2008-08-28, 02:41
Medlem
FantaBurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malin197092
Tack vännen men ja vill inte att folk ska tycka synd om mej utan bara respektera mej för den ja är.

Jag kan tyvärr inte respektera dig för den du är. Jag vet att det är en svår situation och kan inget annat än tycka synd om att det har gått så långt som det har. Men att du sedan inte gör något åt det är inget jag finner respektabelt. Speciellt när du istället gör rent av motsatsen till vad en vettig människa skulle, genom att äta ännu mer onödigt.

Iofs vet jag inte om jag ska skylla det på dig eller assistenterna du har, men jag tycker det är javla dålig stil att våra pengar ska gå till att göra någon som är fet, fetare. Tekniskt sätt är man väl medhjälpare till att döda dig, och det gör inte saken bättre.
Citera
2008-08-28, 07:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfiken2
Men Malin säger ju att om hon hade kunnat jobba så hade hon såklart gjort det så hon är ju inte lat! Hon sökte ju t o m ett jobb efter skolan men fick ju inte det. Så jag tycker inte du ska gnälla på Malin, det är värre med de som inte vill jobba.
Ge dig ditt jävla troll... Skriver att du heter Petra, sen i en annan tråd skriver du att du är en kille.. Du är bara ett kill-mongo som gillar feta äckliga brudar med blöja..

Och malin - bara av att läsa vad du skriver märker man direkt att du inte är det minsta motiverad av att igentligen gå ner i vikt.

Du har blivit för bekväm när du ligger i din säng och blir matad, efter maten så bajsar du i din blöja som en liten baby. Sen får någon annan stackars människa torka rent skiten runt din feta röv, är det ett liv?

RYCK UPP DIG FÖR FAN.
Citera
2008-08-28, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FantaBurk
Hehe inte bara det, hon kan ibland inte andas så hon behöver ha på sig någon sorts gasmask då, och varje gång hon sover behöver hon den med. Sedan sa hon nått om att hon inte kan ligga riktigt utan måste ligga på snedden elr liknande? Och hon kan ju inte bajsa riktigt, utan behöver ha någon blöja antar jag som andra får ta hand om. Riktigt "liv" det du

Föresten Malin så säger ingen att du kommer dö om några månader eller år och menar det. Dom säger det bara för att du ska förstå det allvarliga och försöka göra något åt det så fort du kan. Går du ner i normal vikt nu t.ex kan du leva längre än om du skulle gå ner till normal vikt om säg ett par år. För dina organ måste nog jobba en hel del när du väger som du gör, och det är väl dom snarare än du som har en livslängd. Som batterier ungefär. Sedan så kan man väl säga att OM du dör innan du fyllt 40, så har du förlorat halva livet pga att du föredrog att onyttigt.

OT: Varför måste du vara så elak? Har du själv stora problem som nån retar dig för och det är därför du måste mobba Malin?
Citera
2008-08-28, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eomin
Ja du Malin, det finns ingen anledning att håna dig som många gjort i den här diskussionen. Men jag tycker mycket av det som skrivs rimmar illa. Om du väger över 200 kg borde läkarna ha satt in större insatser eftersom det faktiskt är så att du svävar i livsfara. Iom syrgasmasken så klarar tydligen inte ditt hjärta och dina lungor av att för egen maskin syresätta ditt blod längre. Det är bara en tidsfråga.

På dagarna har ja bara en tunn slang under näsa så masken har ja bara när ja sover eller blir andfådd o så.
Citera
2008-08-28, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raja_ram
Ge dig ditt jävla troll... Skriver att du heter Petra, sen i en annan tråd skriver du att du är en kille.. Du är bara ett kill-mongo som gillar feta äckliga brudar med blöja..

Och malin - bara av att läsa vad du skriver märker man direkt att du inte är det minsta motiverad av att igentligen gå ner i vikt.

Du har blivit för bekväm när du ligger i din säng och blir matad, efter maten så bajsar du i din blöja som en liten baby. Sen får någon annan stackars människa torka rent skiten runt din feta röv, är det ett liv?

RYCK UPP DIG FÖR FAN.

Man kan faktist ha ett bra liv ändå tack vare att ja får så bra assistanns o så hela tiden. O bara för man har blöja så innebär de inte att man måste vara äcklig eller så för de är många människor som måste ha sånnt o de kanske man inte är stolt över direkt men måste man så måste man.
Citera
2008-08-28, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FantaBurk
Hehe inte bara det, hon kan ibland inte andas så hon behöver ha på sig någon sorts gasmask då, och varje gång hon sover behöver hon den med. Sedan sa hon nått om att hon inte kan ligga riktigt utan måste ligga på snedden elr liknande? Och hon kan ju inte bajsa riktigt, utan behöver ha någon blöja antar jag som andra får ta hand om. Riktigt "liv" det du

Föresten Malin så säger ingen att du kommer dö om några månader eller år och menar det. Dom säger det bara för att du ska förstå det allvarliga och försöka göra något åt det så fort du kan. Går du ner i normal vikt nu t.ex kan du leva längre än om du skulle gå ner till normal vikt om säg ett par år. För dina organ måste nog jobba en hel del när du väger som du gör, och det är väl dom snarare än du som har en livslängd. Som batterier ungefär. Sedan så kan man väl säga att OM du dör innan du fyllt 40, så har du förlorat halva livet pga att du föredrog att onyttigt.

Fattar inte vad du menar med att Malin förlorat halva sitt liv om hon dör innan hon fyller 40. Livet varar ju från man föds tills man dör. För en del är det 10 minuter och för andra 110 år men man kan aldrig att säga halva livet.
Citera
2008-08-28, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfiken2
Fattar inte vad du menar med att Malin förlorat halva sitt liv om hon dör innan hon fyller 40. Livet varar ju från man föds tills man dör. För en del är det 10 minuter och för andra 110 år men man kan aldrig att säga halva livet.

Eller som en från hemtjänsten sa till mej, kanske mest på skoj men änndå att eftersom ja slapp jobba så hadde ja mycke mera fritid änn andra o därför fick ut mycke mera av livet en dom som måste slava på hela tiden kanske med jobb som dom inte trivs med.
Citera
2008-08-28, 12:58
Medlem
Eomins avatar
Citat:
På dagarna har ja bara en tunn slang under näsa så masken har ja bara när ja sover eller blir andfådd o så.

Jaha? Och? Du klarar alltså inte ens av att syresätta blodet när du är vaken, vilket de flesta brukar klara. Som sagt, ditt slut är nära om du inte tänker gå ner i vikt. Jag är ledsen, men så är det faktiskt helt seriöst.
Citera
2008-08-28, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eomin
Jaha? Och? Du klarar alltså inte ens av att syresätta blodet när du är vaken, vilket de flesta brukar klara. Som sagt, ditt slut är nära om du inte tänker gå ner i vikt. Jag är ledsen, men så är det faktiskt helt seriöst.

DE har ja hört så många år nu men en så länge lever ja o mår rätt ok.
Citera
2008-08-28, 13:20
Medlem
DoktorKubiks avatar
Citat:
DE har ja hört så många år nu men en så länge lever ja o mår rätt ok.
Du kan inte gå, du har en slang för att andas, och du använder blöja. Detta är definitionen på att må "rätt ok"? Vad krävs då för att må dåligt?
Citera
2008-08-28, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorKubik
Du kan inte gå, du har en slang för att andas, och du använder blöja. Detta är definitionen på att må "rätt ok"? Vad krävs då för att må dåligt?

De finns många andra som är betydlit mer handikappade änn va ja är, men de är klart som du skriver de så låter de ju kanske inte så kul men man anpassar sej o så med o ja får jättebra bhjälp med.
Citera
2008-08-28, 13:31
Medlem
DoktorKubiks avatar
Citat:
De finns många andra som är betydlit mer handikappade änn va ja är, men de är klart som du skriver de så låter de ju kanske inte så kul men man anpassar sej o så med o ja får jättebra bhjälp med.
Klarar du inte dig själv så är du, basically, ett barn. Ett 30-something gammalt barn är inte 'rätt ok'. Det är en förjävlig situation som gör de flesta mörkrädda bara av att tänka på det. Eftersom du alltid varit grymt överviktigt och aldrig haft något självständigt liv, så ser du inte kontrasterna. Det är nog tur, med tanke på att du verkar för sinnesslö för att ta tag i det. Men OM du nu skulle gå ned i vikt och kunna bo själv, skaffa pojkvän, barn, husdjur, en villa och köra bil, jobba och ha karriär, etc, helt enkelt ha ett liv, då skulle du se hur meningslöst det är att bara ligga ned och vänta på att dö. Dina värden må vara okej för en grymt överviktig person. Att bli skjuten i knät är betydligt mindre illa än att bli skjuten i huvudet, men det gör fortfarande förjävligt ont. Det handlar om perspektiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in