2008-08-17, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wie bitte?
...och o'boy till frukost, eftersom vatten inte är "så gott".

Jag börjar kraftigt misstänka att malin är ett troll.

Ja dicker inte alltid oboy till fukost utan te med o så. Vatten dricker man väll med men inte till frukost, de känner ja ingen som gör.
Citera
2008-08-17, 22:08
Medlem
wishyouwereheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malin197092
Ja har inga bidrag utan bara min pension. Sen har ja lite pengar med som kommer från nåra olika stiftelser som ja fått hjälp o söka, men de är inga bidrag eller så.

"bara min pension"

Malin, malin, var det något du tjänade in till när du var produktiv och arbetsam innan du baxade upp dig i sängen och beställde pizzadelivery eftersom du inte längre orkade knalla iväg till Sergios ?

(Vilken pizza förresten? 4 ostar med extra ost? Kebabpizza med bearnaise och pommes frites? oxfilé med gorgonzola och aromsmör-pizza? eller malin special med extra allt?)

Du är 33 och har legat och jäst i flera år och har några assistenter på heltid och har pension för att ligga där och svälla upp ännu mer. Och går på mediciner och har förmodligen fått hela huset ombyggt till ett tivoli med lyfkranar som assistenterna använder när de skall baxa över dig på den specialbyggda bajstunnan där du sitter och lägger ned hemmagjorda pizzor. Och du hoppas att du ska bli 80.

Vi andra sliter o släpar o hon ligger o sniffar lustgas uppassad av tjänare som torkar henne i röven liksom. Nej, för i helvete gubbar! Nu får vi ta och tvångsoperera Malin innan hon ätit oss ur huset. Hon är ju en medveten och stolt parasit. Ingen pardon. Inget val. Det är ju vi som försörjer henne. Magsäcken ska krympas så hon kan sitta i kassan på Konsum och börja bidra.
Citera
2008-08-17, 22:13
Bannlyst
Den stora frågan är ju egentligen vem som skulle vilja ha sex med henne? Hon hade trots allt två döttrar.

Hursomhelst så känner jag absolut ingen empati för den här "människan". Är man så jävla karaktärslös så att man äter tills man inte ens kan gå så har man ingen annan än sig själv att skylla på.
Citera
2008-08-17, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorKubik
Vad har du för mål? Vad har du för drömmar? Vad har du för syfte? Hur påverkar du andra människors liv? Vad gör du som är bra från din säng? Varför har du varit så här så länge att du har hunnit anpassa dig, istället för att säga stopp och stanna tåget?

Då ska ja svara på dom övriga frågerna:

Vad ja har för mål:
Att vara en bra vän mot min familj o vänner. Ja har en hel del mailkompisar som ja "umgås" med ofta.

Vad ja har för drömmar:
DE är väll olika, men ja har inget speciellt som ja drömmer ofta om.

Vad ja har för syfte:
Att vara till hands för minna vänner o för min familj o så.

HUr ja påverkar andra människors liv:
Ja förstår inte frågan riktit.

Vad ja gör som är bra:
Håller kontakten med min familj o minna vänner. Läser en del. Dom flesta brukar säjja att ja alltid är positiv o glad o snäll o så.
Citera
2008-08-17, 22:19
Medlem
trickydicks avatar
Dog inte världens längsta man också häromdagen ?

Nu finns det bara korta och smala människor kvar…
Citera
2008-08-17, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FantaBurk
... Få dina faktan rätt innan du svarar som en gimp

Hon snackar massa skit i alla trådar om övervikt, där hon hela tiden skyller ifrån sin fetma till sin ämnesomsättning och mättnadscentrum, ÄVEN fast hon har skrivit att hon har testat dieter förut men det gick för SAKTA så hon sluta med det

Och ja, jag är frustrerad över henne. För hon kör samma bortförklaring varje gång vilket får personer med övervikt att se ut som idioter. Angående hennes intelligens så kan det diskuteras, när hon skyller på gener och sedan trycker i sig en pizza när hon är sängsbunden.......

Ja har inte bara skyllt på nåra gener. Att ja har fel på ämnesomsättningen är medfött, o inget som ja kan rå för. De är därför ja behöver mycke mindre energi änn andra behöver. Att ja har fel på mitt mättnadscentrum är ju de som gör att ja ibland äter på tok för mycke för ja känner inte av att ja blir mätt ju. Att ja har fel på mättnadscentrumet är inte heller nått man kan rå för själv. De ja kan rå för själv är att ja under åren har stoppat i mej för mycke o de är de som gjort att de blitt som de blitt. Ja har alldrig skyllt på nånn annan att de blitt så eller på samhället eller så. Beträffanbde min intlegens så tror ja inte man kan avgöra de på hur nånn skriver här. Som många skriver här så är de nog ingen i samhället som skulle vara de, men träffar man samma person personligen så visar dom sej säker ha en hel del mycke bra sidor, så brukar de vara.
Citera
2008-08-17, 22:39
Medlem
Wie bitte?s avatar
Citat:
Ja har inte bara skyllt på nåra gener. Att ja har fel på ämnesomsättningen är medfött, o inget som ja kan rå för. De är därför ja behöver mycke mindre energi änn andra behöver. Att ja har fel på mitt mättnadscentrum är ju de som gör att ja ibland äter på tok för mycke för ja känner inte av att ja blir mätt ju. Att ja har fel på mättnadscentrumet är inte heller nått man kan rå för själv. De ja kan rå för själv är att ja under åren har stoppat i mej för mycke o de är de som gjort att de blitt som de blitt. Ja har alldrig skyllt på nånn annan att de blitt så eller på samhället eller så. Beträffanbde min intlegens så tror ja inte man kan avgöra de på hur nånn skriver här. Som många skriver här så är de nog ingen i samhället som skulle vara de, men träffar man samma person personligen så visar dom sej säker ha en hel del mycke bra sidor, så brukar de vara.
Nej, du har rätt i att man kan vara intelligent trots att man stavar som ett cp, man kan ju ha dyslexi och annat.

Däremot kan man faktiskt avgöra en persons brist på intelligens på vad den skriver.

Men du ska ha heder av det här inlägget, det är nog det vettigaste jag sett från dig.
Citera
2008-08-17, 22:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Renee Williams 409 kg tung är död endast 29 år gammal. Trots en lyckad operation orkade hennes hjärta inte längre och hon efterlämnade två döttrar 9 och 13 år gammla. Hennes enda önskan var att få se dom växa upp. Hur kan ett samhälle stillatigande låta människor bokstavligt äta ihjäl sig? Hade samma sak kunnat ske i Sverige? På TV 5 visas i kväll ett program om henne och så här såg hon ut. http://www.obesehelp.net/images/ReneeW2.jpg

öööh *ser korkad ut*, men det är bra att de svaga individerna dör så att de inte sprider sina svaga gener vidare. Hade tyskland vunnit kriget hade vi fått sett mer sådant med argumentet (lida nu, men i framtiden så kommer vi slippa allt sånt då alla såna gener är utdöda). NSare vet inte ett skit.

Citat:
Ursprungligen postat av Wie bitte?
Nej, du har rätt i att man kan vara intelligent trots att man stavar som ett cp, man kan ju ha dyslexi och annat.

Däremot kan man faktiskt avgöra en persons brist på intelligens på vad den skriver.

Men du ska ha heder av det här inlägget, det är nog det vettigaste jag sett från dig.

haha varenda jävla diskussion hamnar utanför topic där man flejmar på varandras stavning och argument(personangrepp som inte har med topic att göra där man konstaterar saker om den andres intelligens). Från tjocka hilda eller vad hon hette, till det ovan XD =).
Senast redigerad av qickman 2008-08-17 kl. 22:58.
Citera
2008-08-17, 23:00
Medlem
Citat:
Det du beskriver kanske har bidragit till att du är kraftigt överviktig. Men det är ju å andra sidan inget som hindrar dig från att gå ned i vikt. Får du mindre mat och mer fysisk rörelse så går du ner i vikt sakta men säkert.

Du verkar inte riktigt ha viljan att göra vad som krävs.
Citera
2008-08-17, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Det du beskriver kanske har bidragit till att du är kraftigt överviktig. Men det är ju å andra sidan inget som hindrar dig från att gå ned i vikt. Får du mindre mat och mer fysisk rörelse så går du ner i vikt sakta men säkert.

Du verkar inte riktigt ha viljan att göra vad som krävs.

De är inte bara de de handlar om ju för till o med läkarna har ju sakt att ja inte kan kunna gå ner utan operation, o ingen vågar operera heller pga riskerna.
Citera
2008-08-17, 23:03
Medlem
Citat:
De är inte bara de de handlar om ju för till o med läkarna har ju sakt att ja inte kan kunna gå ner utan operation, o ingen vågar operera heller pga riskerna.
Ok, då var det ju en annan femma. Men varför går du inte ned i vikt om du får mindre mat?
Citera
2008-08-17, 23:06
Medlem
Varför är riskerna större vid en operation för dig, än vad de är för andra överviktiga. Vad är det som gör att det är farligare att operera dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in