Citat:
Ursprungligen postat av Jazyf1
Någon som har en aning om hur lång väntetid som är normal på Volvo säg i en storstad.
När jag ringde ner till Billia tidigare idag så hade säljaren ingen anning..
Fan sysslar de med egentligen.
Citat:
Ursprungligen postat av NorrMoppen
Sedan borde du ju kunna kolla leveransläget för din bil på egen hand genom att knappa in ditt avslutsnummer på Volvocars hemsida. Då slipper du ju ringa säljaren. Tyvärr kommer jag inte ihåg den exakta adressen men den borde ju säljaren kunna tala om.
Grävde lite i mina papper och hittade sidan där leveransläget för bilen finns så här är den:
https://www.clickredirect.net/_forms...login.asp#info
Du loggar in genom att skriva in ditt avslutsnummer som finns på det kontrakt (kundordersedel) du skrev under då du beställde bilen.
På sidan finns lite Volvo-pr men också lite matnyttig som vilken utrustning du beställt, var i produktionskedjan din bil befinner sig i och den preliminära leveransveckan. Och när din bil registrerats i fordonsregistret kommer även ditt registreringsnummer att stå där.
Passade också på att knappa in mitt nummer och ja, min bil kom fast det faktiskt är mer än ett år sedan jag hämtade ut den.
Sedan ser jag att sidan inte nåddes direkt via volvocars.se utan via min bilhandlare sida. Men sidan man kommer till är ändå en undersida på volvocars.se. Jag gjorde också en snabbsökning på några handlare och konstaterar att det är inte alla som verkar ha denna leveransinformation nära tillhands. Några hade bara resultatet i rubrikform eller kanske inte alls, till exempel hittade jag inte någon länk på bilia.se. Nu spelar det i och för sig ingen roll för när jag provade olika handlares sökmöjlighet och knappade in avslutsnumret för min bil så fungerade det i samtliga fall. Dock hade alltså inte alla lika mycket information som för min bilhandlare.
Sedan passade jag också på att knappa in några nummer på måfå och fann bland annat en bil levererad via Bilia i region Öst. Så knappa in ditt avslutsnummer så får du nog upp din bil ska du se.