• 1
  • 2
2008-01-18, 20:10
Medlem
Någon som har en aning om hur lång väntetid som är normal på Volvo säg i en storstad..

Tycker själv att jag har väntat sjukt länge....

Jag köpte bilen Tredje December och så fick jag veta idag att det preliminära leverans datumet är mellen vecka 10 - 12

VA I HELVETE

När jag ringde ner till Billia tidigare idag så hade säljaren ingen anning..
Fan sysslar de med egentligen.
Citera
2008-01-18, 20:15
Medlem
Ja du, det va lång tid!

Är inte så mycket svar på din fråga men jag beställde en Toyota Aygo den 15onde januari och har den först i april Så det verkar vara generellt lång väntetid.

Toyota Kungens-kurva
Senast redigerad av stockson 2008-01-18 kl. 20:22.
Citera
2008-01-18, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockson
Ja du, det va lång tid!

Själv beställde jag en Toyota Aygo den 15onde januari och har den först i april

Toyota Kungens-kurva

oh fy fan...ska väl inte klaga så mycket då
Citera
2008-01-18, 20:39
Medlem
Baalzamons avatar
3-5 månader verkar inte vara ovanligt tyvärr. Det är en av anledningarna till att jag inte köper ny bil. På den tiden hinner man ju tänka om och ångra sig hundra gånger.
Citera
2008-01-18, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baalzamon
3-5 månader verkar inte vara ovanligt tyvärr. Det är en av anledningarna till att jag inte köper ny bil. På den tiden hinner man ju tänka om och ångra sig hundra gånger.

Jovisst men dagen jag köpte bilen så fick jag höra att jag skulle få den i slutet av januari...så runt 6 - 8 veckor MEN 15 VECKOR helt sjukt om man frågar mig för en sketen volvo...inte ens säkert att den kommer då

Och ja,,, jag har hunnit ångra mig ett par hundra gånger
Senast redigerad av Jazyf1 2008-01-18 kl. 20:53.
Citera
2008-01-18, 21:47
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazyf1
Någon som har en aning om hur lång väntetid som är normal på Volvo säg i en storstad..

Tycker själv att jag har väntat sjukt länge....

Jag köpte bilen Tredje December och så fick jag veta idag att det preliminära leverans datumet är mellen vecka 10 - 12

VA I HELVETE

När jag ringde ner till Billia tidigare idag så hade säljaren ingen anning..
Fan sysslar de med egentligen.

Det beror helt på modell, men 8-12 veckor är normalt för bilar som byggs på beställning. De bilar som har relativt kort leveranstid idag är XC90, S80 och V70. De som har lång leveranstid nu är V50, C30 och S40 pga hög efterfrågan på V50 och C30.
Citera
2008-01-18, 21:55
Medlem
Beställde själv en Opel Astra i slutet utav december, skulle få bilen i början utav mars så 3 månader är det för min del.
Citera
2008-01-18, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det beror helt på modell, men 8-12 veckor är normalt för bilar som byggs på beställning. De bilar som har relativt kort leveranstid idag är XC90, S80 och V70. De som har lång leveranstid nu är V50, C30 och S40 pga hög efterfrågan på V50 och C30.

Fattar inte hur C30 kan va så populär kostar så gott som lika mycket som S40 men du får en mindre bil

Jaja okej....få väl vänta då....lite surt bara att de säger att jag ska få bilen i slutet av januari sen helt plötsligt blir det mars
Citera
2008-01-18, 22:51
Medlem
Månsans avatar
Mycket handlar om hur populär bilmodell man ska ha. V70 av nya karossen tar tid eftersom många ska ha den nu. Saab 9-5 är det kortare väntetid på eftersom det inte är samma tryck på den. 9-3 är mer poppis, därav längre väntan. Beställde själv en BMW diesel 3-serien. 4 månaders väntetid.
Citera
2008-01-19, 01:36
Medlem
chuckberrys avatar
2-3 månader här i göteborg (v70) och xc90 2 månader,har kollat detta idag.
Citera
2008-01-19, 02:22
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chuckberry
2-3 månader här i göteborg (v70) och xc90 2 månader,har kollat detta idag.

Stämmer bra. 2 månader är kortaste tiden om inte bilen är färdigbyggd.
Men vi har korta leveranstider i Sverige eftersom det är prioriterad marknad. USA-marknaden lider av dålig dollarkurs så Volvo m.fl tillverkare prioriterar andra marknader vilket gör att leveranstiderna kan bli längre i USA. Dock är XC90 och V70 två modeller där produktionskapaciteten är tillräcklig för efterfrågan.
Citera
2008-01-19, 11:03
Medlem
Constantine_s avatar
Tycker du ska ringa ner till Billia igen och få någon slags ersättning eller nåt....sa dem att du skulle få bilen i slutet i januari så får det fan gälla....inte fan MARS..

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in