2009-05-15, 11:44
Medlem
Jotuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewhiterider
Nu vill jag egentligen inte vara den som är den, men...

ett par sidor bak i tråden så skrev du (M.Skillt) att man inte knarkade i gruppen, varför greps då en av de nu häktade för narkotikabrott så sent som i januari???
är den personen nu utesluten?

Han hade medicin för ryggont på sig innehållandes morfin.

Det är ungefär som att en kamrat jag blev anhållen med blev misstänkt för narkotikabrott när han hade kosttillskott på sig. Kosttillskottet skickades till SKL och provsvaret blev såklart kosttillskott. Men ändock kan media gotta sig i att han minsann anhållits misstänkt för narkotikabrott en gång i sitt liv.
Citera
2009-05-15, 12:45
Medlem
Jotuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jotun
Detta är händelsen som kamraterna sitter anhållna/häktade för.
http://patriot.nu/artikel.asp?artikelID=1195

En av de anhållna har nu blivit släppt efter häktesförhandling.
Citera
2009-05-15, 12:57
Medlem
Citat:
En av de anhållna har nu blivit släppt efter häktesförhandling.

Jag kan inte hitta något om att en muffare skulle ha fått stryk i den texten? Bara antifascister och vänsterfolk. Har tidningarna misstagit en medlem i RS för muffare? Det verkar otroligt då MUF Göteborgs ordförande uttalar sig om händelsen i dagens metro. Patriot.nu ljuger alltså eller förvränger fakta i den artikeln du länkar till?
Citera
2009-05-15, 13:04
Medlem
Jotuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarltonKody
Jag kan inte hitta något om att en muffare skulle ha fått stryk i den texten? Bara antifascister och vänsterfolk. Har tidningarna misstagit en medlem i RS för muffare? Det verkar otroligt då MUF Göteborgs ordförande uttalar sig om händelsen i dagens metro. Patriot.nu ljuger alltså eller förvränger fakta i den artikeln du länkar till?

En muffare i en grupp av människor med syfte att konfrontera Motståndsörelsen räknar jag som antifascist.
Citera
2009-05-15, 13:12
Medlem
Citat:
En muffare i en grupp av människor med syfte att konfrontera Motståndsörelsen räknar jag som antifascist.

Så du påstår alltså att muffaren deltog i någon av de anifascitiska grupperna eller sprang runt med RS? Det låter helt otroligt om du frågar mig, enligt MUF Göteborgs ordförande hade killen deltagit i en monter för muf och var på väg hem från svenska mässan och blev oprovocerat påhoppad.

Jag tror scenariot var så att ett gäng smrare blev konfronterade av antifascister och de nerknarkade smr aktivisterna fick helt enkelt ett frispel och gav sig på alla i närheten. Tragiskt att ni försvarar sådant här beteende istället för att erkänna att aktivisterna begått ett misstag. Var det inte ni som knivhögg en vanlig förbipasserande som någon av pundarna i erat gäng hallucinerat fram att han var vänsteraktivist?

Nej sanningen är att smr vill slåss. Vem man slåss mot spelar mindre roll.
Citera
2009-05-15, 13:23
Medlem
Luckmanns avatar
Citat:
Så du påstår alltså att muffaren deltog i någon av de anifascitiska grupperna eller sprang runt med RS? Det låter helt otroligt om du frågar mig, enligt MUF Göteborgs ordförande hade killen deltagit i en monter för muf och var på väg hem från svenska mässan och blev oprovocerat påhoppad.

[...]
Du verkar överskatta folks förmåga att undvika ideologisk förvirring. Långt från alla som springer runt med AFA är hängivna rödingar. Att en MUF:are skulle ha sprungit runt med AFA för att "Jag är minsann också antifascist!" förvånar mig inte ett spån.
Citera
2009-05-15, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luckmann
Du verkar överskatta folks förmåga att undvika ideologisk förvirring. Långt från alla som springer runt med AFA är hängivna rödingar. Att en MUF:are skulle ha sprungit runt med AFA för att "Jag är minsann också antifascist!" förvånar mig inte ett spån.

Jag har aldrig träffat en muffare på nån antifascistisk samling och jag har varit på några stycken! Även om vi ponerar att du har rätt i detta fall så är jag ytters tveksam om då mufs gbg ordförande skulle satsa sin politiska trovärdighet på att gå ut och ljuga och säga att killen varit på svenska mässan hela dagen när han egentligen sprungit runt med afa.
Citera
2009-05-15, 13:28
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luckmann

Det kanske var en liten MUF-jude, etniskt betraktat, därav hans intensiva "antifascistiska" aktivistpassion?
Propagandamässigt är det dock givetvis enormt olyckligt att SMR gång på gång i det offentliga medvetandet kommer att förknippas med gängstryk som innefattar sparkar mot huvudet på en liggande - sådant accepteras helt enkelt inte av "vanligt hederligt folk".
Citera
2009-05-15, 13:33
Medlem
Jotuns avatar
Citat:
Jag har aldrig träffat en muffare på nån antifascistisk samling och jag har varit på några stycken! Även om vi ponerar att du har rätt i detta fall så är jag ytters tveksam om då mufs gbg ordförande skulle satsa sin politiska trovärdighet på att gå ut och ljuga och säga att killen varit på svenska mässan hela dagen när han egentligen sprungit runt med afa.

Nu var han ju på väg hem från Svenska Mässan enligt egen uppgift. Jag tror knappast GBG-Mufs ordförande (trots all "politiska trovärdighet" han innehar) vet vad idioten sysslade med då. Vilket var att konfrontera Motståndsrörelsen.
Citera
2009-05-15, 13:35
Medlem
Citat:
Nu var han ju på väg hem från Svenska Mässan enligt egen uppgift. Jag tror knappast GBG-Mufs ordförande (trots all "politiska trovärdighet" han innehar) vet vad idioten sysslade med då. Vilket var att konfrontera Motståndsrörelsen.

Så dessa 3 smrare hävdar att sparka en ensam muffare i huvudet var självförsvar? Lycka till med det

Jag hoppas även de åtalade använder argumentet att muffaren var afa medlem i rättegången. Stor humor!
Senast redigerad av CarltonKody 2009-05-15 kl. 13:40.
Citera
2009-05-15, 13:40
Medlem
Jotuns avatar
Citat:
Hoppas de åtalade använder argumentet att muffaren var afa medlem i rättegången. Stor humor!

Ingen som påstått att han är AFA-medlem.
Citera
2009-05-15, 13:41
Medlem
Citat:
Ingen som påstått att han är AFA-medlem.

Luckmann gjorde väl precis det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in