Citat:
Ursprungligen postat av Mauser
Till att börja med tycker jag det fokuseras allt för mycket på om man skall vara tjock eller smal.
När det gäller Slitzmodeller så är de i regel ganska motbjudande, de är smala och ofta ganska slappa och inte alls så vältränade som folk vill få till det.
Den typiska Slitzmodellen a la Natasha P är smal, saknar noll former dvs har anorektiskta ben och armar samt en röv som en tioårig skolpojke och på det placeras en enorm byst som gör att brösten mer eller mindre pekar uppåt mot ansiktet som ofta ser för djävligt ut.
Bröstoperationer på dessa typer av tjejer får ofta motsatt effekt när det gäller utseendet, tjejen i fråga blir ofta fulare om hon tidigare har ett medelmåttigt utseende.
Detta är min ack så ytliga ståndpunkt men jag vet att den stämmer och den bekräftas mer av oss människor som är lite mer kroppsfixerade än andra.
Min slutpoäng är att det också finna andra typer av tjejer, dvs vanliga normalbyggda vältränade tjejer som faktiskt har former dvs lite bakdel och framför allt inga trådsmala armar och ben.
Tycker det formats fram ett nytt sjukligt ideal där tjejer skall vara enligt vad slitzmodellen står för dvs allt det jag nämt plus konstant solbränna på en kropp som ej är vältränad utan bara smal.
Vi kan även diskutera övervikten när det gäller dagens tjejer men det är en diskussion som kan tas senare.
Vilket bra inlägg.
Jag tycker mer och mer att former är fint. Fast jag tycker även att det är snyggt när någon är nästan anorektiskt smal.

Men det är nog bara för att vissa kläder sitter så bra då.
Håller helt med Mauser när det gäller tjejer som är smala, men otränade. Läbbigt. Skitsnyggt när tjejer är vältränade men har lite fett över. Ser lite mjukare ut.
Äh. Jag verkar gilla alla tjejkroppar. Det gör jag inte.
Inte sjukligt överviktiga tjejer och inte smala slappisar. Atletiska/lite småkruvigt är idealet.
Sjukligt överviktiga, unga tjejer är tragiskt. Och nu snackar jag inte 10 kgs övervikt.. Utan när det är så dom har problem att gå. Jag tänker främst på hälsan, men med tanke på idealet som verkar råda så är det nog inte så skoj ur det perspektivet heller.
Men seriöst. Tänk att utveckla typ II diabetes när man är under 20 år. T r a g i s k t.
Nä. Ska själv ta tag i träningen efter att ha insett att jag både kommer att bli snyggare och må bättre.