Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-22, 00:50
  #12001
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Problemet med NMR är att de har en ganska snäv rekrytering av medlemmar till organisationen, man skall hålla med om stora delar av ideologin, göra grovjobb på gatan men samtidigt kan man uteslutas för att bita huvudet av en mus(levande) eller att bruka ofensivt våld.

Kort sagt begär NMR av medlemmarna att de skall agera moboffer på gatan medan ledningen styr över resurser och ideologi. Det som sannolikt kommer hända är att nordfront.se kommer nå ut till nånga och övertyga många, dock en liten minoritet, antagligen kommer NMR lyckas övertyga folk som är betydligt vettigare än den nuvarande ledningen och det är i det skedet som organisationens framtid avgörs. Det mest troliga är att NMR inte nyttjar dessa nya kompetenser och många intelleltuella väljer att angagera sig i andra projekt.

Hur menar du att NMR skiljer sig från ex SVP? Att ledningen styr över ideologi och taktik är väl inget konstigt? Vad menar du med mobboffer?
Citera
2015-07-22, 00:59
  #12002
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Riksledningen förvaltar fritt över tillgångar som tillhör nästen och övrig verksamhet som faller inom NMR. Du kan ju be att få läsa "Nästespärmen" där alla detaljer tas upp även de ekonomiska, antingen så ljuger du eller så har du verkligen ingen koll vilket gör det lite komiskt
Organisationens ekonomi har reformerats sedan du var med.
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Men det har historiskt försvunnit en del pengar genom åren, från gårdsfonden och fånghjälpen för att nämna två, de skyldiga fick stanna kvar i SMR och pengarna betalades aldrig tillbaka trots att vi var många som krävde åtgärder.
Ja, de var kvar förut och du accepterade att de var kvar. Hade beslutet att låta dem vara kvar varit totalt förkastligt borde du ha lämnat organisationen där och då istället för att så här i efterhand gnälla och slå dig för bröstet. Ingen av de inblandade är väl heller kvar idag och det ena fallet rörde en väldigt liten summa pengar och i det andra fallet användes pengarna till att köpa saker som gynnade kampen. Inget av fallen handlade om att ledningen berikade sig på pengar från medlemmar, varför det är rätt så falskt av dig att ta upp de här fallen i samband med att du talar om att ledningen kan stoppa pengar i egen ficka. För att inte nämna att det är förrädiskt beteende att som fd medlem diskutera organisationsangelägenheter på det här sättet.
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Så det vore ju ytterst tacksamt om du nu ska svara på frågor inte satt och svamlade en massa om föreningar, då det inte ens är i närheten av sanningen.
Det som framför allt diskuterades var donationer till Nordfront och dessa hamnar i en förening där pengarna inte kan förskingras hur som helst.
Citat:
Ursprungligen postat av Askatasuna
Vad tyst det blev när han blev konfronterad med fakta.
Fakta och fakta. Det var väl mest massa insinuationer som vanligt, men jag förstår att ni rödingar älskar Skillt när han håller på så.
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Problemet med NMR är att de har en ganska snäv rekrytering av medlemmar till organisationen, man skall hålla med om stora delar av ideologin, göra grovjobb på gatan men samtidigt kan man uteslutas för att bita huvudet av en mus(levande) eller att bruka ofensivt våld.
Fan livet är inte lätt alltså. Jag lider verkligen av att jag inte får bita huvudet av levande möss
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Kort sagt begär NMR av medlemmarna att de skall agera moboffer på gatan
Nej. Släpp teorirunkandet och titta på hur saker fungerar på riktigt. Brukar organisationens aktivister bli mobbade och angripna på gatan utan att slå tillbaka?
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
medan ledningen styr över resurser och ideologi.
Så funkar det i alla organisationer som inte är totalt demokratiskadade.
Citera
2015-07-22, 01:32
  #12003
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Say what?
Har detta hänt alltså?
Tror Emil Hagberg berättade om det i en av intervjuerna med Klas Lund. Var någon aktivist som hade tagit en bild på när han bet huvudet av en mus och la upp den på Facebook eller liknande, om jag inte minns fel.
Citera
2015-07-22, 01:44
  #12004
Medlem
Inte.fucking.malmos avatar
Hej. Jag är egentligen inte involverad inom någon form utav nationalism eller rasrelaterad åskådning, men utav vad jag sett ute på stan har jag noterat att fokus verkar ha förskjutits ifrån Sverige specifikt till Norden i allmänhet. I stort sett de enda politiskt nationella klistermärkena i Helsingborg som är utpekat landsspecifika numera är de danska märkena, som däremot verkar ha fått en ökad spridning på denna sida utav sundet.

Är detta en medveten linje som antagits utav nationella grupper, dvs att tona ner svenskheten och satsa på en mera allmän nordisk gemenskap?

Även om jag själv är van vid en viss danskvänlighet från fotbollsläktarna osv så får jag erkänna att jag är mycket förvånad av att se den här tendensen avspeglas utav folk som mera är inne på den politiska banan.
Citera
2015-07-22, 09:50
  #12005
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Så funkar det i alla organisationer som inte är totalt demokratiskadade.
Jag skrev inte att det nödvändigtvis var dåligt, det hela bygger på att det är bra folk som styr(detta var inte fallet med SD, SvP, ND, osv). Bra med radio nordfront, det gör att man får lite för troende för ledningen vilket gör än mer villig att ställa upp som maktlös stödmedlem.

NMR är för övrigt också demokratiskadade, bara inte lika mycket som andra organisationer.

Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Nej. Släpp teorirunkandet och titta på hur saker fungerar på riktigt. Brukar organisationens aktivister bli mobbade och angripna på gatan utan att slå tillbaka?
Ö trodde organisationen var för väpnad revolution, ni säger själva att ni inte tror att ni skall få makten via val, så då måste ni för eller senare börja använda våld offensivt(en bra början kan vara mot enstaka fiender).

Problemet nu med era regler är att vänstermänniskor kan välja att attackera när de är många eller kan gömma sig bakom polisen medan reglerna förbjuder er att bruka våld när de inte har börjat.
__________________
Senast redigerad av adolf512 2015-07-22 kl. 10:49.
Citera
2015-07-22, 21:32
  #12006
Medlem
8711s avatar
Vackert porträtt!

Var det Motståndsrörelsen som var med i tv-programmet Tunnelbanan ikväll och gapade om vit revolution - utan pardon? Det är väl ett av era slagord?
__________________
Senast redigerad av 8711 2015-07-22 kl. 21:36.
Citera
2015-07-22, 22:39
  #12007
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Vackert porträtt!

Var det Motståndsrörelsen som var med i tv-programmet Tunnelbanan ikväll och gapade om vit revolution - utan pardon? Det är väl ett av era slagord?

Det har jag svårt att tro, det såg ju ut som ett gäng skinnskallar.
Citera
2015-07-22, 23:29
  #12008
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
NMR är för övrigt också demokratiskadade, bara inte lika mycket som andra organisationer.
Organisationen är hierarkisk och beslutsfattandet är icke-demokratiskt helt oavsett att vi förespråkar folkstyre rent ideologiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Ö trodde organisationen var för väpnad revolution, ni säger själva att ni inte tror att ni skall få makten via val, så då måste ni för eller senare börja använda våld offensivt(en bra början kan vara mot enstaka fiender).
Organisationen är för en fredlig revolution så länge den vägen är öppen. Finns heller ingen poäng i att säga att man är för brottslighet och har för avsikt att bryta mot lagen. Polisen och rättsväsendet har behandlat aktivister som yrkeskriminella, personer i ledningen har anhållits misstänkta för olovlig kårverksamhet, fiender hetsar om att vi borde förbjudas. Är det då smart att ge dem rätt genom att säga att man planerar en väpnad revolution? Eller är det smartare att väga sina ord lite annorlunda i det här stadiet?
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Problemet nu med era regler är att vänstermänniskor kan välja att attackera när de är många eller kan gömma sig bakom polisen medan reglerna förbjuder er att bruka våld när de inte har börjat.
Fast det är ju bara ett problem i den mån det verkligen är ett problem och det är väl bara vid demonstrationer som rödingar samlas bakom poliser. Om du tror att Motståndsrörelsen låter våldsrödingar samla ihop en pöbel för att angripa oss så tror du ju fel och tolkar reglerna fel. Personer som förbereder ett angrepp ska så klart behandlas som angripare när det passar oss och inte dem.
Citera
2015-07-22, 23:33
  #12009
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Vackert porträtt!

Var det Motståndsrörelsen som var med i tv-programmet Tunnelbanan ikväll och gapade om vit revolution - utan pardon? Det är väl ett av era slagord?

Intressant att reflektera över hur allt verkar sammanträffa just nu, 22 juli fyra år efter Utöya. Trettioårig nazist med stort parti dynamit inklusive ett Hitler-altare och precis rätt time:at för att dra igång ett litet drev.
Citera
2015-07-22, 23:34
  #12010
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inte.fucking.malmo
Hej. Jag är egentligen inte involverad inom någon form utav nationalism eller rasrelaterad åskådning, men utav vad jag sett ute på stan har jag noterat att fokus verkar ha förskjutits ifrån Sverige specifikt till Norden i allmänhet. I stort sett de enda politiskt nationella klistermärkena i Helsingborg som är utpekat landsspecifika numera är de danska märkena, som däremot verkar ha fått en ökad spridning på denna sida utav sundet.

Är detta en medveten linje som antagits utav nationella grupper, dvs att tona ner svenskheten och satsa på en mera allmän nordisk gemenskap?

Även om jag själv är van vid en viss danskvänlighet från fotbollsläktarna osv så får jag erkänna att jag är mycket förvånad av att se den här tendensen avspeglas utav folk som mera är inne på den politiska banan.
Motståndsrörelsen har ju gjort ett medvetet val att betona det nordiska och organisera sig över hela Norden. Nordisk Ungdom har också ett visst fokus på Norden (eller Skandinavien). Vissa identitärer/arkeofuturister är också positiva till ett mer enat Norden.

Det var väl SD och SvP som betonade det svenska och inte talade särskilt mycket om Norden, men SvP har ju lagts ner och SD är inte nationella. Så utvecklingen går väl bort från svensk nationalism till en nordisk national(social)ism.
Citera
2015-07-23, 00:12
  #12011
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Motståndsrörelsen har ju gjort ett medvetet val att betona det nordiska och organisera sig över hela Norden. Nordisk Ungdom har också ett visst fokus på Norden (eller Skandinavien). Vissa identitärer/arkeofuturister är också positiva till ett mer enat Norden.

Det var väl SD och SvP som betonade det svenska och inte talade särskilt mycket om Norden, men SvP har ju lagts ner och SD är inte nationella. Så utvecklingen går väl bort från svensk nationalism till en nordisk national(social)ism.

Hur ser NMR på Finländare? Är det Sannfinländarna som kommer ingå i den Nordiska koalisationen? Har NMR haft några samtal med Sannfinländarna? Vilka andra partier i Skandinavien kommer ingå i den Nordiska motståndsrörelsen? Kommer det på sikt bli ett partinamn som gäller över gränserna eller hur är det tänkt?
Citera
2015-07-23, 00:38
  #12012
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Hur ser NMR på Finländare? Är det Sannfinländarna som kommer ingå i den Nordiska koalisationen? Har NMR haft några samtal med Sannfinländarna? Vilka andra partier i Skandinavien kommer ingå i den Nordiska motståndsrörelsen? Kommer det på sikt bli ett partinamn som gäller över gränserna eller hur är det tänkt?
Nordiska motståndsrörelsen finns i Finland:

http://www.patriootti.com/

Sannfinländarna är som SD och är väl dessutom lite svenskfientliga i sin "nationalism" även om jag inte är helt insatt i hur det där ligger till.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback