2008-09-26, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Att inte vara lojal mot det land man bor i och det folk som existerar i den nationen, det är en sjuk böjelse, oavsett vad all världens brackor och blötdjur må påstå (det är som bekant ytterst PK att bekämpa svensk eller tysk eller italiensk osv. patriotism). Det var en självklarhet att endast goda patrioter skulle tillerkännas medborgarskap i de kulturellt mest sofistikerade och kreativa stadsstater världen skådat, som den athenska och den florentinska. Varför inte syfta till att de normerna återigen ska bli gällande?
Judar som i första hand är lojala mot "Israel" och "det judiska folket" är uppenbarligen inte att betrakta som goda patrioter i relation till det land där de så generöst fått medborgarksap - snarare är de faktiska eller potentiella landsförrädare. I USA har dessa "dubbla lojaliteter" tack vare Israellobbyisternas inflytande haft mycket avskräckande konsekvenser, som störtar den en gång livskraftiga nationen i avgrunden.

Och här har vi anledningen till varför lojalitet mot land och folk är helt sjukt. Att byta lojalitet efter dessa regler skapar om något snedvridna och schizofrena världsuppfattningar.
Jaja, tack för svaret iallafall, men jag måste nog vidhålla vid ditt första inlägg, lojalitet mot land och folk är en sjuk böjelse.
Senast redigerad av olidlig 2008-09-26 kl. 12:18.
Citera
2008-09-29, 23:38
Medlem
Burquettes avatar
var det en engångsaktivist som trottarna behöll i lördags? eller var det en stödmedlem som likt stödfanan kan lämnas i händerna på antagonister utan konsekvens för det ansvariga nästet?
Citera
2008-10-01, 00:29
Medlem
Svenska motståndsrörelsen

Dom ställer väldigt höga krav på sina aktivister. Vilket är väldigt bra för den delen. Dom är mycket bra och bildade människor.
Citera
2008-10-01, 00:39
Medlem
Julius Moscas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virre-sthlm
Dom ställer väldigt höga krav på sina aktivister. Vilket är väldigt bra för den delen. Dom är mycket bra och bildade människor.

...om du får säga det själv.
Citera
2008-10-01, 14:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av virre-sthlm

Jepp ledaren dömd för bla dråp och rymde från ett tre månaders fängelsestraff. Och det brillianta slagorden på Folkets marsch tyder på en otrolig bildning.
Citera
2008-10-07, 23:53
Medlem
Burquettes avatar
barbariet

Shir frågade i en annan tråd om vad som egentligen händer med det utlovade barbariet. micke svarar så här

Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
När det sker, så kommer du veta att det har börjat. Rätt simpelt va?

ok, det blir alltså nått coolt? eller i alla fall nått som märks? då är det förmodligen så att jag var utomlands när allt det spännande som skulle inträffa i våras inträffade. för inte kan det väl vara så att Organisationen snackar mer än dom uträttar? som typ den där gruppen som slog på stora trumman mot dom där andra nassarna i helsingborg? doh! det var ju smr, och det var ju bara tomma ord.

hur var det med den inre fienden? doh! det var ju visst de inre kamraterna visade det sig.

livet måste vara så enkelt när man är med i en sekt och slipper komma med egna uttalanden eller tänka själv. utifrån, från den riktiga världen, verkar det vara ungefär som att SMR snackar en massa dom inte backar.

(om nu någon som verkligen har inflytande läser här, sluta vara sånna jävla dramaqueens)
Citera
2008-10-08, 12:36
Medlem
LillGrevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burquette
Shir frågade i en annan tråd om vad som egentligen händer med det utlovade barbariet. micke svarar så här

ok, det blir alltså nått coolt? eller i alla fall nått som märks? då är det förmodligen så att jag var utomlands när allt det spännande som skulle inträffa i våras inträffade. för inte kan det väl vara så att Organisationen snackar mer än dom uträttar? som typ den där gruppen som slog på stora trumman mot dom där andra nassarna i helsingborg? doh! det var ju smr, och det var ju bara tomma ord.

hur var det med den inre fienden? doh! det var ju visst de inre kamraterna visade det sig.

livet måste vara så enkelt när man är med i en sekt och slipper komma med egna uttalanden eller tänka själv. utifrån, från den riktiga världen, verkar det vara ungefär som att SMR snackar en massa dom inte backar.

(om nu någon som verkligen har inflytande läser här, sluta vara sånna jävla dramaqueens)

Barbariet kommer troligast vara något slags terrordåd, vilket förmodligen kommer misslyckas eftersom säpo lär läsa all deras mailtrafik och avlyssna alla telefoner som någonsin varit i kontakt med SMR.
Citera
2008-10-08, 13:53
Medlem
1:aHjälpens avatar
hur gick det med kampen mot den inre fienden? strassarna i aö, fng/gfn och reaktion medelpad får hållas eller?
Citera
2008-10-08, 15:07
Medlem
Burquettes avatar
stygga, stygga polisen nallade ju lite motståndsvapen i våras. kanske tog det udden av det som skulle blivit intressant? min teori är att klabbe lever så dyrt på sina medlemmar numera att Organisationen inte har råd att köpa upp en ny arsenal.
Citera
2008-10-08, 17:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Burquette
stygga, stygga polisen nallade ju lite motståndsvapen i våras. kanske tog det udden av det som skulle blivit intressant? min teori är att klabbe lever så dyrt på sina medlemmar numera att Organisationen inte har råd att köpa upp en ny arsenal.
Jo du, det kan du hoppa upp och klappa dig på. Vore kul att göra en "follow the money" på ledartrojkan i SMR och se hur mycket pengar de drar in på "kampen".
Citera
2008-10-08, 18:13
Medlem
Jotuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Själsfrände
Jo du, det kan du hoppa upp och klappa dig på. Vore kul att göra en "follow the money" på ledartrojkan i SMR och se hur mycket pengar de drar in på "kampen".

Ja, det är därför de alla lever såna otroliga lyxliv... Herregud vilka fantasier ni har.
Citera
2008-10-08, 18:23
Medlem
Burquettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jotun
Ja, det är därför de alla lever såna otroliga lyxliv... Herregud vilka fantasier ni har.

ponera att klabbe lever för 10.000 i månaden. lever man på soc. har man betydligt mindre att röra sig med, men har man "bara" 10.000(skattefritt?) i månaden går det ändå att hävda att man lever en någorlunda spartansk livsstil. får dom andra i toppen bara hälften så mycket blir det ändå en substantiell löpande summa.

frågan jag skulle ställa mig om jag årligen gav bort 10k+ till nån annan är vad jag fick tillbaka? vad har klabbe egentligen gjort förutom runstaven (och mumsat motståndsburgare)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in