Nä det finns nog ingen tråd där man kan berätta om hur ens uppkörning gick till.
Tja. Jag hade en kvinnlig kontrollant som var väldigt trevlig. Hon pladdrade på som bara den och jag blev nästan misstänksam mot henne. Trodde hon försökte avleda min uppmärksamhet men i efterhand tror jag bara hon var på gott humör. Det vara några år sedan nu så jag minns inte exakt längre. Det hela begav sig i Kungälv (vid brandstationen) och jag körde upp privat i farsans egen bil eftersom dubbelkommando inte var något krav då. Farsan var med och han satt bakom mig och var nog lika nervös som jag. Han höll fram bältet lite smådiskret till mig (höll på att bli vansinnig) vilket vi garvar åt idag.
Började med yttre kontroll (heter det så?) kollade belysning, bromsljus, blinkers osv.. Inga problem det var ju enkelt, eller hur? Sen rullade vi iväg.
Började med lite stadskörning i centrala Kungälv: Backning in på mindre gata, start i backe, rondeller, trafikljus och övergångsställen. Uppskattningsvis 20 minuter. Var uppmärksam mot oskyddade trafikanter!
Därefter körde vi lite motorväg. Högst 5 minuter. Kör inte för långsamt!
Sen ut på landsvägen. Där blev jag bla ombedd att tvärnita. Sen skulle jag vända på ett lämpligt ställe. 10 minuter. Tvärnita
hårt och var inte rädd för att vända på en smal landsväg. Kör ni för långt kan ni bli kuggade!
Efter det blev det körning på en riktigt smal liten skogsväg och det var ju inte så komplicerat. Kör inte för långsamt! ca 15 min
Tillbaka på brandstationen i Kungälv så sa hon:
"Jag höll på att säga att du körde för långsamt på den smala skogsvägen... lång paus... du är godkänd! Grattis".
Hon körde i stort sett hela registret på mig, de såg jag på hennes bockar i protokollet! Vilket troligen berodde på att jag var privatist

En polare jag hade som körde upp för samma kvinna bröt mot högerregeln men blev ändå godkänd trots att hon via dubbelkommandot tvärnitade. Det finns inte en chans i helvetet att jag som privatist hade kunnat begå det felet och bli godkänd.