2024-06-23, 12:45
Medlem
TjongPricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malva123
I intervjun säger han att han lämnat för ett och ett halvt år sedan

Imponerande underrättelseverksamhet, och Expo låtsas som att det regnar?
Citera
2024-06-23, 13:00
Medlem
malva123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjongPrick
Imponerande underrättelseverksamhet, och Expo låtsas som att det regnar?

Han har säkert inga problem att snacka med Expo i och med att han ställde upp i SR om det kan leda till att terrorklassningen av honom hävs, han sa ju att han skulle överklaga beslutet skulle vara kul att se vad den överklagan innehåller för information om NMR
Citera
2024-06-23, 13:06
Medlem
TjongPricks avatar
Citat:
Han har säkert inga problem att snacka med Expo i och med att han ställde upp i SR om det kan leda till att terrorklassningen av honom hävs, han sa ju att han skulle överklaga beslutet skulle vara kul att se vad den överklagan innehåller för information om NMR

Haha, vad ska han snacka med Expo för?
Citera
2024-06-23, 15:55
Medlem
malva123s avatar
Citat:
Haha, vad ska han snacka med Expo för?

Varför inte? Han ångrar tiden i NMR, är inte längre nazist och vill ha tillbaka sitt bankkonto
Citera
2024-06-23, 16:04
Medlem
TjongPricks avatar
Citat:
Varför inte? Han ångrar tiden i NMR, är inte längre nazist och vill ha tillbaka sitt bankkonto

Och då ska man förnedra sig genom att be sina fiender om nåd?

Förstår att du förespråkar det, men det är bara dumt, kära tjockis.
Citera
2024-06-23, 16:11
Medlem
malva123s avatar
Citat:
Och då ska man förnedra sig genom att be sina fiender om nåd?

Förstår att du förespråkar det, men det är bara dumt, kära tjockis.

Han går bokstavligen ut i sveriges radio och ber om nåd lille mongo.
Citera
2024-06-23, 16:18
Medlem
TjongPricks avatar
Citat:
Han går bokstavligen ut i sveriges radio och ber om nåd lille mongo.
Oj, jag visste inte att SR var som Expo.
Citera
2024-06-23, 16:25
Medlem
malva123s avatar
Citat:
Oj, jag visste inte att SR var som Expo.

Steget är väl inte jättestort om man är NS
Citera
2024-06-24, 00:52
Medlem
Då börjar jag kommentera det du lägger fram. Jag vill betona att du inte bara påstår att Israel visste om den kommande attacken men att de medvetet av illvilja underlät att agera på den innan för att främja deras geo-politiska syfte.

Citat:
“Days before the attack, traders appeared to anticipate the events to come,” the researchers wrote, citing short-selling of an exchange traded fund that broadly tracks the performance of the Israeli stock exchange that “suddenly, and significantly, spiked” on 2 October.

“And just before the attack, short-selling of Israeli securities on the Tel Aviv Stock Exchange (TASE) increased dramatically,” they wrote in their 66-page report. One of the researchers told the Telegraph newspaper that it was not inconceivable that the profits from this short-selling were “above $100m”.

Their research was based on data from the Financial Industry Regulatory Authority.

The Israel Securities Authority (ISA) said it was aware of the matter and that it was “under investigation by all the relevant parties”. A spokesperson for the ISA did not elaborate, and Israeli police did not immediately comment.
https://www.theguardian.com/world/20...-hamas-attacks

Vad som framgår här är att forskaren använder sig av ett subjektivt språkbruk för att föra fram sin tes. Forskarna påstår att en plötslig och signifikant höjning fem dagar innan gör att det verkar som att aktiehandlare förutsåg attacken. Nu skrivs det inte ut i ditt citat hur stora förändringarna de plötsliga förändringarna är men har det hänt innan? Bara för att det sker fem dagar innan så behöver det inte tyda på att det finns en korrelation och ännu mindre en kausalitet mellan händelsen och försäljningen.

Samma sak gäller i nästa påstående där man säger att försäljningen "increased dramatically", har detta hänt innan? Om ja, i vilken omfattning innan? Jag vill även påpeka två andra saker, den första är att det inte står i citatet vem eller vilka som tjänade pengarna. Vi kan ta för givet att Hamas visste om att de skulle attackera, vad är det som säger att det inte var dem eller deras allierade som handlade på börsen dagen innan? Den andra saken är att de gissar! Om att försäljningen har gett ett en vinst på upp till 100 miljoner dollar. Detta är mycket pengar för enskilda individer eller mindre organisationer men det är fortfarande småpengar om man jämför med de nivåer som finansinstitut och banker överlag arbetar med.

Citat:
The attack immediately prompted skepticism over a potential intelligence failure within the Israeli government, which appeared somewhat unprepared for the onslaught of attacks.

McCaul said he was informed Egypt warned Israel three days prior that “an event like this could happen,” but did not provide further details on the claim.

“We know that this had been planned perhaps as long as a year ago,” McCaul said.
https://thehill.com/policy/internati...-missed-attack
https://www.jpost.com/middle-east/article-767816

A slickly produced two-minute propaganda video posted to social media by Hamas on Sept. 12 shows fighters using explosives to blast through a replica of the border gate, sweep in on pickup trucks and then move building by building through a full-scale reconstruction of an Israeli town, firing automatic weapons at human-silhouetted paper targets.

The Islamic militant group’s live-fire exercise dubbed operation “Strong Pillar” also had militants in body armor and combat fatigues carrying out operations that included the destruction of mock-ups of the wall’s concrete towers and a communications antenna, just as they would do for real in the deadly attack last Saturday.
https://ap.news.com/article/israel-p...2cf37168e8e8ed

Known as the “eyes of the army,” the tatzpitaniyot use security cameras and sensors to monitor a 15 to 30 kilometer stretch of land they’re each responsible for. The surveillance includes any small changes in activity, including farmers altering their routines. The work requires great patience, concentration and hours spent monitoring screens.

“It’s infuriating. We saw what was happening, we told them about it, and we were the ones who were murdered,” she said.
https://www.politico.eu/article/isra...min-netanyahu/

Hur många varningar får Israel om potentiella aktiviteter som kan leda till vålds- och krigshandlingar? Femsiffriga? Sexsiffrga eller kanske t.om. Sjusiffriga. Om Hamas och deras allierade samt potentiella allierade i deras gemensamma kamp mot sionisterna gör sitt jobb så sprider de konstant falsk desinformation till Israel i syftet att skrika varg tills varningarna är tillräckligt normaliserade så att de inte är redo när den verkliga aktionen görs. Det judiska folket i sin tur sprider information om möjliga potentiella våldshandlingar för att driva fram deras egna agenda såsom de religiösa ockupanterna på palestinsk mark. Israel själva klagar jämt och ständigt över att de bakbinds av det internationella samfundet när de vill agera på dessa varningstecken vilket är inte helt osant.

Om du tänker på alla människor som genom historiens lopp sagt att jorden går under så kommer vi nog upp i en riktig maffig siffra, men alla de har haft fel tills den dag då det verkligen sker och då kommer det finnas en diger lista på människor som hävdar att de minsann varnade om den kommande undergången. Har man detta tankesätt i bakhuvudet så är det inte konstigt att Israel möjligtvis inte agerade speciellt inte om man tittar på nyheterna för sig.

En amerikansk politiker går inte in på detaljer om uppgifterna som Israel förmodats ha blivit varnade om från landet Egypten. Precis som Israel själva inte skulle kunna föreställa själva ett sådant här tillvägagångssätt från Hamas. Inte heller får vi reda på exakt vad som sades mellan Egypten och Israel eller vilka som fick tillgång till informationen.

Hur många propagandavideos från Hamas finns det? Hur många sådana har inte Israels underrättelseverksamhet tittat på? Om militären skulle höja sin beredskapsnivå varje gång Hamas producerade och släppte en video så tar det inte lång tid innan personalen inte bryr sig längre.

Citat:
Soldiers too are among those questioning what went wrong that day. Reservist soldier Davidi Ben Zion told The New York Times that his paratrooper unit left its central base in a convoy around 1:30pm. He and his friends mobilized themselves without an official call-up, and to save time, they departed without night-vision equipment or suitable body armor.
He expected to see the roads filled with soldiers, equipment and armored vehicles moving south. He recalled in the interview, "The roads were empty!" Almost seven hours after the terrorist attack began, he turned to a fellow reservist and asked, "Where is the IDF?"
https://www.ynetnews.com/article/r18ekttvp
https://www.youtube.com/shorts/ujBFPKMQSlg

Har man sysslat med processer och skall utreda vad som har skett så skall man undvika att undersöka skeenden med facit i hand. Man måste också ha en större kunskap inom ämnet. Kanske är det så att Hamas har tillräcklig kunskap om situationen för att avgöra när Israels militär är underbemannad? Den 7 oktober 2023 var slutdagen för den judiska högtiden Sukkot, en nationell helgdag i Israel. Det hade, om man logiskt tänker efter, varit felaktigt av Hamas att attackera om de visste om att det fanns en hög närvaro av israelisk militär i området. Kanske den högsta ledningen i Israel trodde att de skulle bli attackerade från flera fronter och därmed sparade på krutet för de möjliga attackerna. Inte tror vi väl att Sverige själva inte är redo att offra territorium och civil befolkning om Ryssland skulle potentiellt anfalla Sverige?

Var responstiden dålig från Israels sida? I ärlighetens namn vet jag inte, jag har inga militära kunskaper eller någon särskild uppfattning om israels logistik och taktik i området, har du det? Har du verkligen studerat ämnet innan du drar de slutsatser som du gör?

Citat:
Så du din tes är att alla dessa länder du nämner utför påverkansoperationer på staten Israel för att skapa splittring i USA. Samt att den politiska oppositionen till Netanyahu skulle vara villiga att underminera staten israels förtroende för all framtid i ett cyniskt inrikespolitiskt maktspel?

Nej. Men du bör till att börja med tala (med källor) om vilka dessa partier är och hur de skiljer sig politiskt från nuvarande regim i relation till situationen i Gaza. Efter det framlägga källor till hur detta på något vis skulle vara kopplat till Ryssland. Kan du inte göra detta så är ju din väldigt unika och "fringiga" teori bara rent hittepå och därför helt meningslös att ens bemöta.

Min poäng som jag vill föra fram är att varken du eller jag har den verkliga informationen över vad olika stater vill lyfta fram i sina politiska strävanden. I ett teoretiskt exempel så kan land 1 säga öppet att de stödjer land 2 men internt så arbetar man precis tvärtom fast i hemlighet. Det är dessa hemliga agendor som varken du eller jag har tillgång till. Du skulle alltså kunna föra fram ett narrativ som är konstruerat av en stat/parti/organisation men som också passar din ideologiska agenda utan att veta om det.

Citat:
Skulle vi kunna komma vidare i den här diskussionen genom att du svarar på min fråga: anser du att kristendomen kommer ursprungligen från judendomen?

Nej. Inte här och nu naturligtvis eftersom det är fullständigt irrelevant till ämnet och en utsvävande metadiskussion.

Du är dock välkommen att föra den diskussionen med mig vid ett annat tillfälle om så önskas.

Jag nöjer mig med konstaterandet av att du inte önskar svara.
Citera
2024-06-24, 00:58
Medlem
Som avslutning vill jag skriva att det är möjligt att din teori är rätt och att det är sanningen men min poäng är att du Skillnad inte har presenterat tillräckligt starka bevis i det du citerat för att jag skall acceptera att Israel illasinnat lät sig attackeras, det finns många möjliga alternativa förklaringar till de bevis som du presenterat och vissa av dem styrker inte överhuvudtaget illasinnat spel. Finns det mer information så är du fri att presentera det så kan jag gå igenom det också.

Jag tror inte din teori hade klarat ett bemötande från kunniga människor i ämnet och som vill motarbeta den. Det är också därför jag vänder mig emot dina påhopp om att vi (Nordiska motståndsrörelsen) måste anamma din teori och amplifiera den.
Citera
2024-06-26, 13:46
Medlem
dannerockers avatar
Citat:
Man hade väl kanske kunnat säga något om när han lämnade

Jag tycker det är väldigt märkligt att en person som Eklund hoppar av oavsett orsak!
Jag menar dessa avhoppare är för mig en gåta !
Glömde dom av helt plötsligt att deras ras och folk och även sig själva håller på att förintas i detta landet?

Mest anmärkningsvärt är ju dom som drog till nordisk styrka dom gav upp och satte sig och gnällde i en podd i stället!
Citera
2024-06-26, 20:31
Medlem
Dorniers avatar
Det sista man hörde av Robert Eklund var väl en artikel på NF där han lipade över att Ryssland gått in i Ukraina. Han kanske inte ville vara med längre för NMR intog en neutral hållning i den konflikten? Efter det tror jag inte han gjorde nåt offentligt. Men han var ju som sagt framträdande tidigare. Han lämnade diskret uppenbarligen, inte ens alla medlemmar i NMR visste tydligen att han var väck.

Förutom att han var med i riksrådet och sades vara den som var IT-ansvarig i NMR så gjorde han TV ihop med Simon Holmqvist. De gjorde mat-TV ibland, lagade "blöta" som är nån norrländsk maträtt, inte så terroristiskt kan man tycka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in