Citat:
Ursprungligen postat av Spetz
Du kanske inte är någon röding, du beter dig bara lika enkelspårigt som en.
Vilken fiende är det du tror man ska alliera sig med? Det är ju inte rasfrämlingarna i sig som vi måste fokusera på, utan krafterna bakom. Jag tror knappast att de krafterna skulle vilja gynna vår kamp:P
Att utesluta personer som ser nordiska ut men har en bråkdel främlingsblod i sig ur den nationella rörelsen kommer inte leda någonstans. Så länge de uppfyller
Ett starkt förakt mot sionismen borde väl vara en punkt också...
Just "etnisk tillhörighet" är att bege sig ut på styva linan. Ska vi sätta upp fasta ramar för mått på skalle och näsa, tillsammans med lämplig färgkarta för att urskilja icke-önskvärda hår- och ögonfärger? Jag är självfallet också inne på spåret att bevara etniska svenskar, men om man är tydlig med det så gäller det att det finns en relativt konkret bild av vilken kropp som är svensk och vilken som inte är det. Vad händer om ens farsa är pursvensk, men man har judeblod ett par generationer tillbaka på morsans sida? Bilden av vad som ses som "okej" och inte är oerhört luddig och öppen för feltolkningar och mediala påhopp.
En rimligare måttstock vore att börja med att förpassa alla utomeuropeiska invandrare, men det är egentligen bara ett delmål. Många invandrare i Sverige är, trots många etniska nationalisters dravel om att tillåta vit europeisk invandring, inte i närheten av det germanska folket. Nästan hela södra Europa är idag uppblandat med araber, och Balkans slaver är också ofta till stor del annorlunda oss.
Att alliera sig med nationlister med en annan etnisk bakgrund är som diskutera bostadsbygge på Pluto - även om det i teorin är en fin liten tanke så är det så avlägset och ointressant att det inte förtjänar den tid det tar att prata om det. Vad japanerna gör i Japan eller vad kurderna gör i Turkiet skiter jag fullständigt i, så länge svenskar styr och bebor Sverige.
Edit: Ett tillägg bara; är medveten om SMR och deras småfjantiga "judiskt/romskt blod kan tolereras under vissa omständigheter", men för allmänheten som tittat in utifrån så är det hela konstigt att en organisation lägger en sådan vikt vid etnisk tillhörighet - utan att egentligen säga mer i frågan. Har ni måhända en gammal rasbiolog ifrån 30-talet som betar av eventuella aspiranter?