Citat:
Ursprungligen postat av uurk
En än värre icke-händelse:
Damon skrev på bloggen om att värdet på hans lägenhet ökat eftersom det ska byggas en galleria i närheten, men att han trots det var negativ till gallerian. Det roliga i kråksången är att lägenheten inte är en bostadsrätt utan en hyresrätt. En hyresrätt kan inte ha något värde i pengar om det nu inte är svarta sådana (det är brottsligt att sälja hyreskontrakt). Mytoman eller lagbrytare?
Shit, noll faktakoll på en del människor här. Jag skriver aldrig att min lägenhet har ökat i värde. Jag skriver att värdet skulle "öka rejält" vid en eventuell galleria. Vi har bildat bostadsrättsförening, som jag har skrivit om på bloggen. Majoriteten är positiva och vi ska begära att få köpa ut. Därför skulle en eventuell galleria innebära att jag skulle tjäna på det i framtiden, då gallerian skulle öka värdet på området Knivsöder som fortfarande ligger lägre än övriga Söder. Men visst, jag har brytit mot lagen och ljugit i mitt liv, so gulity!
Citat:
Ursprungligen postat av Lostkid
Nu när du har en chans att uttala dig "live and direct" vad är dina kommentarer till brevväxlingen? Kan du förstå dem som tycker att du överreagerat och agerat inkonsekvent med tanke på vad du skrivit i tidigare blogginlägg mm.
Med tanke på brevväxlingen, kan du förstå dem som menar att du felaktigen spelar rasistkortet i detta fall?
Vad tror du dina chanser hade varit att få igenom din anmälan?
Var det för att du misstänkte att du inte skulle lyckas i rätten som du tillslut backade?
Slutligen, tror du att denna incident har skadat
www.tjuvlyssnat.se som varumärke?
Ja, jag har erkänt att jag handlat fel. Inte för att jag sa ifrån. Jag har aldrig i mitt liv spelat rasistkortet förut, och tycker man ska vara jävligt restriktiv med det. Tycker att Tito snackar jävligt mycket skit om att svenskar skulle vara rasister i hans fall. Anledningen till att jag blev så förbannad, var bara tillfälligheter. Det har hänt en massa sjukare saker än att bli kallad en blatte som borde jobba på pizzeria. Telefonhot och bl.a. har en Metroreporter i Göteborg blivit mordhotad för att ha skrivit artiklar om mig, så anmäla förolämpningar på nätet ligger långt ner på listan. Och det krävs grov förolämpning för att teleoperatörerna ska lämna ut IP-numret. Jag backade när personen ifråga bad mig om ursäkt. Hade varit intressant att få upp det i rätten dock, även om det säkerligen inte gått hela vägen!
Bara att bita ihop så länge och försöka garva åt att folk påverkas så mycket av en!
Folk har nog lärt sig att skilja på Tjuvlyssnat och mig som person, dessutom sitter det tre andra personer där, jag är den som är minst aktiv på sajten!
Citat:
Ursprungligen postat av bonaparte
Jag tycker att du verkar vara en riktig skön snubbe Damon och faktiskt riktigt sympatisk. Jag förstår verkligen att det måste vara jävligt deprimerande eller åtminstonde förolämpande att behöva utså speord som inte har med något att göra förutom din härkomst. Tyvärr tog du upp fel strid när du började tampas med den genomsympatiske Kal på Dagens Skiva. Killen som skrev att han gillade din sajt trots att du hade dissat hans och som genomgående under er mejlkorrespondens höll huvudet högt och var den bättre mannen.
Du vinner inga slag för jämlikheten när du krigar med dina vänner. När du krigar mot de som är ännu mer ödmjuka och mindre rasistiska än du.
Kal pratade aldrig om ras och härkomst men det gjorde du. Du talar om vita män på ett sätt som bara är charmigt när vita män gör det. När du gör det i ett vi-dom perspektiv så blir det precis så rasistiskt som "kvotblatteinlägget" var.
Du försöker dessutom provocera med att tala om att du är lyckad, tjänar pengar och får alla brudar. Damon, vill du vara en förkämpe för jämlikhet så måste du inse att det inte är där dina värden ligger. Vad säger du till en arbetslös invandrare som inte får några tjejer? Dina värden är att du är en sympatisk, intelligent och rolig människa. Vill du kämpa för en god sak, gör inte dina vänner till ovänner.
My man! Du har bra poänger, jag tyckte mest att det var dåligt att Kal inte ville fördöma rasistiska uttalanden på sin sajt, men ni vet ju hur vi blattar fungerar: Tänder till direkt!
Jag har i efterhand skickat ett ursäkt-mejl till honom, som han tyvärr inte har publicerat i korrespondensen på sin sajt. Men han höll huvudet kallt så all heder till honom för det!
Skrytet är så klart för att provocera och jag älskar att folk blir förbannade när jag skryter. Jag avskyr jante mer än annat och det är lite av egenterapi. Jag får inte särskilt mycket tjejer jämfört med polarna, och bryr mig inte så mycket om det! Pengar är inte så stort intresse heller har jag insett, därför återgår jag till studier på heltid från nästa vecka, samtidigt som vi lanserar en ny sajt inom kort!
Synd att jag inte gillar politik annars kunde jag kanske utmana Blondin-Bella om justitieminister-posten!
Edit: Stavfel, vilken rookie!