Citat:
Ursprungligen postat av
Aegishjalmr
Hör du inte själv hur motsägelsefullt det där låter? Motiv förutsätter ju rationalitet vilket inte i sin tur rimmar illa med galenskap.Sen målar du med en bred pensel i svartvitt.
kom inte dragandes med anklagelser om att jag skulle vara motsägelsefull när du själv verkar lida av någon slags kognitiv dissonans i judefrågan då du tror på en ev de mer klassiska "konspirationsteorierna"i form av ZOG. Att våra regimer i hemlighet styrs av judar samtidigt du argumenterar att samma judar är för inkompetenta och korkade för att konspirera är så motsägelsefullt att man baxnar.
Lägg därtill att du och NMR helt och fullt sväljer sionisternas eget " vi visste inget pga av inkompetens" argument så får man tyvärr konstatera att ni är mentalt harmynta hela bunten. Jag hade faktiskt förväntat mig mer av dig dock. Men men, så har du ju valt att försvara baggebo1 så kanske inte förvånande att du målat in dig i ett hörn
Låt mig göra detta väldigt enkelt för dig. Förstå det judiska agerandet i Mellanöstern och Palestina i ljuset av sionismens väsen. Dvs, religiös galenskap och krigisk/subversiv metodik. Den judiska vanföreställningen/galenskapen/självbilden/politiska hybrisen att tro sig vara utvalda av Gud och lovade stor-Israel är naturligtvis en avgörande faktor bakom det judiska agerandet. Vill du blåneka att staten Israel både skapades och upprätthålls med subversion och terror så har du målat in dig i ett hörn du aldrig kommer utifrån.
Citat:
Det finns inget dikotomt utfallsrum där judar endera är småkorkade eller überlistiga.
Har aldrig sagt varken det ena eller det andra. Judar kan vara både listiga och korkade. Man skulle lika gärna kunna beskriva de som omoraliska och galna. Galna nog att upprepa ett destruktivt mönster om och om igen till de får betala för det. Bara läsa Talmud för att förstå otroligt sinnesrubbade de är och studera "The Authoritarian Personality" för att förstå deras list.
Citat:
Vad exakt menar du att ”alla visste” förresten om Hamasattacken?
Alla menat de som kunde och borde veta. Främmande nationer som exempelvis Egypten varnade Israel. Israels myndigheter och IDF själva. Varningar från de soldater som vaktade gränsen kort innan händelsen ägde rum. Samt redan nämnda kraftiga blankning av aktier strax före attacken. Alla dessa indicier tillsammans är normalt juridiskt tillräckliga för att fälla någon i en domstol och räcker således för att åtminstone tas på tillräckligt allvar för att ifrågasätta officiella judiska narrativ.
Citat:
Det är exakt så här inbitna konspirationsteoretiker resonerar. Ni spinner ihop en story som bygger på falsk logik. Sanningen är ju att vi inte har en aning om vilka källor eller vilken typ av information som gavs till Israel. Var det av typen ”något är i görningen” så kan det röra sig om nästintill vad som helst. Att man i efterhand vet hur Hamasattacken utfördes innebär inte att den informationen fanns på förhand.
Jag är varken inbiten eller teoretiserar. Jag presenterar information från olika av varandra oberoende källor som pekar på att det officiella judiska narrativ NMR köpt inte stämmer. Hur vore det om ni istället såg med lite mer kritiska ögon på officiella narrativ och åtminstone erkände att det kan finnas något mer bakom detta än man först trott. Men det är ni såklart för inbitna själva för att göra.
Citat:
Min bild är densamma som den alltid har varit. Det finns konspirationer men det innebär inte att allt som sker är ett resultat av sådana. Långt därifrån. Judisk makt betraktar jag mer som maffialiknande etnocentriska strukturer
Eller så kunde du svara att du fortfarande tror på ZOG
Du skäller upp för fel träd. Jag har aldrig sagt allt som sker är ett resultat av konspiration. Lägg ner den halmgubben nu.
Citat:
Men kan inte du svara på frågan varför du inte är öppen för enklare förklaringar när det gäller företeelser som Hamasattacken?
Jag följer alla fakta oavsett om det leder till en enkel förklaring eller ej och är således inte emot enkla förklaringar om det är vad fakta pekar på. I det här fallet så lutar det starkt åt att den enkla förklaringen är att man låtit detta ske. Men det är tydligen för svårt för dig att förstå en sådan enkel sak.