2013-01-14, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RelicDeluxe
Att man blivit bättre på propaganda säger inte mycket. Det intressanta är hur mycket folk man fått in i rörelsen som är det intreessanta.

Länkande tidigare till till Nordfronts artikel gällande aktivism 2012
http://www.nordfront.se/svenska-motstandsrorelsens-2012.smr

Citat:
Det har inkommit 370st kamprapporter under året. Vissa av rapporterna har innehållit mer än en aktivitet och totalt sett handlar det om ungefär 550 olika aktiviteter som utförts under året i hela landet. Utöver alla dessa har det varit en hel del av de större aktiviteterna under året som publicerats som artiklar istället för kamprapporter. Slutsumman blir alltså ännu högre och egentligen handlar det om runt 600 aktiviteter som Motståndsrörelsens aktivister och medlemmar genomfört under året. Det är den bästa siffran sedan Organisationen grundades!

Citat:
Vi har utfört någon form av aktivitet i nästan 100 av Sveriges kommuner under 2012. I nästan en tredjedel av dem har vi varit regelbundet aktiva med återkommande flygbladsutdelningar, klistermärkesuppsättningar och affischeringar

Man får lägga ihop 1+1.
Att redovisa siffror likt SvP är ju av stor betydelse när det gäller partier. Utomparlamentariska organisationer har inte mycket att vinna på det mig veterligen. Snarare tvärtom.
Senast redigerad av Spetz 2013-01-14 kl. 17:13.
Citera
2013-01-14, 17:28
Medlem
RelicDeluxes avatar
Frammarsch= mer flygbladsutdelningar?

Lägger ihop 1 o 1 och får till att man piskar ihop mer aktiviteter(flygbladsutdelningar) för att få ihop nya medlemmar.

Men har det funkat?
Senast redigerad av RelicDeluxe 2013-01-14 kl. 17:30.
Citera
2013-01-14, 17:56
Medlem
Stormtroopers avatar
Citat:
Att man blivit bättre på propaganda säger inte mycket. Det intressanta är hur mycket folk man fått in i rörelsen som är det intreessanta.
Propaganda är ju väldigt viktigt, att du inte förstår det påverkar inte det faktumet.

Att det är intressant för dig att veta en massa saker tror jag inte Motståndsrörelsen tar särskilt stor hänsyn till när man bestämmer vad som ska redovisas. Dessutom är ju procentsatser rätt så ointressant om man inte redovisar de absoluta talen också, och du skulle nog ifrågasätta alla siffror som presenterades ändå.
Citat:

Lägger ihop 1 o 1 och får till att man piskar ihop mer aktiviteter(flygbladsutdelningar) för att få ihop nya medlemmar.
Eller så innebär mer medlemmar i sin tur mer aktivitet och den ökade aktiviteten är kopplat till att fler engagerat sig?
Citera
2013-01-14, 18:05
Medlem
RelicDeluxes avatar
Förstår mig tyvärr väl på propaganda. Därför som jag är kritisk till denna "frammarsch".

Att ni fortsätter envisas med att SMR ökar tar jag med en nypa salt.

Är aktivistdagarna obligatoriska förresten?

Har medlemsantalet ökat proportionellt till antalet aktiviteter?

Slingrar värre än dom värsta politikerna gör ni just nu...
Citera
2013-01-14, 18:07
Medlem
piratkattens avatar
Citat:
Håller med om att fet är jävligt konstigt att man inte presenterar något som stödjer att SMR skulle vara på frammarsch.

Är det inte alltid ni som kräver bevis såfort man slänger ur sig något. Om ni inte vill presentera antalet medlemmar så kan ni väl åtminstone göra som SvP och slänga upp en procentuell ökning iaf. Även om det i sig självt inte säger mycket men visar på iaf denna "frammarsch".

Är aktivistdagarna obligatoriska förresten?

Visst är det intressant med deras extrema ovilja att presentera medlemsantal och annat som påvisar den påstådda frammarschen? Ja, aktivistdagarna är obligatoriska och enligt min källa var det endast 35 deltagare senast. Denna källa har absolut inget att vinna på att ljuga, så stämmer det inte rör det sig väl i så fall om en missuppfattning någonstans. Men hittills har jag inte fått någon annan siffra presenterad. Att man dessutom för några år sedan hade ca 500 medlemmar men att detta nu minskat till ca 100 är väl också något som är mindre roligt för SMR att erkänna.

Det är dom siffror jag har fått, SMR är välkomna att bevisa om jag har fel. Klas Lund verkar vara den största mytomanen av dem alla, men det ligger ju i nazisternas natur att blint tro på sin ledare. Hell seger, era jävla clowner.
Citera
2013-01-14, 18:11
Medlem
RelicDeluxes avatar
Verkar väl vara den allmänna uppfattningen att SMR består av 100+ pers. Ännu mindre aktiva.

SMR verkar inte vara speciellt sugna på att dementera det heller.
Citera
2013-01-14, 18:35
Medlem
Jag tror ärligt talat inte att ni kommer lyckas bättre med att provocera fram siffor när ni är tre än när ni jobbar var för sig
Citera
2013-01-14, 22:01
Medlem
DetBlondaFolkets avatar
Citat:
Har du totalt missat Ludvika, Mariannelund och Bollnäs?! Något liknande dessa aktiviteter har inte Motståndsrörelsen genomfört på flera år.

Vidare så har man rekryterat flera nya och kompetenta skribenter under året. Allt fler har börjat läsa och kommentera artiklar på hemsidan, det är inte längre ovanligt att artiklar och notiser får över 50 kommentarer. Jag som medlem känner också till att det regelbundet sker nya rekryteringsmöten. Fler interna aktiviteter som träningar och fältaktiviteter har skett. Medelåldern i organisationen verkar också ha stigit senaste året.
Citera
2013-01-14, 22:43
Medlem
Deweys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetBlondaFolket
Har du totalt missat Ludvika, Mariannelund och Bollnäs?! Något liknande dessa aktiviteter har inte Motståndsrörelsen genomfört på flera år.

Vidare så har man rekryterat flera nya och kompetenta skribenter under året. Allt fler har börjat läsa och kommentera artiklar på hemsidan, det är inte längre ovanligt att artiklar och notiser får över 50 kommentarer. Jag som medlem känner också till att det regelbundet sker nya rekryteringsmöten. Fler interna aktiviteter som träningar och fältaktiviteter har skett. Medelåldern i organisationen verkar också ha stigit senaste året.
Men att ömkliga troll från kommentarsfälten på Realisten och nationell.nu hittat till Nordfront kan väl knappast ses som en seger?

"Problemet" är ju att ni har en totalt idealistisk analys där man genom att dela ut flygblad ska väcka det sovande folket. Politik fungerar inte på det sättet, politiken är alltid materiell. Fast det får man ju inte säga inom PK-SMR för då är man ju strasserist.
Citera
2013-01-14, 23:02
Medlem
Per.Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piratkatten
Visst är det intressant med deras extrema ovilja att presentera medlemsantal och annat som påvisar den påstådda frammarschen? Ja, aktivistdagarna är obligatoriska och enligt min källa var det endast 35 deltagare senast. Denna källa har absolut inget att vinna på att ljuga, så stämmer det inte rör det sig väl i så fall om en missuppfattning någonstans. Men hittills har jag inte fått någon annan siffra presenterad. Att man dessutom för några år sedan hade ca 500 medlemmar men att detta nu minskat till ca 100 är väl också något som är mindre roligt för SMR att erkänna.

Det är dom siffror jag har fått, SMR är välkomna att bevisa om jag har fel. Klas Lund verkar vara den största mytomanen av dem alla, men det ligger ju i nazisternas natur att blint tro på sin ledare. Hell seger, era jävla clowner.

Nej, det är inte obligatoriskt
Vi var 17 st från näste 5, menar du då att det var 18 från resten av landet?
Citera
2013-01-14, 23:09
Medlem
DetBlondaFolkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dewey
Men att ömkliga troll från kommentarsfälten på Realisten och nationell.nu hittat till Nordfront kan väl knappast ses som en seger?
Vad grundar du det påståendet på? Oavsett vart läsarna kommer från så är det fortfarande fler som läser och kommenterar än förut. Och det är åtminstone ett steg framåt.

Citat:
Ursprungligen postat av Dewey
"Problemet" är ju att ni har en totalt idealistisk analys där man genom att dela ut flygblad ska väcka det sovande folket. Politik fungerar inte på det sättet, politiken är alltid materiell. Fast det får man ju inte säga inom PK-SMR för då är man ju strasserist.
Ännu ett korkat påstående.. Hade du haft koll så hade du vetat att flygbladsutdelningar endast utgör en del av organisationens aktiviteter. Utöver propagandaspridning (som faktiskt är en viktig del av kampen för att rekrytera och upplysa folk) så förekommer det otroligt mycket andra aktiviteter, både offentliga och interna sådana.
Citera
2013-01-14, 23:16
Medlem
DetBlondaFolkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Per.S
Nej, det är inte obligatoriskt
Vi var 17 st från näste 5, menar du då att det var 18 från resten av landet?
35 pers är väl ungefär antalet Stockholmare som brukar deltaga på aktivisdagar, föredrag och övriga större samlingar. Nu deltog tyvärr inte jag på senaste aktivistdagarna så jag kan varken bekräfta eller dementera. Men jag vågar nog ändå tippa på att det totala antalet besökare översteg 60-70 personer med råge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in