Citat:
Ursprungligen postat av qlx123
byggare bob, du verkar rätt insatt. Har du själv läst VoV eller?
Det lutar fortfarande åt VoV vid lund för mig. Huskonstruktion låter inte helt dumt som inriktning, men det är väll något man får bestämma sig för senare
Om jag fattar det rätt så läser man en fysikkurs på 7.5p. Hur svår är denna? Matten känns som att man kommer klara iaf.
Tänker du på "Inledande fysik" som man läser i ettan så är den ett skämt. Satte 4.9 utan att ha pluggat eller gått på en enda lektion. Man får använda kurslitteraturen på tentan i många kurser
Själv har jag haft svårt för matten och kuggat bra på speciellt linjär algebra och analys 2 men även där har jag inte pallat gå på en enda lektion så det säger sig självt kanske.
Jag går själv VoV i Lund och kan bara tala varmt om utbildningen. Som några andra sagt tidigare är det mycket fokus på husbygge. Under första årskursen driver man ett mindre projekt där man ska dimensionera ett småhus från grunden till stommen, installationer osv.
Ett hett tips är att verkligen GÅ på alla övningar och lektioner som erbjuds, annars är det lätt att hamna på efterkälken. I de fall där kurslitteraturen är opedagogisk (läs: matte) är det extra viktigt att plugga så mycket som möjligt i skolan med dina kursare.