Citat:
Ursprungligen postat av Pseud0nym
http://www.dn.se/nyheter/sverige/demonstranter-i-ludvika-angreps
Det som hänt är alltså att SMR angripit anti-rasistister på folkets hus efter den fredliga demonstrationen. En av talarna blev nedslagen med en glasflaska.
Med denna händelse i åtanke blir förvirringen kring nazisternas strategi och syn på våld ganska stor. Tidigare har det påståtts av nazister själva att de använder våld enbart i självförsvar, men det gäller alltså inte längre. Låt oss använda denna händelse som diskussionsunderlag för en bredare diskussion kring våld och strategi.
Var det en försvarbar handling, strategiskt respektive moraliskt? Hur tror ni att nazister uppfattas av folk i gemen när sånt här händer? Vilken roll har angreppsvåld mot meningsmotståndare i den nazistiska ideologin respektive praktiken?
Var det en försvarbar handling, strategiskt respektive moraliskt?
- Ja, enligt mig så var det helt klart rättfärdigat, då diverse nationella grupper har blivit oprovocerat angripna av våldsvänstern under flera år. Det var på tiden att dessa landsförrädare fick våld utövat emot sig.
Hur tror ni att nazister uppfattas av folk i gemen när sånt här händer?
Av vem/vilka menar du? Ni landsförrädare långt ut på vänsterkanten gråter nog och hatar mot de nationella hjältarna. Av vanligt folk så är ju en väldigt stor del bara indoktrinerat boskap, dessa blir naturligtvis upprörda över att "dödsnazister misshandlar oskyldiga människor!!!" dock har jag börjat se ett uppvaknande hos den gemene svensken och dessa blir nog knappast illa berörda av att höra om detta, då alla vet om att det är till största del ni som står ansvariga för det politiska våldet i landet, samt massvis med övriga brott. Ni är oerhört hatade bland fler belysta svenskar än vad ni tror.
Vilken roll har angreppsvåld mot meningsmotståndare i den nazistiska ideologin respektive praktiken?
- Jag vill minnas att Hitler skrev något liknande "Den organisation som inte kan försvara sig förtjänar inte heller att fortsätta existera".
I övrigt så är jag, tro det eller ej, inte SMR medlem. Jag kan till viss del anses som en 'anhängare/associate' men jag är inte en medlem. Jag stödjer dock flera av deras aktioner, men inte alla. Ja, jag vet att SMR har en hel del WT anhängare, men dessa får mycket gärna fortsätta att utöva våld mot dessa så kallade "Anti-rasister" för jag har tröttna på dessa för länge sedan.
Bra jobbat SMR, fortsätt bedriva kamp
Hell seger!