Flashback bygger pepparkakshus!
2008-11-02, 17:58
Medlem
SilverPressens avatar
brukar: cb, annat ibland.

stil: vanliga kläder, dock inga färgglada, bär alltid jeans och hood tröja (luvtröja) och föredrar skateskor framför andra skor, har även flera piercingar och smycken

Är inte en speciellt öppen person men har många vänner och ett utvecklat humorsinne.

Musik: ganska blandat, gillar både metal och rap tex.

Tränar : Kickboxing

Innan jag började bruka cb fick jag höra att jag såg ut som en pundare och det första intrycket av mig enligt en tjejkompis var: Kaxig, player och elak - något som inte alls stämmer in på mig. ( hon hade inte pratat med mig utan bara sett mig)

jag är nog rätt random.
Senast redigerad av SilverPressen 2008-11-02 kl. 18:05.
Citera
2008-11-02, 23:31
Medlem
BenAsslicks avatar
Går vanligtvis i (icke-tighta, men inte heller hiphop-modell tält) jeans och munktröja, med ett par Warp-skor, En svart ryggsäck och hörlurar.
I dom dunkas elektroniskt, vanligtvis drum&bass, dark psytrance eller liknande.

För det mesta så röker jag bara.. Men ibland ploppar man i sig svamp, LSD, amfetamin, Ecstasy och eventuellt kanske nån RC.
Citera
2008-11-03, 04:00
Medlem
Abunais avatar
Jag ser mig som en hyvens och öppen person. Vännerna betyder mer än det mesta för mig. Arbetar som föreläsare, vilket inte alls går ihop med min umgängeskrets och livsstil, så jag lever något av en lögn på jobbet.

Har testat: Cannabis, Alkohol, Spice, LSD, Olika svampar, 2-cb, kokain, amfetamin, bzp, MDMA/E, Mephedrone, Olika benz, Subutex, Metadon, Heroin, Rökopium, Tramadol, Kodein. Kanske glömt nått.

Mitt nuvarande bruk ser ut som så att jag röker CB så gott som dagligen, opiater två ggr i månaden, CS också kanske. Alkohol oftast endast i form av nån öl till maten då och då. Bedriver hursomhelst betydligt mindre utbrett knarkande än för bara någon/några månader sen(har helt enkelt tappat suget för det mesta förutom CB), hela sommaren slängde man ju i sig lite vadsomhelst.

Klädstil
Jag lägger alldeles för mycket pengar på kläder. Jag skulle säga att jag har två ganska skilda stilar, beroende på humör och umgänge osv.

En proper streetstil. Exempel: Tees, tröjor och jeans från Crooks & Castle, The Hundreds, Obey. Tracktops, windrunners, jackor, skor och lite annat från Adidas, Nike och Carrhart.

En lite mer preppy/cäsual blandning. Sportar antingen Burberry-rocken/jackan eller CP Company-jacka beroende på väder, vind och övrig klädsel. En del skjortor, tröjor och pikéer från RL och Boomerang. Chinos eller propra jeans och ett par snygga skor. Mixar in en del från typ Zara och H&M för att inte fullständigt mörda min plånbok.

Det roliga med detta är att jag bor i ett område där nära 100% av mina lokala vänner blivit stoppade av Lag Blå och således många också torskat. Själv har jag aldrig blivit stoppad av dem på random på gatan, bara blivit stoppade av GLG-snutar i bil, med enda resultat att föraren fick blåsa. Sen så har jag fått springa ifrån dem på syra, men det räknas inte för då var vi så uppenbart väcka att det syntes miltals omkring. Det känns verkligen att ju "finare" kläder du sätter på dig, desto mer sjunker risken för att torska- drastiskt. Därav sätter man alltid på sig finaste sviden när man ska hämta heggen eller dylikt.

Musikstil
Är väldigt mycket av en allätare. Dock så är Hiphop nummer ett, främst sådan från New Yorks 90-tals scen. Wu Tang, Mobb Deep, Biggie, Nas osv. Men lyssnar även väldigt mycket på t ex The Cure, Sufjan Stevens, Jeff Buckley, Cornelis mm.
Senast redigerad av Abunai 2008-11-03 kl. 04:07.
Citera
2008-11-03, 06:54
Medlem
Flödder och tjacktorsk. all adidas som gäller
Citera
2008-11-03, 09:49
Medlem
Cruella de Vils avatar
Skulle vilja säga att jag mer och mer börjar luta åt en hippie med stil. Rutiga/helfärgade skjortor som sitter lite lösare, baggyjeans/olika byxor med lite avslappnat stuk, sjalar och mycket olika smycken (oftast flertalet halsband, armband och ringar på samma gång), hattar, kepsar, mössor. Linnen med olika färgade mönster, t-shirtar med tryck eller färgade mönster osv. Detta kombinerar jag med ett fåtal märkeskläder som jag fastnat för.

Vad jag lyssnar på är väl mest psy-trance, goa, reggae men även rock, hårdrock och lite annat går in. Är öppen för det mesta. Johnny Cash spelas mycket för tillfället, så även Infected Mushrooms Becoming Insane samt Xenomorph(?) med Necroid Millenium (hela Cassandras Nightmare-skivan). Även I'm from Barcelona och Therapy? spelas ihärdigt just nu.

Jag brukar ingenting personligen (varken brukar eller missbrukar) men jag har en nära vän som brukar tjack och benso. Sen har hon testat runt lite bland annat E, meph, marijuana, hasch etc.

Jag hörde senast att hon är sugen på att testa LSD. Så det är väl nästa mål i sikte. Efter det kommer nog kola, sub och mer tjack och benso.
Senast redigerad av Cruella de Vil 2008-11-03 kl. 10:27.
Citera
2008-11-03, 10:28
Medlem
JohnMiltons avatar
Numera bara cb, puffar nån gång då och då, ser väl ut som en typisk rocker.
Skinnjacka, cons eller kängor på fötterna, svarta jeans svarta thsirts, gärna med nåt band eller nåt allmänt anstötligt bara.
Långt hår, skägg.
Citera
2008-11-03, 10:52
Medlem
Promo._s avatar
Brukar: Opioider, kokain, alkohol.

Klär mig: Vanligt. Ett par halvbaggy jeans. En tröja med dragkedja och eventuellt en keps, men oftast inget på huvudet.
Märkeskläder som gäller, t.ex. fred perry, acne osv..

Övrigt: Rakar mig så fort det behövs och låter gärna inte håret växa för mycket heller.

Tycker själv inte att jag ser ut som en knarkare, men jag vet inte. Tycker jag ser ut som en väldigt städad och skötsam person..
Senast redigerad av Promo._ 2008-11-03 kl. 10:56.
Citera
2008-11-03, 12:17
Medlem
SMD FBs avatar
Brukar: xanor (lagligt), heroin, sub och tjo någon gång då när jag testar det när jag handlar in heggen men aldrig på fester eller något.

Klär mig: snyggt, kort å gott.
Citera
2008-11-03, 12:19
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Brukar: xanor (lagligt), heroin, sub och tjo någon gång då när jag testar det när jag handlar in heggen men aldrig på fester eller något.

Klär mig: snyggt, kort å gott.

EDIT: har brukat det mesta i cs och psykedeliska droger men det gör jag inte längre.
Citera
2009-01-31, 20:08
Medlem
Chilla-Galets avatar
Klädstil:Svarta Adiddas byxor, grön och vit randig tjocktröja, brun jacka och svart mössa.
Brukar:Alkohol,cb och testat lite CS
Missbrukar:ingenting faktiskt Musik typ?...
Citera
2009-01-31, 20:18
Medlem
Tightflesks avatar
Brukar : Cannabis och nån hallucinogen då och då. (Har testat det mesta men det där är vad jag fastnat för =)
Missbrukar : Nikotin, Socker och brukade röka lite för ofta.
Klädstil : Jeans och hoodie typ =P
Citera
2009-01-31, 20:56
Medlem
Thubbes avatar
Nu är vi punkare visserligen ganska underrepresenterade över huvudtaget, men att det var så oerhört få i den här tråden förvånar mig. Jag vet att jag är en av de få som använder sig av tunga hallucinogener, det är ju inga pundardroger direkt, men jag känner en uteliggare som trippar rätt friskt och punkarna här i stockholm stoppar åtminstone i sig en hel del annat. Men de kanske inte hänger på flashback, vad vet jag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in