2012-02-11, 17:26
Medlem
RelicDeluxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Per.S
Jag var där.(antar att dalapolisen misslyckades denna gången med)
Var du?
Det antal (600) som dalarnas tidningar skriver är då helt fel,max 300 uppskattar jag det till.
Fast kan dom få deras demo i ludvika till 200 så kan man nog fabulera ihop 600 till falun också

Hmmm....såg inte dig iaf. Tittade runt lite men det var för mycket folk för att se antar jag.

Vad tyckte du om manifestationen då? Gick rätt bra med tanke på att det var uppstyrt på en vecka.
Citera
2012-02-11, 17:28
Medlem
RelicDeluxes avatar
Såg inga fanor eller nåt som tydde på att nazisterna var närvarande. Men jag antar att ni höll låg profil, varför gjorde ni det isåfall?
Citera
2012-02-11, 22:01
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RelicDeluxe
Såg inga fanor eller nåt som tydde på att nazisterna var närvarande. Men jag antar att ni höll låg profil, varför gjorde ni det isåfall?
Varför skulle fanorna vara med? Låg profil när chefen från Dalarna öppet finns på plats? Hur tänkte du nu? Fanorna har ett syfte, nämligen att uppmärksamma allmänheten att Motståndsrörelsen håller en aktion, det gjorde man inte idag, därför fanns inga fanor. Ganska enkelt om du frågar mig.

/Micke
Citera
2012-02-11, 22:17
Medlem
RelicDeluxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Varför skulle fanorna vara med? Låg profil när chefen från Dalarna öppet finns på plats? Hur tänkte du nu? Fanorna har ett syfte, nämligen att uppmärksamma allmänheten att Motståndsrörelsen håller en aktion, det gjorde man inte idag, därför fanns inga fanor. Ganska enkelt om du frågar mig.

/Micke

Jag förstår Micke....Nu hade ju Pär.S världens chans till att yttra sig och visa sig att dom inte håller med, varför tog dom inte chansen?

Nåja, Men för att vara uppstyrt på en vecka så verkade det vara en väldigt lyckad aktion.
Citera
2012-02-11, 22:22
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Jag förstår Micke....Nu hade ju Pär.S världens chans till att yttra sig och visa sig att dom inte håller med, varför tog dom inte chansen?

Nåja, Men för att vara uppstyrt på en vecka så verkade det vara en väldigt lyckad aktion.
Nu vet ju varken du eller jag om Pär passade på att samtala med allmänheten, jag känner ju iof Pär rätt bra så jag skulle bli högst förvånad om han inte samtalade med allmänheten. Givetvis inget brandtal på torget men lugna och metodiska diskussioner lär ha ägt rum.

Ja, det gäller ju att smida medan järnet är varm. Men det bevisar även att Riazat inte led av någon allvarligare hjärnskakning. Möjligtvis att han fick lite ont i skallen efter "attacken", men mer än så lär det inte ha varit. Och här vet alla som haft en ordentlig hjärnskakning vad jag pratar om, jag låg själv sängliggandes i över 3 veckor efter en ordentlig hjärnskakning och mindre blödning i bakre delen av hjärnan. Någon möjlighet att stå upp och tala hade jag inte, såvida jag inte ville kaskadspy, så hela arrangemanget visar ju att Riazat ljög om skadorna.

/Micke
Citera
2012-02-11, 22:39
Medlem
RelicDeluxes avatar
Citat:
Nu vet ju varken du eller jag om Pär passade på att samtala med allmänheten, jag känner ju iof Pär rätt bra så jag skulle bli högst förvånad om han inte samtalade med allmänheten. Givetvis inget brandtal på torget men lugna och metodiska diskussioner lär ha ägt rum.

Ja, det gäller ju att smida medan järnet är varm. Men det bevisar även att Riazat inte led av någon allvarligare hjärnskakning. Möjligtvis att han fick lite ont i skallen efter "attacken", men mer än så lär det inte ha varit. Och här vet alla som haft en ordentlig hjärnskakning vad jag pratar om, jag låg själv sängliggandes i över 3 veckor efter en ordentlig hjärnskakning och mindre blödning i bakre delen av hjärnan. Någon möjlighet att stå upp och tala hade jag inte, såvida jag inte ville kaskadspy, så hela arrangemanget visar ju att Riazat ljög om skadorna.

/Micke

Kan gott och väl tänka mig att Pär skulle ha samtalat med folk men inte vad det verkar, inte vad jag fått uppfattning om iaf.

Vilka skador Daniel fått kan jag inte uttala mig om men han har väl sagt att det var hjärnskakning, inte till vilken grad. Propaganda goes both ways som det heter.
Citera
2012-02-11, 22:55
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Kan gott och väl tänka mig att Pär skulle ha samtalat med folk men inte vad det verkar, inte vad jag fått uppfattning om iaf.

Vilka skador Daniel fått kan jag inte uttala mig om men han har väl sagt att det var hjärnskakning, inte till vilken grad. Propaganda goes both ways som det heter.
Lär ju ha varit en hel del folk på stan för att beskåda spektaklet, så är nog svårt att få en övergripande blick av allt som hände där.

Nog är det så, men att Riazat är en lömsk jäkel är väl ingen nyhet.

/Micke
Citera
2012-02-11, 23:08
Medlem
RelicDeluxes avatar
Citat:
Lär ju ha varit en hel del folk på stan för att beskåda spektaklet, så är nog svårt att få en övergripande blick av allt som hände där.

Nog är det så, men att Riazat är en lömsk jäkel är väl ingen nyhet.

/Micke

Som sagt så var det sjukt mycket folk så jag kunde omöjligen överblicka allt.

En sak kan jag säga dock, har nog aldrig sett så många civilare på en och samma plats i Falun förut haha..
Citera
2012-02-11, 23:30
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Som sagt så var det sjukt mycket folk så jag kunde omöjligen överblicka allt.

En sak kan jag säga dock, har nog aldrig sett så många civilare på en och samma plats i Falun förut haha..
Det går nog över ska du se Polisen lär tröttna på att bevaka tillställningar som förblir händelselösa och allt går tillbaka till vanligt.

Men det som är positivt är att det lär bli lugnare på båda parters tillställningar. Varken nationella eller vänstern kommer tillåtas störa den andres arrangemang, vilket lär förgrymma Riazat något enormt och det roar mig än mer

/Micke
Citera
2012-02-12, 19:04
Medlem
Citat:
Tror nog knappast alla som va där,,sympatiserade med vänstern,,,,,
Citera
2012-02-12, 19:41
Medlem
RelicDeluxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bushido69
Tror nog knappast alla som va där,,sympatiserade med vänstern,,,,,

Nej, men det var inte en manifestation för vänstern utan mot rasism. Hela dalabänken från höger till vänster( utom sd) supportade manifestationen.
Citera
2012-02-12, 20:04
Medlem
Citat:
Nej, men det var inte en manifestation för vänstern utan mot rasism. Hela dalabänken från höger till vänster( utom sd) supportade manifestationen.
Vilket alltså styrker följande påstående:
Höger eller vänster spelar ingen roll - de är bägge olika sidor av samma mynt. När det kommer till viktiga frågor står de enade - mot svenskarna och för mångkulturen. Den enda sanna oppositionen ÄR den nationella rörelsen och framför allt dess spjutspets: Svenska motståndsrörelsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in