Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-01-18, 17:59
  #1
Medlem
I slutet av mars skall jag till USA. Tänkte att det är dags att köpa nya dator delar då min burk snart är 5 år gammal.

Undrar då:

Vilket kommer DÅ vara det bästa grafik kortet för pengarna? 9800 serien? Info tack!

-//- processorn -//-

Ska man satsa på DDR3 minnen då? Eller hur skall man göra? Har just nu 1gbit DDR2 minnen på min burk.




Hur är det med vattenkylning? Skulle gärna vilja ha men det är dyrt.. iaf i sverige..
Citera
2008-01-18, 18:14
  #2
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jassja
I slutet av mars skall jag till USA. Tänkte att det är dags att köpa nya dator delar då min burk snart är 5 år gammal.

Undrar då:

Vilket kommer DÅ vara det bästa grafik kortet för pengarna? 9800 serien? Info tack!

-//- processorn -//-

Ska man satsa på DDR3 minnen då? Eller hur skall man göra? Har just nu 1gbit DDR2 minnen på min burk.




Hur är det med vattenkylning? Skulle gärna vilja ha men det är dyrt.. iaf i sverige..
Ingenting/lite av vad du kan köpa idag, kommer att passa med det du köpt för 5 år sedan. Fanns DDR2 för fem år sedan?

Berätta lite vad du har för delar, så blir det lättare att ge råd. T ex sockel, grafikbuss etc. För fem år sedan fanns väl knappt AGP?
Citera
2008-01-18, 18:16
  #3
Medlem
Vad som DÅ kommer vara prisvärdast går ju inte o säga säkert.

Det som jag känner till iaf är 9600GT och 9800GX2 bland grafikkort och sen lanserar intel sin E8*** serie snart. DDR3 är ovärt idag o kan inte tänka mig att det ändras på två månader. Dock vet jag inte hur mycket billigare det är i USA.

Edit: Tror inte det är så mycket du kan behålla på en 5 år gammal dator heller, optisk enhet, hårddisk och chassi kankse.
Citera
2008-01-18, 18:33
  #4
Medlem
Glömde nämna det.. Jag ska nog inte ha kvar ngt från min gamla burk förutom Hårddisk och DvD spelare. Menade bara att jag har 1gbit DDR2 minnen nu så om jag köper nytt moderkort, och DDR3 inte är ngt att ha i MARS, så kan jag köra på den 1gb tills DDR3 är bra och värt att köpa.. eller ska jag bara köpa mera DDR2 minnen? Vet inte hur snabba de jag har nu e egentligen men... Är det stort skillnad på DDR2 och DDR3 ?
Citera
2008-01-18, 18:42
  #5
Medlem
En till fråga, hur är det med Quad vs Dual core? I massa tester så visar Dual Core sig minst lika bra som Quad (iaf i spel).

Men många säger att Quad är en framtids säkring
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback