Jag har inga direkta planer på att ta livet av mig men har läst lite online kring självmord och många planerar att göra det genom att ta livet av sig med bensodiazepiner. Men fungerar det verkligen att göra det? Jag förstår inte riktigt hur det skulle fungera, då det skulle krävas en ENORM mängd bensodiazepiner, eller hur? Fungerar det i kombination med alkohol?
Jag kan proppa i mig ganska stora mängder benso utan att må dåligt, så jag tror det behövs en hel del. Visserligen beror det väl en del på toleranströskeln, men jag tror det behövs en del iaf.
Stora mängder alkohol + benso är väl i så fall bättre om du är ute efter den fega utvägen. Om inte annat kanske du kvävs i dina egna spyor om du tar tillräckligt mycket.
Jag har inga direkta planer på att ta livet av mig men har läst lite online kring självmord och många planerar att göra det genom att ta livet av sig med bensodiazepiner. Men fungerar det verkligen att göra det? Jag förstår inte riktigt hur det skulle fungera, då det skulle krävas en ENORM mängd bensodiazepiner, eller hur? Fungerar det i kombination med alkohol?
//I.G
Som du själv säger så krävs det en enorm mängd tabletter gärna blandat med en enorm mängd alkohol. Och det är ändå en extremt liten chans att du dör.
Tror det är bättre att använda dom så att man däckar på någon dumm plats, typ broräcke, järnvägsspår eller liknande. Om du bara ska dö hemma i sängen av dom lär du få jobba en hel del för det, och det lär inte vara trevligt om du överlever.
tar man en stor mängd benzo och har otur så kan man ligga däckad i 2 - 3dagar... sen så kan det hända att man får dålig blodcirkulation, har man då ett ben eller en arm högt upp kan dom dö så att man måste amputera kroppsdelen
Tror det är bättre att använda dom så att man däckar på någon dumm plats, typ broräcke, järnvägsspår eller liknande. Om du bara ska dö hemma i sängen av dom lär du få jobba en hel del för det, och det lär inte vara trevligt om du överlever.
Min osnytne lillebror slängde i sig två roppar på fyllan och lyckades däcka på ett spårvagnsspår. Jävlar va förbannad jag blev på skitungen.
Om ngn snackar om självmord med hjälp av benzos tänker nog denne egentligen på barbiturater:
På 60-70 talet så bestod sömntabletterna av sk. barbiturater. Dessa är dock oerhört farliga att blanda med alkohol. Dessa finns inte längre kvar på marknaden (undantaget ett antiepileptikum, Fenemal). Numera är de ersatta av bensodiazepiner och andra preparat.
Saxat från benzo-FAQ:n.
Annars är det nog riktigt svårt att lyckas med ett självmord på benzos:
Finns det någon som dött av bensodiazepiner?
Ja, det finns ett par fall registrerade. Alprazolam: (25-50 mg, plus 2 promille alkohol gav letal intoxikation). Triazolam: (4-30 mg har givit letala intoxikationer). Som synes är det väldigt höga doser.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!