Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-01-18, 17:48
  #1
Medlem
H473s avatar
Hej, jag har en fråga om så kallade "hidden accounts" i Windows XP. Jag har lagt till DWORD-värdet i HKEY_LOCAL_MACHINE, SOFTWARE, Microsoft,Windows NT,
CurrentVersion,Winlogon, SpecialAccounts, UserList.

Men när jag på välkomstskärmen trycker på Ctrl-Alt-Delete för att logga in, men det går inte att logga in på det kontot jag har skapat.

Ursäkta om jag är lite otydlig men jag är trött nu.
Citera
2008-01-18, 17:58
  #2
Medlem
Pussylovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H473
Ursäkta om jag är lite otydlig men jag är trött nu.

Antingen så är du inte över 18 år och ska snart lägga dig eftersom Bolibompa börjar strax och då förstår jag om du är trött
Citera
2008-01-18, 18:01
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pussylover
Antingen så är du inte över 18 år och ska snart lägga dig eftersom Bolibompa börjar strax och då förstår jag om du är trött

... eller så vet han/hon bara inte något om datorer egentligen utan har bara googlat lite. Lär dig skriva lite bättre meningar! (Skriver man "antingen" ska det komma ett "eller" senare. Om du gnäller får du vara beredd på gnäll tillbaka.)
Citera
2008-01-18, 18:12
  #4
Medlem
Pussylovers avatar
Helt OK Olpa.

Tack för svenskalektionen men är man gammal så har man glömt en hel del.
Förmodar du är i samma ålder eller i alla fall närmre skolåldern...

Jo jag kan ta gnäll tillbaka om jag själv gnäller på någon
Citera
2008-01-18, 18:13
  #5
Medlem
H473s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olpa
... eller så vet han/hon bara inte något om datorer egentligen utan har bara googlat lite. Lär dig skriva lite bättre meningar! (Skriver man "antingen" ska det komma ett "eller" senare. Om du gnäller får du vara beredd på gnäll tillbaka.)
Det är sant att jag inte kan tillräckligt mycket om datorer, det är därför jag frågar!
Citera
2008-01-18, 18:45
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H473
Det är sant att jag inte kan tillräckligt mycket om datorer, det är därför jag frågar!

Du får bli betydligt tydligare om någon ska kunna hjälpa dig!

Vad betyder "går inte att logga in"? Vad för slags konto har du skapat? Var är det du ska logga in? Ctrl+alt+del luktar domäninloggning - är det vad du vill eller har du bara en endaste dator som du vill logga in på? Varför har du ö.h.t. mixat mer registerinställningar?
Citera
2008-01-18, 19:00
  #7
Medlem
s3vens avatar
jag tycker det låter som att han tror att det finns en funktion i Windows XP som gör att man kan skapa "gömda" användarkonton.

han säger sig sedan ha skapat ett sådant genom att lägga till någonting i registret.

men när han logga in på det gömda kontot genom att trycka ALT+CTRL+DEL vid inloggingsskärmen så kommer det inte upp vad han trodde skulle vara den gömda inloggningsrutan.

(ett gömt konto kanske är ett sådant som inte syns för vanliga användare, inte ens för administratörer )

Så tror jag han menade!

Kan avsluta med att jag nästan helt säker på att något sådant inte finns


det går dock att logga in på ett administrtörskonto genom att trycka ALT+CTRL+DEL med "administratör" som lösenord. alternativt samma lösen fast engelsk version.


tack för party hejhej
Citera
2008-01-18, 19:12
  #8
Medlem
H473s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olpa
Du får bli betydligt tydligare om någon ska kunna hjälpa dig!

Det skall finnas en funktion i Windows XP som gör att man i registret kan skapa konton som inte syns på välkomstskärmen. Man loggar in på dem genom att trycka på Ctrl-Alt-Delete två gånger på välkomstskärmen.
Med så långt?

I alla fall, när jag gör det så fungerar det inte. Nu vill jag veta varför. Om du inte vet eller vill hjälpa mig behlöver du inte skriva. Tydligt npg?
Citera
2008-01-18, 19:12
  #9
Medlem
Aha, han vill ha någonstans att gömma porren för flickvännen. Då behöver jag inte besvära mig om detta längre då
Citera
2008-01-18, 19:15
  #10
Medlem
H473s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olpa
Aha, han vill ha någonstans att gömma porren för flickvännen. Då behöver jag inte besvära mig om detta längre då
Inlägget tyder på en mognadsgrad motsvarande en p12-as. Tack för att du tittade in, nu kan du dra.
Citera
2008-01-18, 20:11
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H473
Inlägget tyder på en mognadsgrad motsvarande en p12-as. Tack för att du tittade in, nu kan du dra.

Synd att du var så otrevlig, annars hade jag kunnat förklara för dig. F.ö. hjälper det i allmänhet att ha en ödmjuk ton när man ber främlingar om hjälp.
Citera
2008-01-18, 20:16
  #12
Medlem
H473s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olpa
Synd att du var så otrevlig, annars hade jag kunnat förklara för dig. F.ö. hjälper det i allmänhet att ha en ödmjuk ton när man ber främlingar om hjälp.
Varför ska jag vara ödmjuk när du är så nedlåtande mot mig? Dessutom, om du nu kan hjälpa mig, varför har du inte gjort det än så att du kan slippa min "otrevlighet"
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback