Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-07, 00:58
  #4165
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ts.now
Goddag, jag blir snart riktigt förbannad på alla anti-virus system. Dom krånglar och har sig.
Därför köpte jag Malwarebytes och tänkte köra det som mitt enda anti-virus system.

Pro versionen (gratis också?) kom med någon sorts real-tids skydd och därmed inte endast virus skanning. Jag laddar inte ner några osäkra program, men händer det så kör jag dom alltid i en virtuell maskin.

Så kan jag nöja mig med Malwarebytes som mitt enda antivirus system tillsammans med Windows brandväggen?
Malwarebytes Anti-Malware är för närvarande inget renodlat antivirus även om realtidsskyddet är bra. Jag har Malwarebytes Anti-Malware Premium och avast! Free Antivirus. Kör en åt gången, Åtgärdscenter klagar när jag kör Malwarebytes Anti-Malware Premium själv.
Citera
2014-06-11, 14:25
  #4166
Medlem
Annavazs avatar
Jag har comodos gratis brandvägg och virusskydd, är dom bra?
Tycker datorn är lite långsam, finns det nåt bättre och inte så krångligt?
Min dator har windows XP.
Citera
2014-06-11, 15:10
  #4167
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annavaz
Jag har comodos gratis brandvägg och virusskydd, är dom bra?
Tycker datorn är lite långsam, finns det nåt bättre och inte så krångligt?
Min dator har windows XP.

Comodo`s brandvägg är av världsklass Av`et är sådär .

Om du konfigurerar Bv`en enligt denna guide http://www.techsupportalert.com/cont...o-firewall.htm så blir den lättare att handskas med men eventuellt fortfarande seg . Av`et kan du stänga av och istället installera något gratis alternativ som är bättre t.e.x Bitdefender - Panda eller Avira enligt detta test http://chart.av-comparatives.org/chart1.php ifrån det ledande Av test företaget i branschen .

Om du ska ha någon annan Bv än Comodo beror väl på vad du vill skydda dig emot eftersom den är så mycket mer än bara en "brandvägg" men om det bara är en Bv du vill ha så finns det enklare d.o som fortfarande är bättre än Windows egna .

Om det är så att din avsikt med dina skydd är att du vill säkra upp XP maximalt p.g.a upphörd support så finns det olika vägar att gå beroende på som sagt vad du vill ha skydd emot .
__________________
Senast redigerad av 1FF 2014-06-11 kl. 15:16.
Citera
2014-06-15, 16:02
  #4168
Medlem
Kallessidas avatar
Tips på nått bra att scanna virus på datorn med?
Citera
2014-06-15, 16:12
  #4169
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallessida
Tips på nått bra att scanna virus på datorn med?

Har du huvudtaget sökt eller bläddrat i tråden?
Citera
2014-06-15, 16:19
  #4170
Medlem
Kallessidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Har du huvudtaget sökt eller bläddrat i tråden?

Nej, Jag tänkte att du som är så intelligent kunde ge mig det ultimalta svaret, För du verkar var en sån där jätte smart person.
Citera
2014-06-15, 16:58
  #4171
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallessida
Nej, Jag tänkte att du som är så intelligent kunde ge mig det ultimalta svaret, För du verkar var en sån där jätte smart person.

De som gäller som de bästa i nuläget är Hitman pro - Malwarebytes antimalware - Emsisoft antimalware och Panda cloud cleaner .

Med Herd protect som en rätt så ny och väldigt god "runner up" .
Citera
2014-06-15, 17:39
  #4172
Medlem
kaspersky, panda är de två som är vettiga.
Citera
2014-06-15, 17:50
  #4173
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akasa
kaspersky, panda är de två som är vettiga.

Kaspersky ingår i Hitman pro - tillsammans med Bitdefender .
Citera
2014-06-16, 16:37
  #4174
Medlem
th3stingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyfang
Malwarebytes Anti-Malware är för närvarande inget renodlat antivirus även om realtidsskyddet är bra. Jag har Malwarebytes Anti-Malware Premium och avast! Free Antivirus. Kör en åt gången, Åtgärdscenter klagar när jag kör Malwarebytes Anti-Malware Premium själv.

Håller med. Malewarebyte presterar bäst med ett antivirusprogram som finns tillgängligt vars uppgift är att hitta virus bara. Den hjälper även till och "Detectar" illasinnade program som antivirusprogrammet har missat, men det innebär inte att den klarar uppgiften ensam.
Citera
2014-06-17, 02:33
  #4175
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av th3stinger
Håller med. Malewarebyte presterar bäst med ett antivirusprogram som finns tillgängligt vars uppgift är att hitta virus bara. Den hjälper även till och "Detectar" illasinnade program som antivirusprogrammet har missat, men det innebär inte att den klarar uppgiften ensam.
En anledning för att köra ett skydd åt gången är för att göra datorn snabbare. Jag vill köra med enbart Malwarebytes Anti-Malware Premium realtidsskyddet och använda antivirus utan realtidsskydd för genomsökning efter virus emellanåt eller vid behov. Har ni tips på ett bra antivirus utan realtidsskydd? Clamwin litar jag inte på. Jag är medveten om att det är bättre att ha ett antivirus med realtidsskydd för att upptäcka och ta bort hot.
Citera
2014-06-17, 04:20
  #4176
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyfang
En anledning för att köra ett skydd åt gången är för att göra datorn snabbare. Jag vill köra med enbart Malwarebytes Anti-Malware Premium realtidsskyddet och använda antivirus utan realtidsskydd för genomsökning efter virus emellanåt eller vid behov. Har ni tips på ett bra antivirus utan realtidsskydd? Clamwin litar jag inte på. Jag är medveten om att det är bättre att ha ett antivirus med realtidsskydd för att upptäcka och ta bort hot.
Emsisoft och HitmanPro.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback