• 1
  • 2
2008-01-21, 00:57
Bannlyst
Undra ofta vad dom gör,

Nu tänker jag mest på dom stora summorna där rån dom kommer över med minst 5-10 mille.

En polare hade suttit inne och snackat med några gammla rånare och dom hade inte ett endaste jävla öre kvar trots milrån dom gjort.

Självklart invensterr många pengarna. Medans andra spelar bort.

Men Svenska transport rån är så mycket borde det inte uppmärksammas mer på nått sätt hur pengarna används?
Citera
2008-01-21, 02:59
Bannlyst
1. Många köper BMW och Rolex och festar upp allt, rånare är bra gäster

2: Andra köper krog i Sverige eller i ett varmt land långt härifrån

3: Vissa ger dom till advokater typ Martinssom och blir blåsta

4: Knark, knark, knark och strul + knark, sen är allt slut

5: Allt för många blir rånade av andra rånare i Kriminella nätverk

*
Citera
2008-01-21, 15:55
Medlem
liquid_flows avatar
Det är ju inte alltid dem äns kommer undan med pengarna, rätta mig om jag har fel, men jag är ganska säker på att pengarna blir besprutade med nån färg, asså nån maskin eller nåt, när det sker sån transportrån, så dem kan inte använda pengarna efteråt, för dem e märkta, pga av rånet, fattar ni?? :P

Asså, ska försöka förklara bättre, när en sån pengatransport blir rånad, så besprutas pengarna med nån färg, eller liknande, så även om rånarna kommer undan med pengarna, så kommer dem inte kunna använda dem, för folk tar inte emot pengar som är helt röda, fattar ni, alltså det var onödigt..

Nu vet jag inte om detta stämmer, men jag hörde det från en ganska säker källa om vi säger som så...
Citera
2008-01-21, 16:06
Medlem
NotYourStars avatar
har hört att det finns folk som köper färgade sedla för typ 10% av värdet eller nåt
Citera
2008-01-21, 16:15
Medlem
deeznutss avatar
Tycker Bludder sammanfattade ganska fint. Jag vill även slå ett slag för den lilla skara som faktiskt vet hur man ska handskas med heta stålar, men det är fan ett ytterst fåtal.

Citat:
Ursprungligen postat av liquid_flow
Det är ju inte alltid dem äns kommer undan med pengarna, rätta mig om jag har fel, men jag är ganska säker på att pengarna blir besprutade med nån färg, asså nån maskin eller nåt, när det sker sån transportrån, så dem kan inte använda pengarna efteråt, för dem e märkta, pga av rånet, fattar ni?? :P

Asså, ska försöka förklara bättre, när en sån pengatransport blir rånad, så besprutas pengarna med nån färg, eller liknande, så även om rånarna kommer undan med pengarna, så kommer dem inte kunna använda dem, för folk tar inte emot pengar som är helt röda, fattar ni, alltså det var onödigt..

Nu vet jag inte om detta stämmer, men jag hörde det från en ganska säker källa om vi säger som så...

Du verkar sitta på feta kontakter.

Citat:
Ursprungligen postat av NotYourStar
har hört att det finns folk som köper färgade sedla för typ 10% av värdet eller nåt

Jo dom går ju faktiskt att tvätta.
Senast redigerad av deeznuts 2008-01-21 kl. 16:19.
Citera
2008-01-21, 22:19
Medlem
liquid_flows avatar
Citat:
Jo dom går ju faktiskt att tvätta.

så som jag förstod de, så va de nånting som inte går att ta bort särskillt lätt, om inte alls, så jag tror inte de e så lätt som att tvätta dem, för isåfall skulle dem inte behövt sälja dem för 10% billigare, för då kunde dem doppat dem i vasken, så har dem några 100 000 mer...
Citera
2008-01-21, 22:28
Medlem
DarkPrincesss avatar
Det går inte att tvätta bort det bläck som används vid stöldskyddsmärkning i transportboxar för sedlar. Har väl bläcket hamnat på sedeln så är den kaputt och definitivt inte värd ens 10% av sitt nominiella värde.

Citera
2008-01-22, 01:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DarkPrincess
Det går inte att tvätta bort det bläck som används vid stöldskyddsmärkning i transportboxar för sedlar. Har väl bläcket hamnat på sedeln så är den kaputt och definitivt inte värd ens 10% av sitt nominiella värde.

Jag säger inte emot att sedlar blir kaputt men ......

Folk dom köper så mycket underliga saker, vissa köper stulen konst som dom inte vågar ha hemma, andra köper stulen DVD för samma vad den kostar ny på Siba, känner en ryss som köper MC-västar och symboler, ju hetare klubb, ju mer betalar han, vi har alla våra böjelser och egenheter......

*
Citera
2008-01-22, 01:17
Medlem
-jOE!s avatar
Scrolla ner till mitten av sidan!

http://stureplansvackraste.blogspot....&max-results=3
Citera
2008-01-22, 06:44
Medlem
När jag å några polare var 16 år eller nåt liknande så fick vi 100.000 i hundralappar dom var helt gröna, för varje hundra lapp fick vi 20 spänn, vi sprang runt i hela stan å köpte å godis, cigg där vi kunde etc 80kr gick tillbaka till gänget och vi hade en jävla massa cigg och godis som vi sålde eller sparade till oss själva
Citera
2008-01-22, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -jOE!
Scrolla ner till mitten av sidan!

http://stureplansvackraste.blogspot....&max-results=3

det där e jevligt vanligt.grovt kriminella kommer till krogen o bränner pengar.betalar alltid kontant o beställer in massa helrör.sen drar dom hem svennebrudar som tror dom hänger med tunga killar.

denna form av gäster är hatade av vakter men älskade av servetriser som ofta får massor i dricks.
Citera
2008-01-24, 23:29
Bannlyst
Japp. riskera sitt liv å sen spendera det på nåra flaskor cristal känns ju värt...

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in