Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-01-18, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H473
Varför ska jag vara ödmjuk när du är så nedlåtande mot mig? Dessutom, om du nu kan hjälpa mig, varför har du inte gjort det än så att du kan slippa min "otrevlighet"

Jag kan slippa din otrevlighet närsomhelst genom att gå härifrån, men då skulle du nog aldrig fatta varför det kan löna sig att vara trevlig.

Att börja med att posta något som du uppenbarligen själv är medveten om inte är tillräckligt tydligt tyder på viss ignorans mot de människor du frågar om hjälp. Att sen svara ganska spydigt på en fråga om förtydligande (och dessutom utan att förtydliga på de punkterna jag frågade om) hjälper inte. Att tolka ett ironiskt inlägg som blodigt allvar och bli direkt ohyfsad gjorde att jag slutligen bytte inriktning på tråden helt.
Citera
2008-01-18, 20:38
Medlem
H473s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olpa
Jag kan slippa din otrevlighet närsomhelst genom att gå härifrån, men då skulle du nog aldrig fatta varför det kan löna sig att vara trevlig.
Jag förstår inte rikrigt din kommentar. Kan du berätta i vilket av dina inlägg som DU har varit trevlig?
Citera
2008-01-18, 20:44
Medlem
H473s avatar
Ledsen för dubbelpost.
Citera
2008-01-18, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H473
Jag förstår inte rikrigt din kommentar. Kan du berätta i vilket av dina inlägg som DU har varit trevlig?

Mitt första var inte riktat till dig, mitt andra var genuint menat att hjälpa dig formulera en bättre fråga (i en, i mitt tycke, trevlig ton) och mitt tredje var ironiskt. But that was beside the point, det var DU som frågade efter hjälp. Känns som du försöker fly min kritik istället för att bemöta den.
Citera
2008-01-18, 21:33
Medlem
H473s avatar
Citat:
Mitt första var inte riktat till dig, mitt andra var genuint menat att hjälpa dig formulera en bättre fråga (i en, i mitt tycke, trevlig ton) och mitt tredje var ironiskt. But that was beside the point, det var DU som frågade efter hjälp. Känns som du försöker fly min kritik istället för att bemöta den.
Ok, jag ber om ursäkt, även om jag anser att den inte behövs. Så, kan du svara på min fråga och försöka hjälpa mig med mitt problem nu?
Citera
2008-01-18, 21:53
Medlem
Oh, vilken genuin och meningsfull ursäkt! Men ok, jag ska föregå med gott exempel... från o med nu!

Men du behöver fortfarande svara på mina frågor. Exakt vad la du in i registret? Exakt på vilket vis fungerar det inte som du tänkt dig? (exakt vad vill du?)

Vad du verkar vara ute efter är att helt enkelt stänga av välkomstskärmen o istället kräva att användarna skriver in användarnamn o lösenord själva (d.v.s. ingen vet vad någon annan användare heter). Detta görs enkelt genom kontrollpanelen->användarkonton->klicka ur "Använd välkomstskärmen" eller vad den heter.

Om du vill fortsätta använda välkomstskärmen men ha valet att trycka ctrl+alt+del och sedan skriva in en användare ska du göra enligt följande:
(från http://www.kellys-korner-xp.com/xp_wel_screen.htm)

Start/Run/Regedit

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\SpecialAccounts\UserLis t.
Note: There is a space between Windows and NT.

Add the username you wish to hide as a DWORD value. Set the value to 0 (zero). This will prevent the user from showing up on the welcome screen. You will need to press CTRL-ALT-DEL twice at the logon screen to get the old Win2K logon, to be able to logon to the account you've hidden. Adding a username and setting the value to 1 will cause that user, such as Administrator, to show up on the Welcome screen as well.
Citera
2008-01-18, 22:03
Medlem
H473s avatar
Citat:
Add the username you wish to hide as a DWORD value. Set the value to 0 (zero). This will prevent the user from showing up on the welcome screen. You will need to press CTRL-ALT-DEL twice at the logon screen to get the old Win2K logon, to be able to logon to the account you've hidden. Adding a username and setting the value to 1 will cause that user, such as Administrator, to show up on the Welcome screen as well.
Jag gör precis som det står, men kommer inte in på kontot. Jag får inloggningsgrejen och skriver in namnet på kontot, men kommer inte in. Jag förstår inte vad jag gör för fel!
Citera
2008-01-18, 22:08
Medlem
Vad menar du med "kommer inte in"? Går det att komma in på kontot om du gör så det visas på welcome screen?
Citera
2008-01-18, 23:25
Medlem
Pussylovers avatar
....och så fick jag skit för ett stavfel
Citera
2008-01-18, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pussylover
....och så fick jag skit för ett stavfel

Ett meningsbyggnadsfel och en tråkig ton helt omotiverat.

OnT: Löste sig problemet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in