008-01-14, 21:24
Bannlyst
vill bli kremerad, borde bli billigast, dock med häning, svårt att stoppa i taket
2008-01-14, 21:32
Medlem
men jösses, detta är ju inget annat än tragiskt.

Varför??
2008-01-14, 21:38
Medlem
Bäckahästs avatar
Om jag skulle ta självmord (helt hypotetiskt, har inga självmordstankar) skulle jag hoppa. Visst, du sa att det inte fanns några höga höjder där du bor men kom igen, självmord är det sista du gör så du kan väl fan lägga lite tid och tanke på det. Leta upp ett trevligt högt ställe du kan hoppa från. Se om det finns några stora stenbrott eller höghus med lättillgängligt tak eller högt fönster i närheten av du bor, sen tar du dig dit och hoppar.

Det finns två skäl till att jag föredrar att man hoppar:

- Med bra höjd är det inte stor chans att du misslyckas (kan ses som något negativt om du bara vill ha uppmärksamhet, men men), och hoppar du med huvudet först går det nog ganska snabbt att dö.
- Du får en riktigt bra upplevelse att sluta med. Tror att hoppa kan ge en fin adrenalinkick medan du faller, och det kan ju vara trevligt att sluta ditt liv med en fin känsla istället för smärta.

Med det sagt så tycker jag (vilket du antagligen kommer få höra mycket i denna tråden) att du ska tänka dig för innan du gör detta, sök professionell hjälp eller stöd från nära och kära.
Senast redigerad av Bäckahäst 2008-01-14 kl. 21:41.
2008-01-14, 21:51
Medlem
kultingens avatar
Du gillade inte några av alla de tips som finns i andra trådar där uppmärsamhetssökare frågat hur dom tar självmord (så vitt jag vet har ingen av dom tagit sina liv så jag antar att du inte kommer göra det heller...).
Men om du har någon, enligt mig, vettig moral tar du ditt liv så att inga andra behöver lida. Vänner och så vidare har väll valt dig som vänn så deras sorg är knappast något du bryr dig om men jag tänkte mer på att du inte t.ex. ska hoppa framför ett tåg, trist att förstöra lokchaffisens liv bara för att du inte kunde hänga dig själv ute i skogen.
Hängning är underskattat antar jag, ta en vajer och se till att ha ordentlig fallhöjd så att du är säker på att nacken bryts, trist att behöva vänta på att bli kvävd. Har även kommit fram till att det bästa förmodligen är att sitta på grenen man fäst snaran i och där ta någon form av benso eller kanske någon opiat så att man faller ihop av "sömn" och på så sätt blir hängd, tror det är skönare än att behöva uppleva de sista sekunderna av fallet.
2008-01-14, 22:01
Medlem
palefaces avatar
skaffa en ca 100m lång vajjer(har jag läst detta på Fb eller fajaf? är min favorit hursomhelst) fäst ena änden i en stadig lyktstolp eller liknande, andra änden sätter du runt din hals när du har satt dig i din fina bil och satt på säkerhetsbältet, sen gasar gasar du iväg som satan .. kan detta misslyckas? jo han kan krocka på domdär 100 metrarna eller att han har fäst vajjern för dåligt .. men jag önskar dig all lycka till
2008-01-14, 22:07
Medlem
Ett välriktat skott rätt genom nacken borde avsluta det hela ganska smärtfritt!

Men varför inte spexa till det när du har chansen? Gör något riktigt häftigt, som vi alla kan skratta åt flera år senare. Den med vajern var väldigt bra. Glöm bara inte att fästa en kamer ai bilen, så man ser när vajern sträcks och sliter av dig huvudet.

Som sagt, kameran är väldigt viktig! Glöm inte någon form av direktlänk, så att det inte slutar med att dina anhöriga förstör filmen eller något annat tragiskt.

Lycka till!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in