Citat:
Ursprungligen postat av Burquette
det här är ju guld! hoppas att min frågor inte upplevs som allt för provokativa.
1. är det här resultatet av ett regelskifte, eller har du fått en status inom gruppen som tillåter att du svarar på frågor?
2. Klas lund, vad gör han för Organisationen? hur ser en dag i hans liv som ledare ut?
3. jobbar klas lund, eller försörjs han av Organisationen?
jag har hört att han jobbar på ett mer omfattande ideologiskt verk än 'runstaven', och det skulle ju faktiskt motivera en lön. stämmer det?
om så är fallet, tar han själv pengar ur motståndskassan, eller finns det en "kamrer" som sköter ekonomin?
4. har enskilda medlemmar insyn i ekonomin vid till exempel en årsrapport?
1. Jag har fört en diskussion om vikten av att inte avskräma oss från omvärlden, en åsikt som delas av de andra. Och efter att vi pratat igenom det hela fick jag förtroendet att svara på frågor.
2 och 3. Klas Lund är Motståndsrörelsens ledare. Exakt hur hans liv ser ut vet jag inte, mer än att han har dagarna fyllda med arbete av olika karaktär som rör Motståndsrörelsen. Vad gäller Klas Lunds ekonomiska situation så vill jag inte svara, av precis samma anledning som jag inte vill att någon annan ska svara för min ekonomiska situation, det är privat.
Sedan kan jag iaf säga att det kommer att släppas en hel del intressant material från Motståndsrörelsen under 2009.
4. Vad gäller ekonomin så saknas det inte insyn.
/Micke