2013-04-25, 00:37
Medlem
J0kerns avatar
Varför finns det egentligen flera olika nästen i SMR när de ändå iprincip alltid är samma dussintal individer på era gatuaktioner? Oavsett om de är belägna i norr eller söder - är ni kort och gott inte fler än sådär..?
Blir urvattnat när samma personer som genomför "näste 2s" gatuaktion dyker upp veckan därpå 20 mil norrut och representerar "näste5"...

Kastar ej paj, seriös funderar som slog mig när jag plöjt igenom er publika dokumentation.
Citera
2013-04-25, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J0kern
Varför finns det egentligen flera olika nästen i SMR när de ändå iprincip alltid är samma dussintal individer på era gatuaktioner? Oavsett om de är belägna i norr eller söder - är ni kort och gott inte fler än sådär..?
Blir urvattnat när samma personer som genomför "näste 2s" gatuaktion dyker upp veckan därpå 20 mil norrut och representerar "näste5"...

Kastar ej paj, seriös funderar som slog mig när jag plöjt igenom er publika dokumentation.
Fast du har ju fel. Mig veterligen har ingen från näste 2 varit med på någon aktivitet i näste 5 i år (undantaget skulle väl kunna vara att Fredrik Vejdeland höll föredrag i näste 5, men det är ju inget att gnälla över). Om du kollar på filmer med flera års mellanrum kan det kanske hända att någon flyttat och därför dyker upp på ett annat ställe. Annars får du ju gärna berätta vilka filmer du sett och dragit den slutsatsen av.
Citera
2013-04-25, 18:00
Medlem
STFUMRTWISTEDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Fast du har ju fel. Mig veterligen har ingen från näste 2 varit med på någon aktivitet i näste 5 i år (undantaget skulle väl kunna vara att Fredrik Vejdeland höll föredrag i näste 5, men det är ju inget att gnälla över). Om du kollar på filmer med flera års mellanrum kan det kanske hända att någon flyttat och därför dyker upp på ett annat ställe. Annars får du ju gärna berätta vilka filmer du sett och dragit den slutsatsen av.

Antar att han menade att bland annat Pär var med på aktiviteten i Sthlm, hedrandet av Hallberg-Cuula.
Tycker dock inte att det är något konstigt att nästen samarbetar vid större aktiviteter.
Citera
2013-04-26, 16:33
Medlem
J0kerns avatar
Har ingen aning om hur nästena uppdelade geografiskt, tog bara två random exempel.
Jag förstår att olika "nästen hjälper varandra", och att folk reser från andra orter etc.
Men de jag vill belysa och tycker är märkligt är att de i mån och mycket är samma deltagare
fast ni står på en vintermarknad i norrland, på ett torg i Bollnäs, eller utanför riksdagen i huvudstaden.

Majoriteten deltagare är desamma oavsett, och går att identifiera till flera aktioner. Uppdelningen på dessa nästen känns således urvattnad när det är samma dussintal personer som ändå åker land och rike runt. För att ena dagen represnetera ett näste, och nästa dag ett annat?
Senast redigerad av J0kern 2013-04-26 kl. 16:35.
Citera
2013-04-26, 16:39
Medlem
25Decembers avatar
Hur är era nästen indelade? Vet att jag sett en karta på eran hemsida men kan inte hitta den nu.
Senast redigerad av 25December 2013-04-26 kl. 16:42.
Citera
2013-04-26, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J0kern
Majoriteten deltagare är desamma oavsett, och går att identifiera till flera aktioner. Uppdelningen på dessa nästen känns således urvattnad när det är samma dussintal personer som ändå åker land och rike runt. För att ena dagen represnetera ett näste, och nästa dag ett annat?
Jag tycker du överdriver lite nu. Det är nog inte en majoritet av deltagarna som är desamma oavsett vart i landet en aktion hålls och det är inte samma dussintal personer som åker land och rike runt, som du påstår.

Nästesindelningen fungerar också bra tycker jag. Hade det inte funnits olika nästen i specifika delar av landet hade det nog lett till ett organisatoriskt kaos utan dess like.
Citera
2013-04-29, 13:10
Medlem
NordiskRevolutions avatar
Varför har nordfront.se en kommentarsfunktion? Vad är syftet?
Citera
2013-04-29, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NordiskRevolution
Varför har nordfront.se en kommentarsfunktion? Vad är syftet?
Att folk ska kunna skriva kommentarer till artiklarna. Hurså?

Det finns förövrigt en specifik tråd om Nordfront som den här diskussionen kanske passar bättre i:

https://www.flashback.org/t1864154
Citera
2013-04-29, 21:18
Moderator
MrFishboys avatar
Diskussioner om Nordfront tas i tråden om Nordfront som det länkas till i inlägget ovan...

/Mod
Citera
2013-05-06, 20:52
Medlem
Bassan1703s avatar
Orkade inte kolla efter ifall denna frågan var ställd tidigare i tråden, men hur som helst.

Ni som är motståndsmän vilket parti röstar ni på i valet 2014? Eftersom SMR är en utomparlamentarisk rörelse.
Citera
2013-05-06, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassan1703
Orkade inte kolla efter ifall denna frågan var ställd tidigare i tråden, men hur som helst.

Ni som är motståndsmän vilket parti röstar ni på i valet 2014? Eftersom SMR är en utomparlamentarisk rörelse.

Som det ser ut i dagsläget så är det SvP för min del iaf.
Citera
2013-05-06, 21:29
Bannlyst
Inför förra valet har jag tom för mig att Nordfront intervjuade en representant för SvP och en representant för ND. Det tycker jag var hederligt och bra gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in