2008-01-16, 20:27
Medlem
wiktorsson9s avatar
Någon här som äntligen har stoppat dom så liven ??

Intrång på MoppeForum.NET!

Hej medlemmar!

Igår eftermiddags tog någon eller några personer sig in på en moderators användarkonto och raderade ett hundratal trådar och ett tusental poster. Administratören var vid tillfället inte vid datorn och kunde inte stoppa det.

Totalt 6 kategorier tömdes på inlägg och trådar och vi ser allvarligt på detta och är honom/henne på spåret. Administratören, (KrukaaN), hittade en databasbackup sedan december och fyllde på de tömda kategorierna igen. Dock försvann ändå ganska många inlägg.

Anledningen att vi skickar ut detta mail är för att informera er om att inga användaruppgifter har delats ut. Så ni behöver inte vara oroliga.

De drabbade kategorierna är Frågor och Feedback, Projekt, Nyheter, Off topic och Forumlekar.

Ni kan se själva här: www.moppeforum.net
Citera
2008-01-16, 20:42
Medlem
Fan va onödigt, dom kunde väll iallafall dumpa databasen eller något, radera lite inlägg skadar ju ingen Hade kunna vara en bra fortsättning på bdb osv. Men men, gj.
Citera
2008-01-16, 20:44
Medlem
wiktorsson9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ferten
Fan va onödigt, dom kunde väll iallafall dumpa databasen eller något, radera lite inlägg skadar ju ingen Hade kunna vara en bra fortsättning på bdb osv. Men men, gj.

hahahha aaa det hadde varit något
Citera
2008-01-16, 20:47
Medlem
zpaxens avatar
För varje dag som går så hackas bara fler å fler hemsidor. Vad fan händer med samhället?
Citera
2008-01-16, 20:57
Medlem
PhoNoXoRas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zpaxen
För varje dag som går så hackas bara fler å fler hemsidor. Vad fan händer med samhället?
Inte mycket. Det är en blandning mellan en fluga och en slump som ligger bakom att det hänt så mycket i början av den här månaden... Det går över kan jag lova dig (kommer inte att försvinna, självklart, men det kommer inte att vara så hett som det är nu)

Citat:
Ursprungligen postat av ferten
Att dumpa databaser är inte äkta hacker-stil.
Att skada någon är inte äkta hacker-stil.

Så länge du inte kallar dig hacker får du gärna fortsätta göra såna förfrågningar, dock

(Att ta sig in och släppa lösenord och så vidare är egentligen cracker-stil. En hacker är någon med goda avsikter i det han gör. Svenska definitioner på cracker vs hacker är dock mycket luddigare än de engelska definitionerna.)
Senast redigerad av PhoNoXoRa 2008-01-16 kl. 21:24.
Citera
2008-01-16, 20:58
Medlem
Det råder om ett anarki på nätet. Enligt VFH, varnade om tuffa tider och tiden är inne. attack från vänster till höger.
Citera
2008-01-16, 21:01
Bannlyst
Frågan jag ställer mig är, VA FAN FÅR DU ETT MAIL FRÅN EN MOPPE SIDA FÖR?! Ålder tack?
Citera
2008-01-16, 21:01
Medlem
Postat av en person som namngersig som "HackarN" på moppe forumet.

Kära moppefuckon.

Detta är vad som skett med erat mysiga lilla forum.

Igår eftermiddag tog jag och några vänner ut eran user databas via SQL Injections. Med andra ord så ljuger admins om dom säger att databasen inte läckt eller så är dom jävligt dåliga och har inte ens själva sett det.

Ok, ni kanske undrar: "Varför tog ni bort en massa random trådar?"
Svaret är simpelt. När jag fått ut users databasen så körde jag moderatorerna + admin mot några av mina simpla genererade rainbowtables i hopp om att få ut något pass. Och mycket riktigt så lyckades jag med ett. Och ni vet ju redan vem denna person var.
Marke använde pappa som lösenord. Är han störd i huvudet? Lär er om säkerhet jävla fjortisar, MIXALPHA + NUMERIC för i helvete. En moderator som använder lowercase only. SKÄMS!

Ok, så efter jag knäckt det så gav jag passet till en polare. Han gick då in och deletade lite trådar för att han tydligen inte hade något bättre att göra.

Och så ett litet tips till admin: Tillåt endast soft-delete för dina moderatorer. Vem fan tillåter sina mods att ta bort fysiskt. Herregud.

Och vad är snacket om att ni är mig på spåret? Hah, jag önskar er lycka till i sökandet efter mig.

Ha det gött. Och lycka till med era små gulliga mopeder.

// Eder kära 'hackare'.
Citera
2008-01-16, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rille_rr
Frågan jag ställer mig är, VA FAN FÅR DU ETT MAIL FRÅN EN MOPPE SIDA FÖR?! Ålder tack?
Haha xD

Dock finns det faktiskt 30 åringar som pillar med mopeder
Citera
2008-01-16, 21:06
Medlem
Van Der Graafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wiktorsson9
[...]

Intrång på MoppeForum.NET!

[...]
Så nu vet vi vilken sida den här tråden handlar om.
Citera
2008-01-16, 21:07
Medlem
Kenmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mubbe
Marke använde pappa som lösenord. Är han störd i huvudet? Lär er om säkerhet jävla fjortisar, MIXALPHA + NUMERIC för i helvete. En moderator som använder lowercase only. SKÄMS!

Tycker synd om användarna som har såna moderatorer.. nästan synd iaf!
Citera
2008-01-16, 21:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Logz
Haha xD

Dock finns det faktiskt 30 åringar som pillar med mopeder

Tvivlar starkt på att det är 30åringar som hänger på hamsterpaj och pilla i navlen, som man kan se om man läser han andra inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in