Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-01-23, 10:04
  #1
Medlem
Stolt Stockholmares avatar
På gammal vana så har jag alltid handlat på Gymgrossen, men så i måndags (21/1) gjorde jag en beställning från Farmacia och ifrån Gymgrossen med 1 minuts tidsskillnad.


Det som kan konstateras är följande:

Farmacia är billigare (ingen nyhet, jag vet..)

Min leverans från Farmacia (som f.ö var mkt mkt större än den lilla jag beställde från gymgrossen..) är just nu i Stockholm, medans min order hos Gymgrossen fortfarande står som mottagen!! Dom har med andra ord inte ens börjat packa det lilla paketet!

I vanliga fall har det flytit på bra därifrån, men vad har hänt?

Flika gärna in er egen uppfattning om dessa två största(?) internetleverantörer av kosttillskott.

Revidering 1.0
Citera
2008-01-23, 10:11
  #2
Medlem
schabo-labos avatar
Hej
Jag skulle aldrig beställa något från Gymgrossisten, av den anledningen att de till 90% är dyrare än Farmacia. Ser ingen anledning helt enkelt. Plus att Farmacia har alla dem produkterna jag söker. Ibland får jag komplettera med en beställning från svensktkosttillskott.se också.
Citera
2008-01-23, 10:19
  #3
Medlem
Stolt Stockholmares avatar
Bör tilläggas att jag till 95% enbart har beställt varor ifrån gymgrossen då dom har haft dessa på "paketpris" och/eller rea. Deras ordinarie priser är lite väl i överkant..
Citera
2008-01-23, 10:34
  #4
Medlem
Drooms avatar
Farmacia har jag aldrig haft problem med. Senast var det en sak som precis gått ut så de skickade alla grejer utom det först och sen dagen efter när det kom in skickade de det. Så farmacia är och kommer förbli min butik. Sen har de ju ofta lite små roliga gratisgrejer man får.(Tröjor, omega3, liponsyra, shaker, smakprover på Kp3 osv)

http://www.farmacia.cc

Den som hittar något billigare på GG kan ju PM:a mig.
Citera
2008-01-23, 17:39
  #5
Medlem
DimeWorshipers avatar
Gymgrossisten när det gäller utbudet men farmacia är ju billigare.

Du får välja själv.
Citera
2008-01-23, 18:00
  #6
Medlem
Jag har alltid beställt av GG. Men dom 2 senaste gångerna så har det blivit problem. Den ena beställningen tog väldigt lång tid att få, när jag fick den så fattades det 4 kilo gainer och omega-3. Nu i torsdags så beställde jag igen, tänkte att om jag beställer 1 vecka innan löning så kanske dom inte har så mycket att göra och mitt paket kommer fram snabbt.. Hmm.. Idag skickades paketet så kommer få det i morgon eller på fredag, kommer med andra ord ta 7-8 dagar. Får väl i alla fall hoppas att paketet innehåller allt denna gången. Men nu byter jag butik.
Citera
2008-01-23, 18:37
  #7
Medlem
Bänkens avatar
Dom produkter jag vill ha fanns inte på http://www.farmacia.cc
Citera
2008-01-23, 19:07
  #8
Medlem
Jag har alltid handlat på GG och kommer nog att fortsätta göra så.
Anledningen till detta är att dem har en fysisk affär här i stan och det känns mycket smidigt
Citera
2008-01-23, 20:05
  #9
Medlem
Stolt Stockholmares avatar
Sådär nu har jag hämtat ut mina varor som anlände idag (På utlovad tid!) ifrån Farmacia! Allt stämde!

Notera att jag beställde samma dag och nästan samma klockslag ifrån dessa två aktörer..

Gymgrossisten håller tydligen fortfarande på att plocka ihop mina 4 artiklar därifrån.. Är det för mkt begärt att det bör gå snabbare än 2½ dag att plocka ihop ett kolli?

Ris till GG och Ros till Farmacia.
Citera
2008-01-23, 20:34
  #10
Medlem
Emxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stolt Stockholmare
Min leverans från Farmacia (som f.ö var mkt mkt större än den lilla jag beställde från gymgrossen..) är just nu i Stockholm, medans min order hos Gymgrossen fortfarande står som mottagen!! Dom har med andra ord inte ens börjat packa det lilla paketet!

I vanliga fall har det flytit på bra därifrån, men vad har hänt?
Det var samma för mig! Jag beställde på en tisdag, fick paketet på torsdagen veckan efter. Skickade ett mail där de bara ursäktade sig och hoppades att jag ändå skulle bli glad för varorna.
PS. Alla saker som jag beställde var inne när jag beställde DS
Citera
2008-01-23, 20:50
  #11
Medlem
Har de senaste året beställt från GG, men gjorde nu ett test på farmacia. Helt klart är jag nöjd över vad jag fick till vilket pris!
Citera
2008-01-23, 21:18
  #12
Medlem
Drooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalliban
Har de senaste året beställt från GG, men gjorde nu ett test på farmacia. Helt klart är jag nöjd över vad jag fick till vilket pris!

Gött Kalliban, welcome to the dark side!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback