2009-01-13, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Nej, efter som det gör dig känslig för påtryckning av staten. Ex, indraget bidrag.

Låt säga att det är helt utan prestationskrav då? Visst kliar det i fingrarna att låta någon annan försöja en?

Citat:
Idag finns inget direkt hot mot Motståndsrörelsen.

Ser man inte Polisen och "systemet" som ett hot?

Då förstår jag inte varför man inte med demokratiska medel kan framföra sina tankar och ideér och snart ha sitt maktövertagande. Detta eftersom man säger sig ha folkets stöd. Eller fel av mig, man anklagar ju större delen av svenska folket att vara hjärntvättat.
Citera
2009-01-13, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julius Mosca
Jag antar att SMR ser sig som i en uppbyggnadsfas? Uppriktigt sagt har jag svårt att se Lund & Co leda en revolution...möjligen vara en del av den...och att någon av de tre ledarna i SMR skulle leda ett land efter en revolution. Glöm. Troligen ser de herrarna SMR som något som är en del av att bana vägen för något större. Det troligaste är dock att i det ögonblick som staten och vissa folkgrupper ser dessa tre herrar som ett hot mot det rådande statsskicket så kommer dessa antingen mördas eller fängslas.

Det är dock bara spekulationer men det vore naivt av dem att tro något annat.

Jag tror inte ens de har så långtgående planer. Just nu ser de det som ett sätt att tjäna pengar. Lättförtjänta pengar genom att låta en massa tonåringar bli medlemmar i en "sekt". Den mesta progagandan riktar sig ju till ungdommar mellan 15 och 23 år, en ålder där hjärnan inte utvecklats färdig och som är väldigt lättpåverkade.
Citera
2009-01-14, 18:34
Medlem
Julius Moscas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busett1
Jag tror inte ens de har så långtgående planer. Just nu ser de det som ett sätt att tjäna pengar. Lättförtjänta pengar genom att låta en massa tonåringar bli medlemmar i en "sekt". Den mesta progagandan riktar sig ju till ungdommar mellan 15 och 23 år, en ålder där hjärnan inte utvecklats färdig och som är väldigt lättpåverkade.
Fullt möjligt även om jag inte tror att verksamheten är särskilt lönsam - med reservation för att jag har noll koll på det där.
Citera
2009-01-15, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julius Mosca
Fullt möjligt även om jag inte tror att verksamheten är särskilt lönsam - med reservation för att jag har noll koll på det där.

Och eftersom "Nordiska Brödraskapet" som står bakom SMRs Plusgirokonto inte verkar redovisa varken omsättning, skatt eller dylikt så begår man en kriminell handling.
Och man hävdar att man inte är kriminella?

Surt, sa Bill. Surare än citron, sa Bull.
Citera
2009-01-15, 23:14
Medlem
Jotuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busett1
Och eftersom "Nordiska Brödraskapet" som står bakom SMRs Plusgirokonto inte verkar redovisa varken omsättning, skatt eller dylikt så begår man en kriminell handling.
Och man hävdar att man inte är kriminella?

Surt, sa Bill. Surare än citron, sa Bull.

Nu är ju inte medlemsavgifter till en ideell förening skattepliktiga så... Att man skulle vara tvungen att redovisa i det här fallet är mindre troligt.

Även om vi nu skulle ta med Kampboden i beräkningen och att det ska räknas som näringsverksamhet, så visst, det är bokföringsskyldigt, men ingen som helst offentlig handling. Många ideella föreningar befrias från inkomstskatt.
Citera
2009-01-16, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jotun
Nu är ju inte medlemsavgifter till en ideell förening skattepliktiga så... Att man skulle vara tvungen att redovisa i det här fallet är mindre troligt.

Även om vi nu skulle ta med Kampboden i beräkningen och att det ska räknas som näringsverksamhet, så visst, det är bokföringsskyldigt, men ingen som helst offentlig handling. Många ideella föreningar befrias från inkomstskatt.

Nu vart vi lite snabba. Vad är det som är en ideell föreing? NBS eller SMR? Varför står SMRs (som ska vara ideell förening?) Plusgiro i NBSs namn? NBS är väl ingen ideell föreing?

Är Kampboden bokföringsskyldigt borde i alla fall Skatteverket ha tillgång till deras momsdeklarationer. Dess bokföring är ingen offentlig handling, nej, men om de lämnar uppgifter till Skatteverket så är dessa offentliga. På viss försäljning föreligger i första hand momsredovisningsskyldighet och bedriver den ideella föreningen sådan försäljning att den tangerar en viss omsättning kan den även vara belgad med inkomstskatt för föreingen.
Citera
2009-01-16, 21:27
Medlem
M.Skillts avatar
Ska vi ge tråden en ärlig chans att utvecklas som den var tänkt? Jag kommer att svara på seriöst ställda frågor om Motståndsrörelsen.

/Micke
Citera
2009-01-17, 01:28
Medlem
Mellanbrors avatar
Citat:
Ska vi ge tråden en ärlig chans att utvecklas som den var tänkt? Jag kommer att svara på seriöst ställda frågor om Motståndsrörelsen.

/Micke

Jag har en seriös fråga. Och det är i fall man inte anser att säpo är ett hot mot organisationen.
Citera
2009-01-17, 05:00
Medlem
Citat:

/Micke

Innebar detta att du nu har mandat ifran SMR att svara pa fragor?

Om det nu skulle vara sa att du nu kan svara pa detta, hur manga medlemmar har ni?

Sorry om fragan redan svarats pa, ett tag sen jag laste denna trad och jag har bara skummat igenom den nu..

Tacksam for svar!
Citera
2009-01-17, 12:29
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drgoodandsexy
Innebar detta att du nu har mandat ifran SMR att svara pa fragor?

Om det nu skulle vara sa att du nu kan svara pa detta, hur manga medlemmar har ni?

Sorry om fragan redan svarats pa, ett tag sen jag laste denna trad och jag har bara skummat igenom den nu..

Tacksam for svar!
Det är rätt att jag har fått ett godkännande att svara på frågor.

Vad gäller medlemsantal så är det en seriös fråga men en något otaktisk fråga att besvara allt för exakt. Sedan gäller det att skilja på stödmedlem, aktivist och medlem.

Men det finns inte mer än 500 aktivister.

/Micke
Citera
2009-01-17, 12:31
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanbror
Jag har en seriös fråga. Och det är i fall man inte anser att säpo är ett hot mot organisationen.
Motståndsrörelsen är helt laglig och utför inga olagliga handlingar, och därför kan inte SÄPO vara ett direkt hot mot oss. Men SÄPO är helt klart ett irritationsmoment för de enskilda aktivisterna/medlemmarna.

/Micke
Citera
2009-01-17, 13:32
Medlem
Hur ställer sig Motståndsrörelsen till finnar egentligen? Är personer med finskt påbrå exempelvis välkomna som aktivister?

Frågan har antagligen diskuterats tidigare. Har en minnesbild av att en del av Motståndsrörelsens anhängare tidigare uttryckt sig allmänt negativt om finnar. Men nu så har en "Aktuell fråga" dykt upp på www.patriot.nu (i högerspalten):

Citat:
Borde Sverige, Norge, Finland, Danmark och Island skapa ett Nordiskt rike istället för EU?

Som jag tolkar frågan så jämställer Motståndsrörelsen finnar med både svenskar och norrmän. En majoritet av de svarande har också svarat "Ja, självklart" på frågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in