2008-01-15, 19:22
Medlem
Hej!
Fick idag meddelandet om att min sida hade blivit hackad.

Har ip-adressen till den som hackade och han har inte använt proxy. Hur tar jag reda på vem fan som sitter bakom ip:en?

Snälla hjälp mig.
MVH
2008-01-15, 19:24
Medlem
Ödlans avatar
Vad vet du om att han inte använt proxy? Och som privatperson kan du inte få tag på hans uppgifter. Är det så mycket ledsamhet i ögat kan du göra en polisanmälan eller nöja dig med att skicka ett abuse-mail till hans ISP.
2008-01-15, 19:24
Bannlyst
Du vill säkert bara veta vem som har den ipn
2008-01-15, 19:25
Medlem
earl_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrukaaaN
Hej!
Fick idag meddelandet om att min sida hade blivit hackad.

Har ip-adressen till den som hackade och han har inte använt proxy. Hur tar jag reda på vem fan som sitter bakom ip:en?

Snälla hjälp mig.
MVH

Kan nog bli lite svårt att få reda på vem som sitter bakom ip-adressen om du inte kontaktar polisen. Men du kan ju prova googla på ip-adressen, har du tur så kanske tex fragbite har censurerat en kommentar från hans fragbite-profil. Sen kan du googla på hans nick osv för att försöka få mer info.
2008-01-15, 19:26
Medlem
nops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ödlan
Vad vet du om att han inte använt proxy? Och som privatperson kan du inte få tag på hans uppgifter. Är det så mycket ledsamhet i ögat kan du göra en polisanmälan eller nöja dig med att skicka ett abuse-mail till hans ISP.

det är som han säger.
så länge du ej vill ta lagen i egna händer.
2008-01-15, 19:28
Medlem
DaVajjs avatar
Detta har varit uppe otaliga gånger förr, och du fick ett par bra koncisa svar, jag ser ingen anledning till att låta den här tråden leva. Om du inte är nöjd, sök lite mer, och om den informationen inte duger, specifiera gärna vilket område som du är intresserad av.

// Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in