2012-01-29, 10:39
Medlem
tverskoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanBeckman
Allt motstånd är bra motstånd. Soft targets eller inte. Det skall kosta att vara svenskhatare i Sverige.

I teori har du rätt, men i praktiken så kommer hela sveriges motståndsrörelse sitta inne snart om man fortsätter "kämpa" på det här sättet.

Nu är det så här att SMR har skämt ut sig framför hela sverige och det kan aldrig gynna rörelsen.

Och det som är värst är att Riatat eller vad han heter, kommer nu att ha polisbevakning dygnet runt och polisens stöd med sig på hans antisvenska demonstrationer.
Citera
2012-01-29, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urgrund
Jag förstår inte hur han kan vilja "krossa fascismen" efter att ha låst in sig och bölat en smula när tio personer kommit in i lokalen? Rimligtvis skulle han väl slåss istället om han hade varit seriös, det adderar lite till det patetiska.

Du får det att låta som om dessa personerna var AFA eller RF aktivister.. De var de inte..
Citera
2012-01-29, 10:54
Medlem
Att gå in i en lokal och börja hetsa är inte självförsvar. Men skönt att de är gripna nu, så slipper vi se dessa nazister igen på länge.

Otroligt att många här pratar brukar om demokrati och yttrandefrihet när vänstern stör nazisters och rasisters möten. I detta fall hade vänstern haft en fredlig motdemonstration. Men när nazisterna börjar slå, så är det ingen fara? Ni borde skämmas rejält.
Senast redigerad av DelikatKotlett 2012-01-29 kl. 10:59.
Citera
2012-01-29, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DelikatKotlett
Att gå in i en lokal och börja hetsa är inte självförsvar. Ser att många här har dubbelmoral dessutom. Skäms ni inte?

Det är ju det som är så patetiskt.. Fan jag läste igenom vad nassarna skrev under den ljudiska konspiration och hela threadin var full av "jävla våldsamma vänsterpöbel" kommentarer.. Nu när SMR använde sig av våld och också mot en jävla soft-target så plötsligt är det helt ok.

Fan jag kan bara tänka mig vad som skulle ha skrivits om AFA eller RF skulle ha attakerat SMR möte eller nånting..
Citera
2012-01-29, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
Det är ju det som är så patetiskt.. Fan jag läste igenom vad nassarna skrev under den ljudiska konspiration och hela threadin var full av "jävla våldsamma vänsterpöbel" kommentarer.. Nu när SMR använde sig av våld och också mot en jävla soft-target så plötsligt är det helt ok.

Fan jag kan bara tänka mig vad som skulle ha skrivits om AFA eller RF skulle ha attakerat SMR möte eller nånting..
Ja, extrema är ju oftast fanatiker som inte tolererar andras åsikter, därav hyckleri. Detta bekräftar bara mina åsikter om nazister. En ideologi av våldsamma, för våldsamma.

Av de nazister jag mött genom åren har alla varit korkade. Oftast är de extremt okunniga i samhällsfrågor, det enda de bryr sig om är invandrare samtidigt som de har nån slags fetish för hat mot knark och pedofiler. Jag är också emot pedofiler och ogillar knarkare, men se här: Oftast på facebook skriver de hur mycket dem festar och dricker, och lägger ut fyllebilder. Sen skriver de om hur farligt knark är och att det splittrar familjer. Hur dumt är inte det? Den extrema antipedofilismen påminner om homohatare. Det är inte sällan de mest extrema böghatarna själva är bögar som undertrycker sina känslor. Skulle inte förvåna om en hel del nazister i själva verket pedofiler.

Sen är jag trött på att höra: "Anti-rasist är ett kodord för anti-vit". Nazzarna måste ha extrema mindrevärdeskomplex
Senast redigerad av DelikatKotlett 2012-01-29 kl. 11:25.
Citera
2012-01-29, 11:12
Medlem
tverskoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marXXus
Nu har Svenska motståndsrörelsen lagt upp en artikel på Patriot.nu där gruppchef Jesper Andersson redogör för händelserna i Ludvika. http://www.patriot.nu/artikel.asp?artikelID=1915

Är detta alltså att anse vara en vettig förklaring?

Det var mycket handgemäng inne i lokalen och vem som gjorde vad kan jag inte svara på, eftersom situationen var så pass tumultartad. Men jag kan säga att Motståndsrörelsen aktivister både gav och fick ta emot smällar. Det var ett handgemäng helt enkelt.

Ska man uppfatta det som att det "var så pass tumultartad" att Daniel rakade slå sig själv med en flaska i huvudet?

Kom igen, SMR grabbar, kunde inte ni komma på något bättre än så.
Citera
2012-01-29, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Är detta alltså att anse vara en vettig förklaring?

Det var mycket handgemäng inne i lokalen och vem som gjorde vad kan jag inte svara på, eftersom situationen var så pass tumultartad. Men jag kan säga att Motståndsrörelsen aktivister både gav och fick ta emot smällar. Det var ett handgemäng helt enkelt.

Ska man uppfatta det som att det "var så pass tumultartad" att Daniel rakade slå sig själv med en flaska i huvudet?

Kom igen, SMR grabbar, kunde inte ni komma på något bättre än så.

Kom igen! Alla vet att SMR aktivister är kända för att vilja gå på en bärs med sina "meningsmotståndare"!
Citera
2012-01-29, 11:17
Medlem
tverskoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Ja, det är kanske inte så konstigt att man får en smäll om man har den där attityden. Han ska nog vara glad att man inte drog ut han och vred nacken av han.

Men hur fasiken hade han tänkt krossa de här människorna om allt de gjorde var att gråta, skrika och gråta lite till. Kanske dax att ändra på retoriken något, istället för att komma med tomma hot.

/Micke

Näh, det är inget nytt som Daniel kom på, det var ju statsministern Göran Persson som sa en gång i tiden: "Vi ska krossa dem!". Om statsministern säger så då är det väl fritt fram att "krossa" till höger och vänster. Vissa människor uppfattar saker bokstavligen, tyvär.
Citera
2012-01-29, 11:31
Medlem
tverskoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Flera personer har redan tagit upp det, men det bör förtydligas.

Om Motståndsörelsen hade varit där för att misshandla antivita, och dessutom hade med sig knivar och flaskor för ändamålet, så hade inte en flaska i huvudet på en enda person blivit resultatet. Det faller på sin egen orimlighet.

Förmodligen, vilket också framgår av artikeln på patriot.nu, ville man ifrågasätta att de antivita inte ansåg mordet på Tommy ha något med rasism att göra och varför man vill ge bort vårt land (se namnet på deras "demonstration"). Den här Daniel har väl tillsammans med andra sedan försökt ge sig på svenskarna och fått en kronas pant donerad i skallen helt enkelt.

Är ingen anhängare av onödigt våld, men min sympati för antivita är lägre än den för kackerlackor.

Fast SMR grabbarna hade knivar på sig. Jag påpekade detta och kritiserade detta i en av mina första inlägg i den här tråden.
Citera
2012-01-29, 11:36
Medlem
tverskoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DelikatKotlett
Att gå in i en lokal och börja hetsa är inte självförsvar. Men skönt att de är gripna nu, så slipper vi se dessa nazister igen på länge.

Otroligt att många här pratar brukar om demokrati och yttrandefrihet när vänstern stör nazisters och rasisters möten. I detta fall hade vänstern haft en fredlig motdemonstration. Men när nazisterna börjar slå, så är det ingen fara? Ni borde skämmas rejält.

SMR grabbarna hade knivar på sig. Enligt polisen så försökte en av SMR slänga bort ett kniv vid gripandet.

Knivar är fan ingen försvarsvapen, det är för fan olagligt att bära ett kniv med sig i Sverige. SMR idioterna kommer få böter bara för det. Sen så kan de också få mordförsök, då blir det riktigt kul. Javla dumskaller skämmer ut hela rörelsen.
Citera
2012-01-29, 11:37
Moderator
Humbugs avatar
Svenska motståndsrörelsen är något av det mest extrema vi har i det här landet, så jag är inte förvånad. Nazistiska attacker har hänt förr och kommer hända igen. Enda sättet att stoppa det är att få dem fängslade så fort som möjligt, fortsätta skapa opinion mot nazism och främlingsfientlighet och att inte låta sig slås ned av de som attackerar yttrandefriheten.
Citera
2012-01-29, 11:52
Medlem
Det som gör mig mest förbannad är att inte SMR är smarta nog att skaffa en signalstörare för trådlösa signaler. Kostar bara några hundralappar på nätet. Med en sån hade inte nån av de 200 personerna kunnat ringa med sina mobiler.

Helt ärligt måste man ju beundra modet hos de 10 SMR aktivisterna som antar 200 personer.
20 mot 1 är ju rätt bra odds för vänstern, men ändå gnäller dom.

Skulle gärna se 10 AFA aktivister gå loss på 200 SMR! Antar att det blir en helt annan rubrik i tidningarna då!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in