Flashback bygger pepparkakshus!
2006-08-31, 08:32
Medlem
RedXs avatar
Jag skulle uppskatta att det finns ungefär femtioelva andra trådar om samma ämne. Men för att sammanfatta diskussionen i de övriga trådarna; vissa män gillar smala kvinnor, andra gillar runda. Vissa gillar gamla kvinnor, vissa gillar unga. Vissa gillar blondiner, andra brunetter. osv...
Citera
2006-08-31, 12:54
Medlem
Sinsisters avatar
Nej men de här va intressant!

Flera här tyckte ändå att tjejen på bilden hade en fin kropp
och att man inte ska ha något underhudsfett (förutom
brösten då)

Marie på bilden väger bara 47kg, de är inte många kvinnor
som väger så lite... har flera vänner som gör att för att
pressa ned sig under 65kg!
Citera
2006-08-31, 13:07
Medlem
chillionaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinsister
Jag har funderat lite på en sak om de här med kvinnligt ideal.
Man ska ju vara väldigt smal nu för tiden, inget fett kring
höfterna och rumpan, men är de vad den gemene mannen
tycker är attraktivt?

Killkompisar till mig tycker att slitz/moore modellerna är för smala
men är de verkligen de?

Är de här för smalt?
http://www.marieplosjo.com/g48_2.asp
inget fett alls!

Så hur är de egentligen? Kan man vara HUR SMAL SOMHELST
bara man har bröst?

Folk tycker olika sa klart, har olika ideal, men for mig sa verkar stora brost och inget annat fett vara en onaturlig kompination. Oftast ar det nog silikon inblandat. jag har hellre en tjej med former... overallt. Brosten ar inte sa intressanta... jag gillar mer bakdelar och ben :P
Citera
2006-08-31, 13:14
Medlem
Psynozs avatar
Jessica Alba är mitt ideal
Citera
2006-08-31, 13:50
Bannlyst
Till att börja med tycker jag det fokuseras allt för mycket på om man skall vara tjock eller smal.

När det gäller Slitzmodeller så är de i regel ganska motbjudande, de är smala och ofta ganska slappa och inte alls så vältränade som folk vill få till det.

Den typiska Slitzmodellen a la Natasha P är smal, saknar noll former dvs har anorektiskta ben och armar samt en röv som en tioårig skolpojke och på det placeras en enorm byst som gör att brösten mer eller mindre pekar uppåt mot ansiktet som ofta ser för djävligt ut.
Bröstoperationer på dessa typer av tjejer får ofta motsatt effekt när det gäller utseendet, tjejen i fråga blir ofta fulare om hon tidigare har ett medelmåttigt utseende.
Detta är min ack så ytliga ståndpunkt men jag vet att den stämmer och den bekräftas mer av oss människor som är lite mer kroppsfixerade än andra.

Min slutpoäng är att det också finna andra typer av tjejer, dvs vanliga normalbyggda vältränade tjejer som faktiskt har former dvs lite bakdel och framför allt inga trådsmala armar och ben.

Tycker det formats fram ett nytt sjukligt ideal där tjejer skall vara enligt vad slitzmodellen står för dvs allt det jag nämt plus konstant solbränna på en kropp som ej är vältränad utan bara smal.

Vi kan även diskutera övervikten när det gäller dagens tjejer men det är en diskussion som kan tas senare.
Citera
2006-08-31, 14:01
Medlem
Jag har egentligen inga bestämda preferenser förutom att rumpan måste vara hyfsat stor. Bröststorlek är ganska ointressant, men det hade nog varit lite avtändande om tjejen var helt platt
Citera
2006-08-31, 14:05
Medlem
filofaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mauser
Till att börja med tycker jag det fokuseras allt för mycket på om man skall vara tjock eller smal.

När det gäller Slitzmodeller så är de i regel ganska motbjudande, de är smala och ofta ganska slappa och inte alls så vältränade som folk vill få till det.

Den typiska Slitzmodellen a la Natasha P är smal, saknar noll former dvs har anorektiskta ben och armar samt en röv som en tioårig skolpojke och på det placeras en enorm byst som gör att brösten mer eller mindre pekar uppåt mot ansiktet som ofta ser för djävligt ut.
Bröstoperationer på dessa typer av tjejer får ofta motsatt effekt när det gäller utseendet, tjejen i fråga blir ofta fulare om hon tidigare har ett medelmåttigt utseende.
Detta är min ack så ytliga ståndpunkt men jag vet att den stämmer och den bekräftas mer av oss människor som är lite mer kroppsfixerade än andra.

Min slutpoäng är att det också finna andra typer av tjejer, dvs vanliga normalbyggda vältränade tjejer som faktiskt har former dvs lite bakdel och framför allt inga trådsmala armar och ben.

Tycker det formats fram ett nytt sjukligt ideal där tjejer skall vara enligt vad slitzmodellen står för dvs allt det jag nämt plus konstant solbränna på en kropp som ej är vältränad utan bara smal.

Vi kan även diskutera övervikten när det gäller dagens tjejer men det är en diskussion som kan tas senare.
Vilket bra inlägg.

Jag tycker mer och mer att former är fint. Fast jag tycker även att det är snyggt när någon är nästan anorektiskt smal. Men det är nog bara för att vissa kläder sitter så bra då.

Håller helt med Mauser när det gäller tjejer som är smala, men otränade. Läbbigt. Skitsnyggt när tjejer är vältränade men har lite fett över. Ser lite mjukare ut.

Äh. Jag verkar gilla alla tjejkroppar. Det gör jag inte.
Inte sjukligt överviktiga tjejer och inte smala slappisar. Atletiska/lite småkruvigt är idealet.

Sjukligt överviktiga, unga tjejer är tragiskt. Och nu snackar jag inte 10 kgs övervikt.. Utan när det är så dom har problem att gå. Jag tänker främst på hälsan, men med tanke på idealet som verkar råda så är det nog inte så skoj ur det perspektivet heller.

Men seriöst. Tänk att utveckla typ II diabetes när man är under 20 år. T r a g i s k t.

Nä. Ska själv ta tag i träningen efter att ha insett att jag både kommer att bli snyggare och må bättre.
Citera
2006-08-31, 15:05
Medlem
ColdAsIces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filofax

Fast jag tycker även att det är snyggt när någon är nästan anorektiskt smal. Men det är nog bara för att vissa kläder sitter så bra då.

Det är för att alla jävla kläder är skapta för trådsmala äckel modeller, skulle vara mycket finare med modeller som är lite mer vältränade.
Citera
2006-08-31, 15:17
Medlem
thebandits avatar
Det finns inget som heter "för smal"!

Silikon och plast i bröst, stjärt och läppar - och inget fett överhuvudtaget. Voila, en drömtjej!
Citera
2006-08-31, 15:18
Medlem
Nemesis1s avatar
Klart att det går att vara så smal att det bara ser sjukt ut, men fotomodellerna tycker jag inte är så magra, utan ser helt enkelt bara vackert trimmade ut... Men jag tycker inte heller det är något fel på normalviktiga tjejer... Övervikt är däremot aldrig positivt, och muskler är alltid snyggare än fett...
Citera
2006-08-31, 15:20
Medlem
polvos avatar
Jag tycker de här sjukligt smala kvinnorna som är catwalkmodeller är vackert att se på, de är som konst. Ofta har de överdrivna anletsdrag också, så det nästan är lite på gränsen till skräckblandad förtjusning.

Slitztjejer är som billig och kantstöt hötorgskonst.

Det är så olika på hur någon bär upp sig själv, men en sund kropp ska det vara, varken mer eller mindre, en nöjd sund kropp.
Citera
2006-08-31, 15:49
Medlem
Hjalmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinsister
...Man ska ju vara... ...Kan man vara...

Som man ropar i skogen får man svar. Du gör ju till att börja med ett val genom att fråga dig efter majoritetens smak och det säger iaf mig mycket om en tjej.

Sätter du upp en idealbild och mäter dig mot blir resultatet alltid HUR långt från idealet du hamnar. Och den som gillar dej för att du är nära hans idealbild kan ju lätt hitta någon ännu närmare. En annan strategi är att lära känna dig själv, fråga dig vad du trivs med och vad som passar just dig. Sen kommer de killarna (eller tjejerna om du så vill) som uppskattar dig som du är att fastna för dej. De andra kan du ge fan i ändå, om du inte har ett tokbehov av bekräftelse förstås... det kanske du har?

Jag tänder iaf inte på osäkra anpassningsvilliga tjejer som utstrålar rädsla för att inte duga, däremot om dom vet sitt värde och visar att "här kommer jag, take it or leave it" så kan jag trampa igång. Och de tjejerna kan se olika ut, de kan vara vackra och sexiga på ett kanske oväntat och personligt sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in