2009-03-23, 16:21
Medlem
kenth44s avatar
Fortsätt du sälj nationellt motstånd tills revolutionen bara helt magiskt kommer Micke.
Citera
2009-03-23, 16:29
Medlem
Duct-tapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kenth44
Fortsätt du sälj nationellt motstånd tills revolutionen bara helt magiskt kommer Micke.

För ni har åstadkommit så mycket med planka.nu och ingen människa är illegal?
Citera
2009-03-23, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duct-tape
För ni har åstadkommit så mycket med planka.nu och ingen människa är illegal?

Jag kan säga att många flyktingar som lever här illegalt får en någorlunda dräglig tillvaro tack vare ingen människa är illegal och planka.nu har öppnat debatten om gratis kollektivtrafik.

Men även om nu dessa projekt inte gett ett skit, är det ett argument då? Sitter smr på sina möten och säger
- Fan grabbar nu får vi se till att vi inte där bättre än vänstern. Så vi klottrar ner ett elskåp och delar ut 3 flygblad denna vecka...
Citera
2009-03-23, 16:49
Medlem
hoffies avatar
Duck-tape:

Alla som är engagerade i utomparlamentarisk politik vet väl att det inte direkt är lätt att påverka men faktum är att planka i stockholm till exempel har runt 900 medlemmar (Dom flesta är dock passiva och endast med i exempelvis plankakassan) och en fungerande "plankakassa" där man betalar folks böter osv...samtidigt som planka för en pågående politik mot avgifterna i kollektivtrafiken osv...kolla gärna in deras hemsida.

Ingen människa är illegal har mig veterligen avbrutit ett flertal avvisningar och deras aktivister hjälper flyktingar i deras verklige liv etc...

Förutom detta så har även lönedumpningssajten jobbjakt stängts ner utav RF och SUF och ett flertal av till exempel RFs allmänpolitiska aktioner har fått utrymme i media etc, vilket överhuvudtaget lyfter frågor till diskussion och uppmärksammar människor på olika problem i samhället.

Den utomparlamentariska vänsterrörelsen har en faktisk politisk prakik med syfte att bedriva kamp i människors vardag till skillnad från den utomparlamentariska högerrörelsen (läs nazister,nationella etc) vilkas politiska praktik i sin höjd sträcker sig till propagandaspridning, ett fåtal större demonstrationer per år och en och annan aktion mot dömda pedofiler och våldtäktsmän.
Citera
2009-03-23, 17:10
Bannlyst
För att inte tala om SAC med 10 000 medlemmar...
Citera
2009-03-23, 17:14
Medlem
Julius Moscas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ATY
För att inte tala om SAC med 10 000 medlemmar...
Var det inte SACs strejkkassa som brottades med ekonomiska bekymmer och fått understöd av staten?
Citera
2009-03-23, 17:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Julius Mosca
Var det inte SACs strejkkassa som brottades med ekonomiska bekymmer och fått understöd av staten?
Har ingen aning inget jag hört nått om, men och?
Citera
2009-03-23, 19:03
Medlem
kenth44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julius Mosca
A-kassan SAAK ja. Varför skulle staten stoppa in pengar i en strejkkassa för?
Citera
2009-03-23, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Jag tror du misstolkar Motståndsrörelsen för ett politiskt parti, vilket är helt felaktigt. Din fråga blir relevant först när man går från civil Motståndsrörelse till att etablera ett parti, knutet till Motståndsrörelsen.

/Micke

Vad fyller då Motståndsrörelsen för funktion? Att låta ett gäng småungar dela ut flygblad och sälja tidningar?
Hade inte Motståndsrörelsen ett mål? Det verkar bli svårt att nå målet när man inte kan tala om hur man vill att det ska vara när man väl har nått dit. Hur ska man rekrytera folk om man inte har ett mål med verksamheten?

SMR har här visat att en liten klick människor tjänar pengar på att en lite större grupp går deras ärenden.

Upp till bevis!

Usch, det kändes nästan som om jag stal godis av ett litet barn, det var för enkel.
Citera
2009-03-23, 20:30
Medlem
Citat:
För att man inte driver små meningslösa projekt? För vilka genombrott har sommarjobbskampanjen eller kulan i kuvertet lett till? Jag kan inte påminna mig något, men berätta gärna.

/Micke

Man visar väl tydligt att man bara har en fråga att driva. Man kan inte driva ett land enbart att ta ställning i en fråga. Det är som att försöka köra en bil på enbart reservhjulet, när det fortfarande ligger i bagageluckan.

Vilket projekt som helst verkar vara större än vad SMR klarar av.
Citera
2009-03-23, 20:41
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busett1
Man visar väl tydligt att man bara har en fråga att driva. Man kan inte driva ett land enbart att ta ställning i en fråga. Det är som att försöka köra en bil på enbart reservhjulet, när det fortfarande ligger i bagageluckan.

Vilket projekt som helst verkar vara större än vad SMR klarar av.
Än en gång så svamlar du friskt och slår vilt omkring dig utan att riktigt veta vad du slår efter.

Läs följande så ser du snart hur fel du har.
http://www.patriot.nu/punkter.asp

/Micke
Citera
2009-03-23, 22:40
Medlem
Citat:
Än en gång så svamlar du friskt och slår vilt omkring dig utan att riktigt veta vad du slår efter.

Läs följande så ser du snart hur fel du har.
http://www.patriot.nu/punkter.asp

/Micke

Ja, det var enkelt att hänvisa till en sida med mycket blaj.

Jag ställer då konkreta frågor som jag inte fann svar på där.
1. Hur ska ett framtida pensionssystem se ut och finansieras?
2. Ska barnbidrgen behovsprövas?
3. Hur ska studiemedlen utformas för att ge alla möjlighet att studera?
4. Ska momsen avskaffas?

Väldigt raka frågor går inte misstolkas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in