Flashback bygger pepparkakshus!
2006-08-31, 02:08
Medlem
Sinsisters avatar
Jag har funderat lite på en sak om de här med kvinnligt ideal.
Man ska ju vara väldigt smal nu för tiden, inget fett kring
höfterna och rumpan, men är de vad den gemene mannen
tycker är attraktivt?

Killkompisar till mig tycker att slitz/moore modellerna är för smala
men är de verkligen de?

Är de här för smalt?
http://www.marieplosjo.com/g48_2.asp
inget fett alls!

Så hur är de egentligen? Kan man vara HUR SMAL SOMHELST
bara man har bröst?
Citera
2006-08-31, 02:43
Medlem
Jag har alltid tyckt att smala kvinnor överträffar motsatsen. Givetvis finns det en gräns för hur smal man kan vara, utan att se sjuk eller undernärd ut. Om vi får se en bild på en svältande kvinna i Afrika så reagerar vi direkt på att hon inte ser frisk ut, just därför att hon är så mager. Det här med bröststorleken diskuteras det väldigt mycket om, och min åsikt har alltid varit att bröst ser bäst ut när de är i proportion med den övriga kroppen. Enorma bröst på en small kvinna ser bara lustig ut i mitt tycke.

Sedermera så har alla en personlig smak, så vad den gemene mannen huvudsakligen attraheras av kan nog vara svårt att säga. Som det ser ut idag så ses det ofta ner på personer som har några kilon extra, vilket kanske har bidragit till att smalhet ses som dagens ideal. Jag tycker att kvinnan på din bild har en underbar kropp som tilltalar mig väldigt mycket.
Citera
2006-08-31, 02:46
Medlem
Pelliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinsister
tycker är attraktivt?

Nej. Hjärntvätten med smalmodet har påverkat en del, men majoriteten män föredrar fortfarande kurvor. Det får vara en hel del fett kring höfter & rumpa så länge midjan inte är rund.

Citat:
Killkompisar till mig tycker att slitz/moore modellerna är för smala men är de verkligen de?

Ja (har dock inte sett bilder på de deras modeller på några år).

Citat:
Är de här för smalt?
inget fett alls!

Alldeles för smalt! Har aldrig blivit sexuellt attraherad av en så smal figur.

Citat:
Så hur är de egentligen? Kan man vara HUR SMAL SOMHELST bara man har bröst?

Nej!
Det är ju inte brösten man kn***ar.
Citera
2006-08-31, 02:49
Medlem
666Hates avatar
Du kan få lika många olika svar om hur en kvinna ska se ut som det finns killar...
Fattar inte varför alla ska fråga "vad tycker killar" "vad tycker tjejer"... Alla tycker olika, vissa gillar feta andra smala.
Citera
2006-08-31, 03:07
Bannlyst
Man ligger bekvämare om det är en kvinna med lite hull på. (Se min signatur)
Citera
2006-08-31, 03:14
Medlem
Så länge man hon har bröst kan hon aldrig bli för smal.
Citera
2006-08-31, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roland A
Man ligger bekvämare om det är en kvinna med lite hull på. (Se min signatur)

Och lite mindre bekvämt om man ligger under.
Citera
2006-08-31, 04:16
Bannlyst
Det finns en teori som säger att det är homosexuella redaktörer/tidningsmän som bestämmer hur modellerna ska se ut. Inte helt orimligt, för idealet verkar vara att vara så pojkaktig som möjligt utan att tappa kvinnligheten helt.

Rent biologiskt klarar en kvinna med stor bäcken en födelse bättre än en anorexipatient som mest liknar en pojke.

Om 100 år.. om 1000 år, vem har överlevt tror du? Den som funkar i dagens modemagasin, eller den som faktiskt klarar av att föda naturligt?

Tuttarna då? De spelar inte så fruktansvärt stor roll, så länge de kan leverera mjölk till avkomman.

Nån som blev avtänd av konkret darwinistisk beskrivning av fortplantningen?

Inte jag. Kvinna med lagom breda höfter och lagom bröst...mmmm.....
Citera
2006-08-31, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av En jävla smartskalle
Det finns en teori som säger att det är homosexuella redaktörer/tidningsmän som bestämmer hur modellerna ska se ut. Inte helt orimligt, för idealet verkar vara att vara så pojkaktig som möjligt utan att tappa kvinnligheten helt.

Rent biologiskt klarar en kvinna med stor bäcken en födelse bättre än en anorexipatient som mest liknar en pojke.

Om 100 år.. om 1000 år, vem har överlevt tror du? Den som funkar i dagens modemagasin, eller den som faktiskt klarar av att föda naturligt?

Tuttarna då? De spelar inte så fruktansvärt stor roll, så länge de kan leverera mjölk till avkomman.

Nån som blev avtänd av konkret darwinistisk beskrivning av fortplantningen?

Inte jag. Kvinna med lagom breda höfter och lagom bröst...mmmm.....

Frågan var vad som var sexigt, inte vad som var "biologiskt sett bra".

För övrigt så tycker jag att slitz-morebrudar är grymt sexiga, kanske lite för stora bröst, jag gillar när de är normalstora. Men angående hur smala de är så är de riktigt sexiga, och jag tror de flesta håller med mig.

Om det nu är så att de flesta män gillar tjejer med "lite hull" (eller vad ni kallar det), skulle inte då dessa tidningar ha såna tjejer i sig. Jag menar, de ger ut tidning för att tjäna pengar, inte för att försöka sprida kvinnoideal.
Citera
2006-08-31, 07:14
Medlem
Dennos avatar
Nej man kan inte vara hur smal somhelst.
Kvinnor skall ha hull att hålla i och vara mjuka.
Smala kvinnor är inte vackra utan ser oftast ut som pojkar, i mina ögon.
Citera
2006-08-31, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av En jävla dumskalle

En fyllig byst tyder helt klart på att kvinna är go att krama, helst sitter man ner när man får kramen. (Detta bottnar troligen i då jag under hela min uppväxt dränktes i min fasters EE-tissar varannan söndag.)
Citera
2006-08-31, 08:12
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Jag har funderat lite på en sak om de här med kvinnligt ideal.
tycker är attraktivt?

Killkompisar till mig tycker att slitz/moore modellerna är för smala
men är de verkligen de?

Är de här för smalt?
inget fett alls!

Så hur är de egentligen? Kan man vara HUR SMAL SOMHELST
bara man har bröst?

De flesta jag känner, som dock inte varit tonåringar på ett bra tag, tycker de är för smala och pinniga och ofta ser för onaturliga ut som är smala som fan och ändå har stora bröst.

Mitt ideal är det här: http://img174.imageshack.us/img174/5494/dawnfrenchye4.jpg (Dawn French som bl a spelat kyrkoherden i Dibley och som gjort Absolute Fabulous)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in