• 1
  • 2
2008-01-17, 00:18
Medlem
Kingen_kings avatar
Ok, det hände i november, men jag hittade ingen tråd om det. Så here we go!

Damon som driver Tjuvlyssnat.se och tjuvtittat.se får frispel för att han inte blir nominerad i nån blajig internettävling. Givetvis är dom rasister hela bunten!

http://dagensskiva.com/2007/11/26/da...m-polisanmalt/

http://damonrasti.blogspot.com/2007/...uvlyssnat.html
Senast redigerad av Kingen_king 2008-01-17 kl. 00:23.
Citera
2008-01-17, 01:45
Medlem
Tråkigt ämne att skvallra om, det var ju inte ens intressant när det hände och intresset har ju inte direkt vuxit sedan dess... Damon gick för långt och bad om ursäkt för det när han förstod att han hade gjort bort sig. Sådant händer varje dag, ofta med betydligt mer kända personer än Damon i huvudrollen.

Eller för att säga det på ett annat sätt: Om man nu ska skvallra om en av landets mest framgångsrika bloggar och personerna bakom den, så finns det väl ändå långt mycket roligare saker man kan lyfta fram än en fånig överreaktion som hände för flera månader sedan?
Citera
2008-01-17, 02:19
Medlem
Datasjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siljesmöör
Tråkigt ämne att skvallra om, det var ju inte ens intressant när det hände och intresset har ju inte direkt vuxit sedan dess... Damon gick för långt och bad om ursäkt för det när han förstod att han hade gjort bort sig. Sådant händer varje dag, ofta med betydligt mer kända personer än Damon i huvudrollen.

Eller för att säga det på ett annat sätt: Om man nu ska skvallra om en av landets mest framgångsrika bloggar och personerna bakom den, så finns det väl ändå långt mycket roligare saker man kan lyfta fram än en fånig överreaktion som hände för flera månader sedan?
Jag tycker nog att brevväxlingen säger en del om hur mannen bakom tjuvlyssnat tickar. Däremot förstår jag inte din invändning riktigt. Damon hade naturligtvis hellre sett att man skvallrade om att han bjudit sina kollegor på glass eller tagit simborgarmärket än att dryfta det här klavertrampet. Men för den skvallrande Flashbackpopulasen är det betydligt roligare med fåniga överreaktioner.
Tråden fångade ju till och med ditt intresse så till den milda grad att du fick skriva inlägg nummer två. Och du tycker ändå att ämnet är tråkigt.
Citera
2008-01-17, 02:56
Medlem
Vad Damon tycker kan bara han själv svara för. Jag känner honom inte mer än via hans bloggerier och tjuvlyssnat så hur han tickar vet jag inte. Däremot är tjuvlyssnat en av mina favoriter på nätet sedan en tid tillbaka och därför blev jag nyfiken när jag satt såg ett inlägg där tjuvlyssnat nämndes i rubriken.

Skvaller är oftast riktigt roligt. Det är därför jag slösar bort en stund var och varannan kväll i det här forumet. Att jag råkade sitta här en och en halv timme efter att Kingen_king startade tråden och att ingen annan skrivit i den under tiden var bara en slump. Bloggar och bloggare fascinerar mig så jag hoppades på att få läsa något intressant och något nytt. Eller i alla fall något som skulle kunna leda till en intressant diskussion eller locka fram intressanta nyheter i skvallerform. Men det tycker jag inte att ett återberättande av ett gammalt övertramp som Damon själv har skrivit flera inlägg om gör.

Man kan kalla hela episoden och den följande diskussionen för många olika saker. Men skvaller är det inte. Därav invändningen om att ämnet är tråkigt och min undran om det inte borde finnas mer intressanta frågeställningar att bygga skvallertrådar på.
Citera
2008-01-17, 11:46
Medlem
Bindgalen, politiskt korrekt halvpolitruk, tillika icke-entreprenör eftersom hela tjuvlyssnat är en idé som stulits rakt av. Dessutom är en del av tjuvlyssningarna förfalskade.

Är inte killen 30+? Känns som att det är dags att utveckla sin personlighet samt göra något vettigt med sitt liv.

Citat:
Jag väntar med att göra en polisanmälan mot er sajt (jo, jag har sparat en screendump), för att se hur ni agerar. Jag vill bara ha upprättelse, orkar inte tjafsa för småsaker.

Nån typ av störning måste ju ligga bakom.

Ser även en viss likhet mellan späcket Sjödin och Damon i deras ovilja att "ta skit":
Citat:
Hur sänker jag mig? För att jag inte tar emot skit? För att jag säger stopp? Vi kunde göra det här på ett enkelt sätt, jag ville bara att det skulle klargöras i tråden att DSC inte accepterar rasistiska åsikter. Men du vägrar att gå med på det. I mina ögon har du inte sagt ifrån, Kal Ström. Är detta ditt riktiga namn förresten? Jag vill veta vem polisanmälan ska göras mot.
Senast redigerad av Duckdigger 2008-01-17 kl. 11:53.
Citera
2008-01-17, 12:30
Medlem
Relativismen lever.

Citat:
Även privat driver jag ofta, genom att kalla kompisar för " jävla svartingar" eller driva med föräldrarnas svenska. Vissa tycker att det är fel och att det bidrar till att stärka fördomar kring invandrare.

Vi måste skilja på satir och verklig rasism och diskriminering mot enskilda personer. Jag tycker att det är stor skillnad mellan att jag driver med mig själv och min omgivning i allmänhet, än att en "ursvensk" bara drar ett rasistiskt skämt. Mitt syfte är dels att påvisa att invandrare kan driva med sig själva, och dels är humorn ett personligt sätt att tackla problemen. Jag har lite svårare att driva med t.ex. judar eller bögar, eftersom jag inte har en personlig referens.
http://damonrasti.blogspot.com/2008/...nvandrare.html

Alla är lika men de som inte är utlandsfödda har inte riktigt samma rätt att uttrycka sig, tydligen. Hur får Damon ihop detta?
Det är ju just det som är rasism, att ge olika privilegier eller rättigheter till människor beroende på etnicitet. Tydligen får man inte skämta om invandrare om man inte är det själv, han uttrycker alltså tanken att sortera och döma människor efter deras härkomst och det är definitionen på rasism.

Damon har också svårt med begrepp.
Citat:
Det är stor skillnad i mina ögon. Killen i fråga hade gjort andra tveksamma kommentarer på sajten tidigare och han gav sig på mig personligen. Han var inte ironisk direkt heller. Jag pekar inte ut någon enskild när jag skojar med att vissa blattar luktar svett.
Mina "svenska" kompisar kallar mig för blatte ibland, fine, men ingen ska få sätta sig över mig och säga om min hårfärg avgör om jag kan vara jurist eller inte...

Det är ju just angrepp mot grupper av människor och inte individer som är rasism.
Senast redigerad av Duckdigger 2008-01-17 kl. 12:34.
Citera
2008-01-17, 12:40
Medlem
rogga9s avatar
Egentligen jävligt ointressant för den här nollan Damon är ju inte ens känd. Men ändå, bra att han hängs ut för sånt jävla barnsligt beteende. Åhh stackars mig, jag är invandrare, alla ska trippa på tå kring mig, annars är det orättvistm, buhuhuhu. Visst var det inte snällt sagt om att han skulle hoppa av studierna, men kom igen, lite för man tåla. Förbannat löjlig och självömkande. Kommer aldrig gå in på någon av hans sidor igen.
Citera
2008-01-17, 13:29
Bannlyst
Blir otroligt störd på Damon och även Gloria, tänker på den tiden hon jobbade med Tjuvlyssnat.
Jag VET att de hittade på massor av tjuvlyssningarna. Vissa var rent översatta från sajten overheardinNY.
(där de snott hela iden ifrån).
Citera
2008-01-17, 13:36
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
Blir otroligt störd på Damon och även Gloria, tänker på den tiden hon jobbade med Tjuvlyssnat.
Jag VET att de hittade på massor av tjuvlyssningarna. Vissa var rent översatta från sajten overheardinNY.
(där de snott hela iden ifrån).

Håller med helt. Tjuvlyssnat måste vara en unik site såtillvida att (de flesta) inslagen (dvs tjuvlyssningarna) är kul, medan de muppar som driver siten och förorenar det med sina inlägg måste har fått sitt sinne för humer kirurgiskt borttaget.

Det är skitirriterande när man klickar fram en tjuvlyssning (tror man) och det istället blir den där jävla damons dravel. Nån som vet hur man sållar bort alla de trista bitarna och bara får upp själva tjuvlyssningarna.

Sen brukar kommentarerna till tjuvlyssningarna vara stor komik (oftast ofrivillig).
Citera
2008-01-17, 13:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Håller med helt. Tjuvlyssnat måste vara en unik site såtillvida att (de flesta) inslagen (dvs tjuvlyssningarna) är kul, medan de muppar som driver siten och förorenar det med sina inlägg måste har fått sitt sinne för humer kirurgiskt borttaget.

Det är skitirriterande när man klickar fram en tjuvlyssning (tror man) och det istället blir den där jävla damons dravel. Nån som vet hur man sållar bort alla de trista bitarna och bara får upp själva tjuvlyssningarna.

Sen brukar kommentarerna till tjuvlyssningarna vara stor komik (oftast ofrivillig).
Det känner jag inte till då jag aldrig trafikerar skiten... jag menar siten.

.
Senast redigerad av Firefly 2008-01-17 kl. 14:21.
Citera
2008-01-17, 14:33
Medlem
Att man orkar?

Sen är hans signatur i sig stor komik "Juridikstudent/Nätentreprenör".
Citera
2008-01-17, 15:44
Medlem
bonapartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Datasjon
Jag tycker nog att brevväxlingen säger en del om hur mannen bakom tjuvlyssnat tickar. Däremot förstår jag inte din invändning riktigt. Damon hade naturligtvis hellre sett att man skvallrade om att han bjudit sina kollegor på glass eller tagit simborgarmärket än att dryfta det här klavertrampet. Men för den skvallrande Flashbackpopulasen är det betydligt roligare med fåniga överreaktioner.
Tråden fångade ju till och med ditt intresse så till den milda grad att du fick skriva inlägg nummer två. Och du tycker ändå att ämnet är tråkigt.

Haha förlåt ett innehållslöst inlägg men fan vad jag har garvat åt den sista meningen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in