2023-12-03, 20:14
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Ja, det skulle han ju såklart kunna göra.

Vad tycker du om kvällens Radio Nordfront-sändning, Nyreggadjude?

Jag tycker att Simon Holmqvist är helt fantastisk. Det är en njutning att höra Holmqvists-gubben debattera. Pär Öberg och Martin Saxlind har också kommit in i diskussionen med bra frågor och vettiga åsikter. Stefan Torssell imponerar inte på mig.

Torsell tappar fattningen, som vi hör. De har pressat honom till den punkt där han förlorar ansiktet och behärskningen. Han uppvisar typiskt judiskt beteende.
Citera
2023-12-03, 20:31
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Jag skrattar när jag lyssnar på Torsell. Vilken usel lögnare
Citera
2023-12-03, 21:11
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Torsell tycker det är förfärligt när man värderar en grupp högre än andra, MEN inte när det gäller judar

Den här öppna dubbelmoralen och att slå ifrån sig kritik, eventuellt acceptera viss kritik mot den egna gruppen men i så fall hävda att "det finns ju dåliga människor inom alla grupper"...mycket bekant.
Citera
2023-12-03, 21:42
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Torsells prat om Estonia påminner om Hitlers beskrivning av hur judarna slingrar sig i diskussioner, föra över saker till helt andra ämnen m.m.
Citera
2023-12-04, 00:24
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Men då är vi tillbaka till frågan vad judarna i så fall hoppades uppnå om man nu lät Hamas genomföra attacken. Den frågan ställde även du. För jag kan inte se vad judarna i allmänhet eller Israel tjänat på detta vare sig politiskt eller militärt. Jag är inte alls säker på att folk blir mer judemedvetna av att blåsa upp judarna till något de inte är.

Ser NMR verkligen muslimer som sina sympatisörer? Har du hört NMR hävda eller antyda det? Mitt intryck är att NMR tagit tillvara på ett ypperligt tillfälle att tvåla till den internationella judenheten efter Israels blodbad på civila i Gaza. Sällan hittar man ett bättre tillfälle än nu ifall man vill öka folks judemedvetenhet.
Man kan spekulera hur mycket som helst, men de har än sålänge dödat 15000 + Palestiner och fått 1.6 miljoner att lämna delar av Gaza som de nu kommer ockupera. Netanyahu talar redan om att området kommer bli en "demilitariserad zon" och styras av judar. Kanske finns det andra planer, inte vet jag. Förstår inte riktigt varför jag behöver motivera judisk galenskap?

Jag kan inte alls se hur det blir att blåsa upp judarna genom att avslöja deras ondska. Förutsatt att det är sant vad skulle man tjäna på det motsatta att inte avslöja den?

Jag har fått intrycket att NMR hoppas på det med allt simpande för den "palestinska saken". Frågar du mig så borde man bemött saken lite mer genomtänkt. Principiellt ställningstagande kopplat till pro-vit propaganda.
Citera
2023-12-04, 00:32
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Du hänvisar till New York Times (via Aftonbladet) för att visa hur starkt du står emot "officiella judiska narrativ" eller? Du verkar rent allmänt mer korkad än vad jag tidigare trodde. "Använder Hamas som ett medel för sin agenda" är en otroligt dum och verklighetsfrånvänd analys. Nu är du inte en av de användarna här jag har bäst koll på, men var inte du Ukrainadåre långt fram i tiden också? Satt och skrev massa bisarr skit där också? Finns det något ämne du vet något om?
Du är bevisligen en överskattad hysterisk nolla.

Det är knappast ens disputerat att den judiska staten sedan länge stöttat Hamas och slått splittring i palestinska led för att underminera den politiska processen och PLO. Uttryckligen sagts och gjorts. Så knip käft.

Jag förstår dock att det är svårt för dig att bemöta sakfrågan innan du har proppar din tomma hjärna full av andras åsikter i de poddar du får din banala världsbild ifrån.
Senast redigerad av skillnad 2023-12-04 kl. 00:35.
Citera
2023-12-04, 02:18
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Man kan spekulera hur mycket som helst, men de har än sålänge dödat 15000 + Palestiner och fått 1.6 miljoner att lämna delar av Gaza som de nu kommer ockupera. Netanyahu talar redan om att området kommer bli en "demilitariserad zon" och styras av judar. Kanske finns det andra planer, inte vet jag. Förstår inte riktigt varför jag behöver motivera judisk galenskap?

Jag kan inte alls se hur det blir att blåsa upp judarna genom att avslöja deras ondska. Förutsatt att det är sant vad skulle man tjäna på det motsatta att inte avslöja den?

Jag har fått intrycket att NMR hoppas på det med allt simpande för den "palestinska saken". Frågar du mig så borde man bemött saken lite mer genomtänkt. Principiellt ställningstagande kopplat till pro-vit propaganda.

Ja, du undrade ju själv tidigare exakt vad judarna hoppas på att uppnå ifall man nu skulle ha låtit Hamas attackera. Att bara hänvisa till ”galenskap” påminner om hur liberala trallgökar brukar motivera absurda anklagelser mot Ryssland. Israel är inte i närheten av att få kontroll över Gaza och än mindre få bukt med Hamas. Snarare riskerar Israel att få än större problem framöver inte bara med Hamas utan även Hisbollah. Men jag tycker att du generellt är alldeles för snabb med att avfärda enklare förklaringar till förmån för diaboliska/konspiratoriska sådana.

Mitt intryck är att NMR på ett ganska skickligt sätt använt Hamas-Israel konflikten och kopplat den till judefrågan i ett större perspektiv. Det är ju inte så att NMR har någon chans ändå att appellera till Israelfantaster och judedyrkare. Däremot finns nu en betydligt större sannolikhet för ökad nyfikenhet på judefrågan bland folk i gemen. Där har NMR etablerat en stark position sen länge.
Citera
2023-12-04, 09:00
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ja, du undrade ju själv tidigare exakt vad judarna hoppas på att uppnå ifall man nu skulle ha låtit Hamas attackera. Att bara hänvisa till ”galenskap” påminner om hur liberala trallgökar brukar motivera absurda anklagelser mot Ryssland. Israel är inte i närheten av att få kontroll över Gaza och än mindre få bukt med Hamas. Snarare riskerar Israel att få än större problem framöver inte bara med Hamas utan även Hisbollah. Men jag tycker att du generellt är alldeles för snabb med att avfärda enklare förklaringar till förmån för diaboliska/konspiratoriska sådana.

Mitt intryck är att NMR på ett ganska skickligt sätt använt Hamas-Israel konflikten och kopplat den till judefrågan i ett större perspektiv. Det är ju inte så att NMR har någon chans ändå att appellera till Israelfantaster och judedyrkare. Däremot finns nu en betydligt större sannolikhet för ökad nyfikenhet på judefrågan bland folk i gemen. Där har NMR etablerat en stark position sen länge.
Sen är det också så att även om Israel "tjänar" på attacken, även om de nu när kriget tar slut har lyckats etniskt rensa Gaza och införliva området i Israel, så är det inget som helst bevis för att Israel hjälpte till att utföra attacken i oktober. Konspiratoriska, lågintelligenta personer typ skillnad har svårt att se att det finns olika aktörer, olika viljor, i världen och att man inte kan förutse framtiden. Jag har väldigt ofta stött på korkade SD:are som påstår att eftersom judar utsätts för invandrares hat så kan de inte ha legat bakom massinvandringen. Så tänker den enkelriktade hjärnan. På många sätt den liberala hjärnan, eftersom det är liberalismen som lärt ut att alla människor är rationella och förstår exakt hur och varför man ska handla på ett visst sätt och exakt vad det leder till. När man fattar att både individer och grupper utför väldigt många handlingar som som ur nåt sorts objektiv perspektiv är dåligt för dem så försvinner hela den här superförenklade världssynen där alla slutsatser verkar grundas på "om de tjänar på nånting så ligger de bakom, om de förlorar på nånting ligger de inte bakom".

Enligt mig så är den största förlusten för Israel efter attacken att man inte längre kan måla upp sin säkerhetsapparat som "världens mäktigaste som har koll på allt som händer och lätt avstyr alla försök till attacker." Den bilden finns inte längre. Särskilt tror jag detta har effekt hos israelerna och judarna själva.
Senast redigerad av baggebo1 2023-12-04 kl. 09:05.
Citera
2023-12-04, 11:15
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Sen är det också så att även om Israel "tjänar" på attacken, även om de nu när kriget tar slut har lyckats etniskt rensa Gaza och införliva området i Israel, så är det inget som helst bevis för att Israel hjälpte till att utföra attacken i oktober. Konspiratoriska, lågintelligenta personer typ skillnad har svårt att se att det finns olika aktörer, olika viljor, i världen och att man inte kan förutse framtiden. Jag har väldigt ofta stött på korkade SD:are som påstår att eftersom judar utsätts för invandrares hat så kan de inte ha legat bakom massinvandringen. Så tänker den enkelriktade hjärnan. På många sätt den liberala hjärnan, eftersom det är liberalismen som lärt ut att alla människor är rationella och förstår exakt hur och varför man ska handla på ett visst sätt och exakt vad det leder till. När man fattar att både individer och grupper utför väldigt många handlingar som som ur nåt sorts objektiv perspektiv är dåligt för dem så försvinner hela den här superförenklade världssynen där alla slutsatser verkar grundas på "om de tjänar på nånting så ligger de bakom, om de förlorar på nånting ligger de inte bakom".

Enligt mig så är den största förlusten för Israel efter attacken att man inte längre kan måla upp sin säkerhetsapparat som "världens mäktigaste som har koll på allt som händer och lätt avstyr alla försök till attacker." Den bilden finns inte längre. Särskilt tror jag detta har effekt hos israelerna och judarna själva.

Ja, den obändiga tron på rationalism ställer till det för många. Men föreställningen att människan i första hand styrs av förnuftet är förmodligen bland de mest oförnuftiga man kan ha. Tror man på att det alltid finns rationella förklaringar till mänskligt beteende så letar man så klart sådana och har svårt att acceptera att saker och ting kan inträffa utan att de ingår i någon ”plan” eller medveten handling. Men konspiratoriskt lagda har ju ett halmstrå till…”fienden är galen”. En utsaga som inte går att motbevisa. På så vis går det aldrig att peta hål på dessa konspiratoriska slutsatser. Det finns en inre logik som alltid kan upprätthålla de konspirationstroendes världsbild. Att det sen också existerar faktiska konspirationer som avslöjas stärker förstås de konspirationstroende ytterligare.

Jo, överlag har Israels självbild av oövervinnelighet fått sig en redig törn nu. Inte minst kan vi se att judarna i Israel inte längre litar på sin militär och säkerhetsapparat. Netanyahu kan inte må särskilt bra för tillfället.
Citera
2023-12-04, 21:00
Medlem
skillnads avatar
Citat:

Fast Ryssland är inte galna till skillnad från judarna som är det så var vill du komma? Vill du seriöst påstå att judar inte är galna så för du väl göra det fel har du likt förbannat.

Naturligtvis har IDF problem med Hamas, jag har aldrig sagt annat så sluta ljug. Till skillnad från dig som tror allt judarna gör bara är dumhet tänker jag dock ett steg till och försöker se metodiken i galenskapen. Och jag är inte ensam om detta. Exempelvis den mycket seriösa analytikern, Col. Douglas Macgregor, säger i princip säger samma sak. Dvs att IDF:s plan med terrorbombningarna är att göra stora delar av Gasa obeboeligt för Palestinier och enligt honom ser de än sålänge ut att lyckas.

Här är en artikel som går in på ett liknande resonemang.
Citat:
Supporters of Israel, who are mostly on the Right, believe the Israeli government’s official story, which is that the Jewish state’s bombing campaign and ground invasion of Gaza has one objective: deposing Hamas so its fighters and government no longer pose a threat. According to this narrative, Palestinian civilian deaths are unavoidable collateral damage in a densely populated urban environment.

Those who are not siloed into Team Politics on the conflict, like human rights groups, are convinced that the bombing is indiscriminate — that Israel is bombing willy-nilly because they’re reacting with blind rage to Hamas’ Oct. 7 attack.

Supporters of Palestine, mostly on the Left, think that Israel is actively targeting civilians in a gleeful bloodthirsty campaign of genocide, trying to massacre as many innocents as possible.

They are all wrong.

Israel isn’t trying to kill people.

It’s trying to kill buildings.

People die when buildings get bombed. But killing people is not the Israelis’ goal. They’re out to flatten Gaza. Flattening some Gazans is a side effect of flattening buildings.

Most species don’t go extinct after being hunted to death. Their habitat is destroyed.

Israel’s war aim in Gaza, I believe, is to destroy so many apartment buildings and shops and schools and hospitals and other infrastructure that the territory becomes uninhabitable.

The Israel Defense Forces may already have accomplished that. According to the United Nations, 45% of the housing stock in the Gaza Strip has been destroyed. Over 1.5 million out of a total population of 2.3 million are “internally displaced,” i.e., homeless and living on the streets. Only one out of the 18 hospitals in northern Gaza, until six weeks ago the Strip’s most populous area, is still functioning. Four weeks into the war, 61% of all employment in Gaza was gone — this in a previously impoverished place with sky-high unemployment.

Imagine if the protesters calling for a ceasefire got their way. That a permanent ceasefire took effect tomorrow. Imagine that the war came to an end, that Israel told the residents of Gaza that they could safely return home.

Return to what?

Half the population has no home to return to. (That number increases with each Israeli bomb.) Upon returning to their homes, many of them damaged, the other half would have no water or electricity or fuel or telephone or internet service, no shops or stores to buy food or clothing or anything else, no income and therefore no money to buy it with, no school to send their kids to, no hospital to treat them when they fell sick or were injured.

A New York Times reporter, who described himself as “stunned” and who had lived in Gaza before the latest war described “a landscape so disfigured by 42 days of airstrikes and nearly three weeks of ground warfare that it was hard at times to understand where we were.”

David Ignatius of The Washington Post reports that northern Gaza “has been reduced to a skeleton. Standing on Salah al-Din Street in Gaza City a week ago, I saw shattered buildings in every direction.” It will be impossible for anyone to live in such a disaster zone. It’s not like Israel or the Saudis or anyone else will rush in to clean up the mess.

Anti-Zionist leftists think Israel is planning Nakba 2.0, a forced removal of the Palestinian population from Gaza in which the IDF would truck or march them out at gunpoint. Hot-headed Israeli politicians have fed that theory. So has a leaked internal Israeli government memorandum that touts “a unique and rare opportunity to evacuate the whole Gaza Strip in co-ordination with the Egyptian government.” In a replay of 1948, the Israeli government refuses to guarantee a “right to return” home after the conclusion of military operations.

All this adds up to an inescapable conclusion: After the Gaza Strip has been ethnically cleansed of its Palestinian population, Israel will annex it. https://www.unz.com/trall/israels-objective-in-the-gaza-war-kill-the-buildings/
Medveten etnisk rensning är inget du är villig att lägga skulden på judar för eller?

Du verkar tyvärr har fått lite fnatt över ordet "konspiration" som någon slags överliggande bortförklaring/halmgubbe till faktaargument (som ovan) du inte gillar, eller skall jag säga, det NMR är för dumma för att fatta. Men ZOG finns väl iallafall?
Senast redigerad av skillnad 2023-12-04 kl. 21:14.
Citera
2023-12-05, 09:21
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Fast Ryssland är inte galna till skillnad från judarna som är det så var vill du komma? Vill du seriöst påstå att judar inte är galna så för du väl göra det fel har du likt förbannat.

Naturligtvis har IDF problem med Hamas, jag har aldrig sagt annat så sluta ljug. Till skillnad från dig som tror allt judarna gör bara är dumhet tänker jag dock ett steg till och försöker se metodiken i galenskapen. Och jag är inte ensam om detta. Exempelvis den mycket seriösa analytikern, Col. Douglas Macgregor, säger i princip säger samma sak. Dvs att IDF:s plan med terrorbombningarna är att göra stora delar av Gasa obeboeligt för Palestinier och enligt honom ser de än sålänge ut att lyckas.

Här är en artikel som går in på ett liknande resonemang.
Medveten etnisk rensning är inget du är villig att lägga skulden på judar för eller?

Du verkar tyvärr har fått lite fnatt över ordet "konspiration" som någon slags överliggande bortförklaring/halmgubbe till faktaargument (som ovan) du inte gillar, eller skall jag säga, det NMR är för dumma för att fatta. Men ZOG finns väl iallafall?

Typen av argumentation är densamma när du hänvisar till ”galenskap”. Men du är inte konsekvent. Ena stunden hänvisar du till ”galenskap” när du märker att inga rationella motiv kan skönjas. Nu medger du ändå att du söker en metodik i alltihop. Min kritik mot dig är densamma som tidigare. Du är aldrig ens intresserad av att söka enklare förklaringar utan tvångsmässigt måste du se allt som händer som en del av någon sinister plan á la Bondskurk. Jag kan förövrigt inte se att Israel hittills lyckats med någon etnisk rensning i Gaza. Bara civila som flyttar inom Gaza. Samtidigt som allt bröte gör det mycket svårare för IDF att rå på Hamas. Och omvärldens sympatier för Israel krymper samtidigt till en fjärt.
Citera
2023-12-05, 20:50
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Typen av argumentation är densamma när du hänvisar till ”galenskap”. Men du är inte konsekvent. Ena stunden hänvisar du till ”galenskap” när du märker att inga rationella motiv kan skönjas. Nu medger du ändå att du söker en metodik i alltihop. Min kritik mot dig är densamma som tidigare. Du är aldrig ens intresserad av att söka enklare förklaringar utan tvångsmässigt måste du se allt som händer som en del av någon sinister plan á la Bondskurk. Jag kan förövrigt inte se att Israel hittills lyckats med någon etnisk rensning i Gaza. Bara civila som flyttar inom Gaza. Samtidigt som allt bröte gör det mycket svårare för IDF att rå på Hamas. Och omvärldens sympatier för Israel krymper samtidigt till en fjärt.
Vad svamlar du om. Det är jag som har presenterat motiv, och den judiska galenskapen/hybrisen går hand i hand med det. Det jag skriver stöds av fakta och några av de mest seriösa analytikerna (Douglas Macgregor) som existerar så dina försök att dra konspirationskortet mot mig fallerar totalt.

Hela ditt och NMR:s harmynta resonemang om att allt som sker bara är planlös judisk dumhet är ju inte bara helt befängt utan blir mer och mer demolerat som den judaiserade dynga det bevisligen är.
Citat:
Storblankning i Israel dagarna före 7 oktober
Vissa investerare tycks ha känt till Hamas attack mot Israel den 7 oktober på förhand och utnyttjat situationen för egen vinning. Det visar en forskningsrapport från USA, rapporterar Axios.

Författarna dokumenterar "en betydande ökning av blankningar" av värdepapper som börshandlade fonder knutna till israeliska företag dagar före Hamas-attacken den 7 oktober.

Forskarna – varav en är före detta kommissionär för USA:s börs- och värdepapperskommission (SEC) – noterar en liknande ökning av blankningar i början av april, inför vad som enligt uppgift var en Hamasplan att attackera Israel under påsken.

"Våra resultat tyder på att investerare som informerats om de kommande attackerna tjänade pengar på dessa tragiska händelser", skriver juridikprofessorerna Robert Jackson Jr vid New York University och Joshua Mitts vid Columbia University
https://www.friatider.se/storblankning-i-israel-dagarna-fore-7-oktober
Alla visste utom IDF och Mossad som glömde bort att försvara sig. Den hysteriska nollan baggebo1 briljerar som vanligt

Det behövs naturligtvis inga bondskurkar när vi har den sionistiska patologin att beskåda. Mycket enklare förklaringar än så blir det inte.

Vi får såklart se hur mycket de lyckas eller inte. Metodiken om måhända desperat är vilket fall att de försöker.

Svara nu på hur du ser på ZOG om inte som en konspiratorisk judisk rörelse. För du tror väl fortfarande på dess existens?
Senast redigerad av skillnad 2023-12-05 kl. 20:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in