2008-10-08, 19:18
Medlem
Germanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burquette
stygga, stygga polisen nallade ju lite motståndsvapen i våras. kanske tog det udden av det som skulle blivit intressant? min teori är att klabbe lever så dyrt på sina medlemmar numera att Organisationen inte har råd att köpa upp en ny arsenal.
jo, för det var ju verkligen ett "enormt" beslag av vapen polisen gjorde?
Citera
2008-10-08, 19:23
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germania
jo, för det var ju verkligen ett "enormt" beslag av vapen polisen gjorde?

Det beror ju på hur stort beslaget var i förhållande till hur mycket vapen SMR har - något vi som utomstående inte har någon aning om.
Citera
2008-10-08, 19:56
Medlem
Burquettes avatar
det räcker ju med en skytt och ett jaktgevär för att ställa till med nått riktigt spektakulärt från ett avstånd som gör att man inte behöver torska direkt. i min bok är allt mer än 1vapen nått som man med rätt(fel) tänk kan åstadkomma ganska mycket med.

vi får väl helt enkelt vara tacksamma för att smr inte delar mitt taktiska snille
Citera
2008-10-08, 21:38
Bannlyst
nu kommer jag inte riktigt ihåg hur mkt det vapen det var men det rörde sig om minst 5 pistoler med tillhörande ljuddämpare, 2-4 automatkarbiner, ett par avsågade hagelgevär och sprängdeg. för en grupp som i sthlm har max 30 medlemmar och i landet maximalt 100 så måste jag säga att jag tycker det är ganska mycket vapen (jag har läst förundersökningen). Den arsenalen går att utföra en del rätt grova grejer med..
Citera
2008-10-08, 21:41
Medlem
Burquettes avatar
ikh postade smr's "mål i korthet" i tråden om mordbranden i gbg. tidigt i listan ser vi det här

Citat:
Motståndsrörelsen skall organisera sig över hela det nordiska territoriet och föra kampen över de nordiska nationernas gränser. Tillsammans kommer de nordiska folken att vara starka.

hur ser ni på att norrbaggarna slutat betala tionde till klabbe? finns det planer på en återkolonisation, hur går det i så fall till? finns det några grupper i danmark som är intresserade att köpa burgare till en arbetsskygg sagoförfattare i sverige? finland?
Citera
2008-10-08, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thewhiterider
nu kommer jag inte riktigt ihåg hur mkt det vapen det var men det rörde sig om minst 5 pistoler med tillhörande ljuddämpare, 2-4 automatkarbiner, ett par avsågade hagelgevär och sprängdeg. för en grupp som i sthlm har max 30 medlemmar och i landet maximalt 100 så måste jag säga att jag tycker det är ganska mycket vapen (jag har läst förundersökningen). Den arsenalen går att utföra en del rätt grova grejer med..

Skulle vara intressant att veta vart du hittat den förundersökningen. Levererades det till dig personligen av kaninen i Underlandet?
Citera
2008-10-08, 23:25
Bannlyst
Citat:
Skulle vara intressant att veta vart du hittat den förundersökningen. Levererades det till dig personligen av kaninen i Underlandet?

Precis så var det...

du kanske har missat det men förundersökningar är offentliga handlingar, målet rörde den man i 30 årsåldern bosatt på värmdö som enbart sa sig hålla med er i eran eu politik, men enligt polisen hade mer med er att göra än så..
Citera
2008-10-08, 23:35
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Precis så var det...

du kanske har missat det men förundersökningar är offentliga handlingar, målet rörde den man i 30 årsåldern bosatt på värmdö som enbart sa sig hålla med er i eran eu politik, men enligt polisen hade mer med er att göra än så..
Har då för mig att dessa förundersökningar är hemligstämplade med hänvisning till rikets inre säkerhet. Men om du har läst förundersökningen så får vi väl tro dig då...

/Micke
Citera
2008-10-09, 00:32
Medlem
Julius Moscas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Har då för mig att dessa förundersökningar är hemligstämplade med hänvisning till rikets inre säkerhet. Men om du har läst förundersökningen så får vi väl tro dig då...

/Micke

Nej, jag sitter själv på delar av fup:en och då främst bilderna från beslagen.

Och nej (hänvisning till föregående inlägg) så finns det ingenting i fup:en som knyter 30-åringen som medlem i SMR.

Däremot borde SMR och de inblandade fråga sig "hur visste fabbo blå att det fanns massa vapen i en lägenhet?"...kort sagt, någon har skvallrat eller pratat bredvid mun till någon eller pratat per telefon.

Nu tvivlar jag dock på att Klabbarparn & co har varken kompetensen eller motivationen till att bedriva någon form av strategisk och utredande analys. Det är väl mer av "fan va klantig, ahapp nu behöver vi mer cash till motståndsvapen".
Senast redigerad av Julius Mosca 2008-10-09 kl. 00:36.
Citera
2008-10-09, 07:22
Medlem
Citat:
Precis så var det...

minst 5 pistoler med tillhörande ljuddämpare, 2-4 automatkarbiner, ett gäng avsågade hagelgevär(?)

I rättegång så väcktes då inte åtal för den mängden pistoler med tillhörande ljuddämpare, 2-4 automatkarbiner, eller ett enda avsågat hagelgevär. Det sistnämnda har aldrig nämnts överhuvudtaget.
Senast redigerad av D. Zachrisson 2008-10-09 kl. 07:25.
Citera
2008-10-09, 11:01
Medlem
Julius Moscas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D. Zachrisson
minst 5 pistoler med tillhörande ljuddämpare, 2-4 automatkarbiner, ett gäng avsågade hagelgevär(?)

I rättegång så väcktes då inte åtal för den mängden pistoler med tillhörande ljuddämpare, 2-4 automatkarbiner, eller ett enda avsågat hagelgevär. Det sistnämnda har aldrig nämnts överhuvudtaget.

Sant, dessutom var det revolver också med i beslaget.
Citera
2008-10-09, 17:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Julius Mosca
Nej, jag sitter själv på delar av fup:en och då främst bilderna från beslagen.

Och nej (hänvisning till föregående inlägg) så finns det ingenting i fup:en som knyter 30-åringen som medlem i SMR.

Däremot borde SMR och de inblandade fråga sig "hur visste fabbo blå att det fanns massa vapen i en lägenhet?"...kort sagt, någon har skvallrat eller pratat bredvid mun till någon eller pratat per telefon.

Nu tvivlar jag dock på att Klabbarparn & co har varken kompetensen eller motivationen till att bedriva någon form av strategisk och utredande analys. Det är väl mer av "fan va klantig, ahapp nu behöver vi mer cash till motståndsvapen".

kan du slänga upp bilderna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in