2009-03-02, 19:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Nej, du är helt fel ute. De flesta aktivister finns att hitta i storstäderna om jag inte minns fel.

Intressant, jag trodde mer vissa landsortsområden, men i och för sig inte förvånande det du skrev.

Citat:
Och vad gäller ditt påstående, så ska jag svara rakt och ärligt.

-Jag umgås med mina Finska bröder och systrar i Motståndsrörelsen närhelst tillfälle ges.

Räcker det?

Ja det räcker, tack för svaret, jag blev väldigt förvånad av svaret dock. Nåja du har kanske ändrat dig gällande vissa saker, vad vet jag.

Citat:
ps. Bittert att svara på inlägg från dig, men det måste tyvärr göras ibland.

/Micke

Måste och måste, men då gör vi så här då, du svarade mig, och innan svarade jag på en kontrafråga av dig. Därför lämnar jag tråden så slipper vi tjafs oss emellan, jag fick ju faktiskt svar nu så.

/Jo...
Citera
2009-03-02, 20:55
Medlem
Mellanbrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Är inte "Finken" CP-skadad? Det hindrar inte honom från att vara en aktiv antifascist och uppviglare.

Vi har ju inget mot utvecklingsstörda
Citera
2009-03-02, 20:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jotun
Malin är väl själv neger så....

Ja, det är min syster.

När det gäller brott som kan ge ett antal månaders fängelse, bör inte den åtalade då vara häktad tills dom faller? Varför är du inte häktad för i väntan på dom? Vad är åklagarens motivering till det?
Citera
2009-03-02, 21:02
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yatzy_winner
När det gäller brott som kan ge ett antal månaders fängelse, bör inte den åtalade då vara häktad tills dom faller? Varför är du inte häktad för i väntan på dom? Vad är åklagarens motivering till det?
Att det inte fanns någon risk för flykt och att det lutar mot en friande dom? Det brukar vara det normala vid en rättegång.

/Micke
Citera
2009-03-02, 22:29
Medlem
Jotuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yatzy_winner

Ingen motivering alls, det var inte ens på tal att häktesbeslut skulle tas.
Citera
2009-03-03, 00:07
Medlem
nja

Citat:
Ursprungligen postat av Jotun
Nej, mitt enda problem med alkohol skulle väl vara att jag är nykterist. Vilka är mina andra problem du påstår att jag har?

Vad är ett bra liv för dig? Att varje dag ha en återkommande cirkel som ser ut som följer; sova, jobba, äta, titta på tv, blunda för verkligheten, vara egoistisk, skita i efterkommande generationer?

Det är väl upp till var och en att definera vad lycka är. Så länge det inte inkräktar på någon annans möjlighet att bli lycklig förstås. Vidare kan vi kanske vara rörande överrens om att sitta i fängelse inte är definitionen på ett bra liv.

Sedan har vi ju det faktum att om man springer omkring och muckar gräl med folk i parti och minut så träffar man förr eller senare på någon som slår tillbaka och det kan ju också vara otrevligt. Tyvärr så finns det för få personer med karaktär att tillrättavisa nynazister och annat patrask i Sverige men det kanske blir bättre med tiden och några fler Rödebyfall.
Citera
2009-03-03, 20:32
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daniel_krantz
Det är väl upp till var och en att definera vad lycka är. Så länge det inte inkräktar på någon annans möjlighet att bli lycklig förstås. Vidare kan vi kanske vara rörande överrens om att sitta i fängelse inte är definitionen på ett bra liv.

Sedan har vi ju det faktum att om man springer omkring och muckar gräl med folk i parti och minut så träffar man förr eller senare på någon som slår tillbaka och det kan ju också vara otrevligt. Tyvärr så finns det för få personer med karaktär att tillrättavisa nynazister och annat patrask i Sverige men det kanske blir bättre med tiden och några fler Rödebyfall.

För att citera Jotun "Och de kallar oss idioter"
Citera
2009-03-03, 20:47
Bannlyst
Fängelse för Jotun?

http://www.barometern.se/nyheter/hultsfred/nazister-domdes-till-fangelse(1186511).gm
Citera
2009-03-03, 21:03
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ATY
Fängelse för Jotun?

http://www.barometern.se/nyheter/hultsfred/nazister-domdes-till-fangelse(1186511).gm

Ja, det blev tydligen, att döma av artikeln, 14 månader...Varför ser man aldrig rubriken "liberaldemokrater dömdes till fängelse", "pingstvänner dömdes till fängelse", eller "bolsjeviker dömdes till fängelse"? Jag ser inte den politiska kopplingen till de åtalspunkter dessa smålänningar nu dömts på grundval av.
Citera
2009-03-03, 21:13
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Ja, det blev tydligen, att döma av artikeln, 14 månader...Varför ser man aldrig rubriken "liberaldemokrater dömdes till fängelse", "pingstvänner dömdes till fängelse", eller "bolsjeviker dömdes till fängelse"? Jag ser inte den politiska kopplingen till de åtalspunkter dessa smålänningar nu dömts på grundval av.
Om folk från sådana organisationer begår sina brott i grupp så brukar media vara ganska tydlig med det. Knutby, någon?

Det kan ju även bero på att medlemmar i SMR har en tendens att inte kunna hålla sig ifrån brott. De begår brott och försöker desperat rättfärdiga det med att "det är fel på systemet". Sådana människor ska visas för vad de är.

Men usch, stackars, stackars nazister..
Citera
2009-03-03, 22:55
Medlem
hoppas

Citat:
Ursprungligen postat av ATY
Fängelse för Jotun?

hoppas idioten har tillgång till internet på anstalt så man kan slöläsa hans idiotiska kommenterar och känna att man själv är intelligent i jämförelse. bra för självförtroendet.
Citera
2009-03-03, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av daniel_krantz
hoppas idioten har tillgång till internet på anstalt så man kan slöläsa hans idiotiska kommenterar och känna att man själv är intelligent i jämförelse. bra för självförtroendet.

Precis som vi gör med dig nu, menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in