Du är defenitivt inne på ngt. Jag läste en bok för många herrans år sen vid namn
Spermiekriget
I den dras väldigt intressanta paraleller till djurriket. 2 djur nämns, Gorillor och Chimpanser.
Gorillor har en genomsnittlig penisstorlek på 2 cm. Jämför med människans 15 cm lr nåt, det är alltså en högst onödig storlek tillsynes, inseminera honor kan man göra ändå även med en så liten penis som en på 2 cm.
Chimpanser har mkt större penis, vet inte exakt men man har ju sett endel filmer

min gissning e att den kan väl vara 7-10 cm? Större än gorillors i vart fall. Kulorna var 3 gånger större hos chimpanser än gorillor.
Tänk på hur mkt större gorillor är, det kan tyckas lite absurt med en sån könsfördelning.
Den mkt logiska teorin var då att skillnaderna berodde på hur de lever sina liv. Gorillor lever monogamt hela sina liv medans chimpanser har sex med allt och alla ständigt. Deras stora kulor är en produkt av deras promiskuitet. Vild gissning men tkr mig minnas att 50% av chimpansbarnen hade en annan fader än den som åkte på uppgiften att agera far. Chimpanserna har stora kulor för att de måste ha sex med många honor och ofta för att kunna ha en chans att få ngn avkomma. Medans gorillorna bara behöver tänka på att inseminera en endaste hona, eftersom de är garanterade avkomma ändå och således behöver mindre spermieprodktion= mindre kulor och penis.
Penisstorleken reflekterade alltså graden av promiskuitet. Teorin var där att penisen förutom att transportera sädescellerna även hjälpte till i kampen mot andra hanars sädesceller. Den skulle då fungera som en sugkopp som pumpar ut konkurrerande spermier ur honan, och desto större penis desto bättre pumpeffekt, så i ett promiskuöst samhälle driver evolutionen hela tiden utvecklingen mot större penisar och större kulor.
Så kommer vi till människor, enligt boken förelåg det ingen längdeskillnad på penis mellan negrer och vita, däremot var det skillnad i diameter på penis 0,5 cm. Även kulorna var större hos negrer.
Vitas var lite mindre.
Och gulas penis och kulor var minst.
Detta skulle då precis som i exemplet från våra primatsläktingar reflektera graden av monogamii våra samhällen. Orkar inte leta men statistik på hur ofta barn till negrer tvingas växa upp utan en fader borde väl kunna styrka tesen. Att negrer har en större sexdrift tror jag är en allmän vetskap även om den ofta avfärdas som myt.
Slutsats: kul och penisstorleken reflkterar promiskuiteten i de olika raserna.
Nåja här har ni en i mitt tycke trovärdig hypotes.
Boken som heter Spermiekriget rekommenderar jag alla att läsa, en annan kuriosa den tar upp är hur naturen kan generera homosexuella individer, borde inte evolutionen raderat en sån böjelse, det blir ju inga barn gjorda precis. MKt intressant. MVH/Egalmannen
edit:
( Som ytterligare kuriosa så har vi mängder med olika specialiteter av spermier, alla med olika uppgifter i kampen om ägget, endel har tex som uppgift att blockera vägen till ägget för andra hannars spermier, och deras spermier har förstås spermier som ska kontra det påfundet, går inte in mer men poängen är att kampen sker på den nivån också, det är en hård kamp om äggen)