• 1
  • 2
2008-01-23, 19:30
Medlem
Hur ger man sig själv en blåtira med minsta möjliga smärta?

Ganska dum grej, men jag är nyfiken.

Gärna seriösa svar, men jag antar att det är precis som att be en fisk att bita fast i kroken.

Andra roliga ytliga och ofarliga sår uppskattas också!

Tack, Nille.
Citera
2008-01-23, 20:37
Medlem
Skomakar-antons avatar
Dammsugare.

Edit: Kanske inte mitt över ögat men jämte.
Citera
2008-01-23, 20:42
Medlem
Bör väl funka att knacka med knogen ett tag på samma ställe.

På högstadiet brukade folk sudda sig på huden. Sudda ett tag, inte för länge... vänta... vänta... och du kommer få en sårskorpa efter ett tag.
Citera
2008-01-23, 21:19
Medlem
kristoes avatar
Slå dig själv och ta det som en man.
Citera
2008-01-23, 21:26
Bannlyst
Be någon som tycker mindre bra om dig slå ett slag.. Ska du ädå ta en blåtira så kan du väll bjuda han på det..
Citera
2008-01-23, 21:29
Medlem
Med enkel ögonskugga.
Citera
2008-01-23, 21:37
Medlem
DURRpaderrKAs avatar
Ät smärtstillande eller sup dig full
Citera
2008-01-23, 21:52
Bannlyst
Kan i någon mån själv identifiera mig med situationen du tydligen befinner dig i. Vet inte om detta är den absolut enklaste vägen men..vill minnas hur jag i unga år själv tvingades till att fejka en helt färsk blåtira, vid ett par tillfällen. Funderade länge - hur skulle jag gå till väga? Tog sedan ett par grönsaker ur kylskåpet.. Fanns olika rotfrukter att välja på; rädisor/morötter/gräslök. Det sista var skämt. Hehe. Huvudsaken den är iskall och hård.
Ja sen satte jag mig på min säng, med "verktygen" och försökte långsamt uppbåda kraft nog för att åsamka mig själv allvarlig skada. Som jag minns det fick jag trycka in moroten i pannan just ovanför ögat säkert 15-20 gånger, hårdare och hårdare innan jag till sist kände mig redo och.. ja man behöver väl inte gå in på detaljer. Inget man gör om, om man säger. Om någon har enklare lösningar på hur man fixar en rejäl blåtira så är jag fortf intresserad
Citera
2008-01-23, 21:54
Bannlyst
Klart att det kommer kännas hur du än gör det, Men gör som någon tidigare sa ta lite smärtstillande sen gå loss på dig själv
Citera
2008-01-23, 22:10
Medlem
moondawns avatar
Jag kan dig en jättesmäll så du bara baxnar.Jag bjuder på den.Bor du i stockholmsområdet?
Citera
2008-01-23, 22:14
Medlem
gnugga en blyertspenna mot ett papper, rita en tjock fläck så att säga, gnugga sedan papperet där du vill ha blåmärke. Annars kan du säkert få din kille/tjej att ge dig ett sugmärke på ögat.
Citera
2008-01-23, 22:27
Medlem
sandpappra lite på huden så ska du se att du snart har ganska stora sår
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem