2010-10-27, 12:40
Medlem
Oppresseds avatar
3 år har gått och inte ett öre av pengarna har använts till att hjälpa han som sitter inne.
Tycker mig se en tydlig trend från svensk ns. En massa fina ord och visioner utan agerande eller resultat.
Trots min opolitiska hållning tycker jag faktskt synd om de arma idioterna som skickat pengar.

Fattar man inte att folk slutar ta en på allvar när det talas om kamp hit och kamp dit efter en händelse som den här?! Inte undra på att folk ifrågasätter intelligensnivån...
Citera
2010-10-27, 14:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oppressed
3 år har gått och inte ett öre av pengarna har använts till att hjälpa han som sitter inne.
Tycker mig se en tydlig trend från svensk ns. En massa fina ord och visioner utan agerande eller resultat.
Trots min opolitiska hållning tycker jag faktskt synd om de arma idioterna som skickat pengar.

Fattar man inte att folk slutar ta en på allvar när det talas om kamp hit och kamp dit efter en händelse som den här?! Inte undra på att folk ifrågasätter intelligensnivån...
Det intressanta är att SMR påstår sig veta vem den riktige gärningsmannen är och vill samtidigt få igång en ny rättegång. Varför inte vara schysst mot Frost och träda fram och erkänna?
Citera
2010-10-27, 15:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ComandateRosa
Det intressanta är att SMR påstår sig veta vem den riktige gärningsmannen är och vill samtidigt få igång en ny rättegång. Varför inte vara schysst mot Frost och träda fram och erkänna?

Den riktiga gärningsmannen har pekats ut flera ggr. Det stod bland kommentarerna på avhopparbloggen bland annat. SMR har ju haft som argument att det är onödigt att någon annan åker fast för det.

Det underliga är väl snarare varför Frost själv verkar stödja motståndsrörelsen med tanke på att de har talat massa om hjälpa honom och att få resning men inget har hänt. Vi får se om han fortsätter dyka upp på grejerna när han blir fri eller om han hoppar av lite mer officiellt när han inser att det där stödet kanske inte var så mycket.
Citera
2010-10-27, 17:29
Medlem
emdens avatar
Citat:

Det är väl upp till rättsväsendet att få tag i den skyldige och fälla den, tar dom fel så ska han frias, även om det finns någon annan att sätta i finkan.

Eller ska Frost sitta där bara för att dom inte fick tag i den riktiga gärningsmannen menar du?
Citera
2010-10-27, 17:35
Medlem
evilones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emden
Det är väl upp till rättsväsendet att få tag i den skyldige och fälla den, tar dom fel så ska han frias, även om det finns någon annan att sätta i finkan.

Eller ska Frost sitta där bara för att dom inte fick tag i den riktiga gärningsmannen menar du?

jo fast enligt rättsväsendet så har de fått tag på den skyldige, eller ska frost gå fri bara för att SMR påstår att han är oskyldig
Citera
2010-10-27, 17:37
Medlem
emdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilone
jo fast enligt rättsväsendet så har de fått tag på den skyldige, eller ska frost gå fri bara för att SMR påstår att han är oskyldig

Det sa jag inte, men i kommentaren jag citerade verkade det som att Frost inte ska frias om ingen annan anmäler sig som skyldig.
Citera
2010-10-27, 18:12
Medlem
Oppresseds avatar
Citat:
De e klart de vet vem som gjort vad. Håller däremot med om att den skylldige borde träda fram ifall denne nu är stolt över sin handling. Skulle aldrig låta en kamrat sitta för något jag gjort!
Dock ska vi inte utesluta att det faktiskt kan vara herr frost själv som gjort dådet.
Vore ju inte första gången SMR valde att spela offer...

Vill minnas ett tillslag polisen gjorde där de fann en vapengömma innehållande bla sprängämnen. Då hade man mage från smr's sida att klaga på en trasig dörrkarm... Fan, för man en "kamp" borde man ju med stolthet ta konsekvenserna av sitt agerande? Är det inte just därför det kallas kamp?
Citera
2010-10-27, 19:51
Medlem
killallthewhitepeoples avatar
Citat:

Tror du att dom skulle bemöda sig tjata om att han skulle vara oskyldig?
SMR har ju flera aktivister som sitter bakom lås och bom.
Du lägger ner mycket tid på Frost och SMR, jag tycker du verkar besatt.
Citera
2010-10-27, 23:37
Medlem
evilones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killallthewhitepeople
Tror du att dom skulle bemöda sig tjata om att han skulle vara oskyldig?
SMR har ju flera aktivister som sitter bakom lås och bom.
Du lägger ner mycket tid på Frost och SMR, jag tycker du verkar besatt.
Det ligger väl i deras intresse av få en martyr även om han är skyldig, samt att det är väl ok att offra frost för lite pengar, du lägger ner mycket tid på vad jag skriver du verkar besatt
Citera
2010-10-28, 19:39
Medlem
Citat:
Det ligger väl i deras intresse av få en martyr även om han är skyldig, samt att det är väl ok att offra frost för lite pengar, du lägger ner mycket tid på vad jag skriver du verkar besatt
Men dom har ju fler aktivister som sitter, då borde (med ditt sätt att tänka) SMR gå ut med att åtminstone några av dom vara oskyldiga och vara "martyrer".

Jag tycker du är cool!
Citera
2010-10-28, 20:55
Medlem
evilones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killallthewhitepeople
Men dom har ju fler aktivister som sitter, då borde (med ditt sätt att tänka) SMR gå ut med att åtminstone några av dom vara oskyldiga och vara "martyrer".

Jag tycker du är cool!

nja men frost har det skrikits mest om fran smr led

jag tycker inte att du ar cool
Citera
2010-10-28, 21:58
Medlem
Citat:
nja men frost har det skrikits mest om fran smr led

jag tycker inte att du ar cool

Ja det är just det jag menar varför skulle dom lägga ner all tid och tjata om just honom om han var han som högg?
Dom har ju flera som sitter för liknande saker men där är det inget snack om att dom skulle vara oskyldiga.
Hade SMR bara varit ute efter att hitta på martyrer för sakens skull hade dom inte bara gnällt om Frost.
Förstår du nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in